Mercedes-Benz C 180 7G-TRONIC PLUS Kombi: długa lista zalet za wysoką cenę
2015-06-11 10:11
Mercedes-Benz C 180 7G-TRONIC PLUS Kombi - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Charakterny Mercedes-Benz B 220 7G-DCT 4MATIC
Karoseria
Spójrzcie tylko. Czyż nie wygląda świetnie? A i owszem, wygląda. Designerzy Mercedesa zaprojektowali niezwykle atrakcyjną sylwetkę kombi, która przyciąga wzrok bardzo wielu kierowców. I to z pewnością ucieszy właściciela, który powinien zainwestować w pakiet stylistyczny AMG, idealnie podkreślający niebanalną urodę auta. Ładnie narysowane reflektory, duży grill z gwiazdą, długa maska i zderzak ze sporymi wlotami – tak, to musi się podobać. Co ważne, tylna część karoserii prezentuje się równie okazale. Lampy o zadziornym kształcie złączone chromowaną listwą, dwie końcówki wydechu po przeciwległych stronach, masywny zderzak i przyciemniona szyba to natomiast ukłon w stronę sportowej elegancji. Jak dla mnie, piątka z plusem!
Wnętrze
Sportowy klimat został oczywiście przeniesiony do wnętrza. Czerń kontrastująca z czerwoną skórą to gustowne i efektowne połączenie. Kokpit? Elegancki, dobrze wykonany i bardzo estetyczny. Cieszy mnie to, że projektanci zwrócili uwagi na detale. Nawet charakterystyczny „klik” po przestawieniu dyszy nawiewów ma swoją wartość. Konsola centralna została ubrana w lakierowany plastik, który wygląda lepiej niż dobrze. Tuż nad nią znalazł się ekran multimedialny przypominający tablet. Ten patent nie każdemu przypadnie do gustu, ponieważ nie prezentuje się, jak wkomponowany element, a wyposażenie „niezależne”. Mnie jednak nie przeszkadza w żadnym stopniu, bo spełnia swoją funkcję. Wyświetlane na nim informacje to głównie zasługa panelu znajdującego się na tunelu środkowym. Nie jest to oczywiście kłopotliwe rozwiązanie, ale do rozmieszczenia jego przycisków i pokręteł trzeba się chwilę przyzwyczaić.
Z kolei fotele to ekstraklasa. W pełni elektrycznie sterowane (nawet zagłówek), wygodne, duże i świetnie podpierające ciało. Długonodzy najbardziej docenią jednak możliwość przedłużenia siedziska. Sprawdzają się zarówno podczas jazdy autostradą, jak i pokonywania ostrych, górskich zakrętów. Na tylnej kanapie nie ma specjalnie dużo przestrzeni jak na ten segment. Narzekać można również na stosunkowo krótkie siedzisko. Dwie osoby średniego wzrostu zmieszczą się tu jednak bez najmniejszych wyrzeczeń i w sposób komfortowy zaliczą każdą, nawet wielogodzinną podróż, co jest zasługą odpowiednio dostosowanego kąta oparcia oraz wygodnych zagłówków.
fot. mat. prasowe
Mercedes-Benz C 180 7G-TRONIC PLUS Kombi - widok z tyłu i boku
fot. mat. prasowe
Mercedes-Benz C 180 7G-TRONIC PLUS Kombi - przednie i tylne fotele
Atrakcyjna sylwetka to częsty koszt walorów praktycznych, o czym wspomniałem już na początku. I nie inaczej jest w tym przypadku. 490 litrów to wartość, którą trudno zaimponować konkurentom, ale rodzina 2+2 powinna bez problemu zmieścić torby z 2-tygodniowym, wakacyjnym ekwipunkiem. Po złożeniu drugiego rzędu, przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1510 litrów. Warto dodać, że wykorzystanie pojemności ułatwiają niski próg i szeroki otwór załadunku. Co więcej, nawet w tym „przedziale” widać, że to prawdziwy Mercedes – wykończenie jest naprawdę bardzo dobre.
fot. mat. prasowe
Mercedes-Benz C 180 7G-TRONIC PLUS Kombi - wnętrze
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)