Mercedes-Benz C 180 7G-TRONIC PLUS Kombi: długa lista zalet za wysoką cenę
2015-06-11 10:11
Przeczytaj także: Charakterny Mercedes-Benz B 220 7G-DCT 4MATIC
Technologia
Piękna, zadziorna sylwetka wzbogacona pakietem AMG pozwala przypuszczać, że pod maską kryje się coś specjalnego. Otóż… nie. Sercem prezentowanej Klasy C jest bowiem podstawowa jednostka benzynowa o pojemności 1,6 litra, która generuje 155 KM (od 5300 obr./min.) i 250 Nm (od 1200 do 4000 obr./min). Cała moc silnika trafia na oś tylną za pośrednictwem 7-biegowej, dwusprzęgłowej przekładni. To niewielkie stado nie katapultuje auta jak z procy, ale w zupełności wystarcza do sprawnego poruszania się w każdych warunkach. Tak skonfigurowana Klasa C Kombi przyspiesza do 100 km/h w 8,7 sekundy i osiąga 221 km/h, co nie budzi najmniejszych zastrzeżeń. Owszem, mocy nigdy za wiele, ale skoro to podstawowy silnik w gamie, to narzekać nie sposób. Do przyzwoitych wartości dynamicznych dochodzi niewielki apetyt na paliwo. Średnie zużycie w cyklu mieszanym to według producenta 5,6 litra na 100 km. W naszym teście w podobnych warunkach udało się uzyskać 6,8 litra, co dalej jest naprawdę bardzo dobrym rezultatem, jak na duże i ciężkie auto segmentu D (1470 kg).
fot. mat. prasowe
Mercedes-Benz C 180 7G-TRONIC PLUS Kombi - silnik
Wrażenia z jazdy
Mercedes-Benz coraz śmielej ingeruje w zmianę własnego wizerunku. Dalej pozostaje marką produkującą eleganckie samochody, ale coraz częściej zaszczepia w nich geny drogowych sportowców. Chodzi oczywiście o pracę całego, szeroko pojętego podwozia. I dobrym tego przykładem jest właśnie nowa Klasa C. Jej zawieszenie świetnie się spisuje zarówno na prostych, jak i w zakrętach. Karoseria utrzymywana jest niemal „w pionie”, co znacznie ułatwia integrację z samochodem. Do tego dochodzi precyzyjny układ kierowniczy. Prezentowany model został oczywiście wyposażony w system Agility Select umożliwiający wybór trybu jazdy. I trzeba dodać, że każdy z nich ma sens, bo różnice w pracy podzespołów są rzeczywiście wyraźne.
fot. mat. prasowe
Mercedes-Benz C 180 7G-TRONIC PLUS Kombi - widok z boku
Czy to oznacza, że C-Klasa doznała uszczerbku na komforcie jazdy? Niezupełnie. Niemiecki przedstawiciel segmentu D dalej bardzo zręcznie tłumi wszelkiego rodzaju nierówności, ale nie jest to już tak bezapelacyjne „pływanie” po drodze, jak kiedyś. No cóż, coś za coś, ale zdecydowanie lepiej mieć samochód, który jest dobry w kilku, a nie tylko jednej dziedzinie.
fot. mat. prasowe
Mercedes-Benz C 180 7G-TRONIC PLUS Kombi - przód
Okiem przedsiębiorcy
Mercedes Klasy C Kombi nigdy nie zostanie królem flot, ale może się sprawdzić jako samochód reprezentacyjny dla ważnych w szeregach firmy osobistości. Ze względu na atrakcyjną stylistykę spodoba się także modnym rodzinom, które cenią jakość i bezpieczeństwo. Pozostaje już tylko zajrzeć do cennika. Niemieckie kombi segmentu D z prezentowanym silnikiem jest dostępne już od 134 200 zł. Zabawa zaczyna się jednak dopiero wtedy, gdy zaczniemy dodawać opcje. I właśnie po wybraniu niemal wszystkiego, co można, egzemplarz testowy zdrożał do około 270 tysięcy złotych. Tak, ponad ćwierć miliona. Warto zatem zastanowić się nad listą dodatków…
fot. mat. prasowe
Mercedes-Benz C 180 7G-TRONIC PLUS Kombi - bagażnik
Wysokie ceny gamy modelowej niemieckiej marki premium muszą pokrywać się z szerokim wachlarzem finansowania. I tak też jest w rzeczywistości. Klient decydujący się na zakup Mercedesa, może wziąć kredyt na okres od 12 do 72 miesięcy, w ratach stałych lub malejących (waluta PLN lub EUR). Warto dodać, że istnieje także możliwość skredytowania samochodu używanego (okres umowy i wiek pojazdu nie mogą jednak przekraczać razem 10 lat). Z kolei dla przedsiębiorców Mercedes przygotował leasing od 24 do 60 miesięcy z możliwością dokonywania zmian w czasie trwania umowy. Warunki dostosowywane są indywidualnie, dlatego o szczegóły należy pytać we własnym zakresie. Alternatywą dla obu rozwiązań jest natomiast coraz popularniejszy wynajem długoterminowy. Pozwala on na swobodne korzystanie z samochodu, brak problemów z serwisowaniem i utratą wartości. Koszty tej opcji są jednak dość wysokie, ale wszystko zależy od konkretnej oferty.
fot. mat. prasowe
Mercedes-Benz C 180 7G-TRONIC PLUS Kombi - tył
Podsumowanie
Mercedes-Benz C 180 7G-TRONIC PLUS Kombi to wyjątkowo dopracowany przedstawiciel segmentu D. Nie jest mistrzem praktyczności, ale góruje w dziedzinach komfortu, prowadzenia, jakości, wyposażenia, stylu, prestiżu i bezpieczeństwa. Ta długa lista zalet ma wysoką cenę, ale jazda z gwiazdą na masce nigdy nie była ofertą dla fanów promocji…
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)