eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autSsangYong Rexton e-XDi AT 4WD Sapphire: prosty, lecz porządny SUV

SsangYong Rexton e-XDi AT 4WD Sapphire: prosty, lecz porządny SUV

2015-06-09 15:11

SsangYong Rexton e-XDi AT 4WD Sapphire: prosty, lecz porządny SUV

SsangYong Rexton e-XDi AT 4WD Sapphire - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (15)

Duży, koreański SUV. Pierwsza myśl? Hyundai Santa Fe albo Kia Sorento. Właśnie takie odpowiedzi padały, gdy zadawałem to pytanie swoim znajomym. Okazuje się jednak, że pochodzi stamtąd jeszcze jeden gracz – SsangYong Rexton. Czy ma w sobie coś, co może pomóc w walce o klientów ze znacznie popularniejszymi konkurentami?

Przeczytaj także: Ssangyong Rexton W - egzotyka w rozsądnej cenie

Karoseria


Rexton to najbardziej powściągliwa stylistycznie konstrukcja, jaką SsangYong zaprojektował w ostatnich latach. To wcale nie oznacza, że nie zwraca na siebie uwagi. Wręcz przeciwnie. Już same gabaryty sprawiają, że trudno go nie zauważyć. Pas przedni, który tworzą reflektory z diodami LED do jazdy dziennej, szeroki, chromowany grill, długa, wyraźnie opadająca maska i stosunkowo niewielki zderzak, prezentuje się konserwatywnie i elegancko zarazem. Tylna część karoserii z szybą o ciekawym kształcie, napisem „REXTON” na klapie i prostymi lampami robi bardzo podobne wrażenie, dzięki czemu możemy uznać, że design koreańskiego SUV-a jest całkiem spójny.

Wnętrze


Stylistka kokpitu idealnie pasuje do karoserii. Jest równie spokojna i klasyczna. Konsola centralna, którą tworzą ładnie wkomponowane panele radia i klimatyzacji, jest czytelna i prosta w obsłudze. Na pochwałę zasługują także duże zegary z łagodnym dla oczu podświetleniem. Cieszy również fakt, że udało się uniknąć wpadek ergonomicznych znanych z wcześniej testowanego Rodiusa. Minusy? A i owszem, są. Przede wszystkim materiały. Niewielka część miękkiego plastiku „na górze” kokpitu to już za trochę mało w tym segmencie. Przydałoby się też nieco mniejsze, bardziej poręczne koło kierownicy. Największym rozczarowaniem jest natomiast brak komputera pokładowego. Na szczęście na rynku pojawiła się wersja po liftingu, do której ten element został już dodany.

fot. mat. prasowe

SsangYong Rexton e-XDi AT 4WD Sapphire - widok z tyłu i boku

Tylna część karoserii z szybą o ciekawym kształcie, napisem „REXTON” na klapie i prostymi lampami robi bardzo podobne wrażenie, dzięki czemu możemy uznać, że design koreańskiego SUV-a jest całkiem spójny.


fot. mat. prasowe

SsangYong Rexton e-XDi AT 4WD Sapphire - wnętrze

Stylistka kokpitu idealnie pasuje do karoserii. Jest równie spokojna i klasyczna.


Przednie fotele są duże i wygodne, choć o podparciu bocznym należy zapomnieć. Sprawdzają się jednak podczas wielogodzinnej jazdy, dlatego zasługują na dużego plusa. Ich zakres regulacji jest wystarczający. Na tylnej kanapie może być wygodnie nawet trzem osobom. Nie brakuje miejsca ani na długość, ani na wysokość. Warto dodać, że siedzisko ma na tyle duże rozmiary, że nogi podróżnych są dobrze podpierane. Kolejną zaletą jest możliwość zwiększenia kąta oparcia, co znacznie poprawia komfort jazdy. Co ciekawe, auto zostało wyposażone w trzeci rząd siedzeń. Nie ma tam jednak wystarczającej przestrzeni, szczególnie na nogi, dlatego wygodnie będzie jedynie dzieciom.

fot. mat. prasowe

SsangYong Rexton e-XDi AT 4WD Sapphire - przednie i tylne fotele

Przednie fotele są duże i wygodne, choć o podparciu bocznym należy zapomnieć. Sprawdzają się jednak podczas wielogodzinnej jazdy, dlatego zasługują na dużego plusa.


Bagażnik to niestety łyżka dziegciu. Powodem takiego stanu rzeczy jest owy trzeci rząd, który zamiast zręcznie chować się w podłodze, tworzy naprawdę duży, dodatkowy próg. Projektanci powinni znacznie bardziej się postarać. Gdy na pokładzie znajduje się „komplet”, to jego pojemność wynosi mniej niż 200 litrów. Jeśli jednak złożymy oba tylne rzędy, do dyspozycji dwójki podróżnych będzie 1338 litrów wolnej przestrzeni.

fot. mat. prasowe

SsangYong Rexton e-XDi AT 4WD Sapphire - widok z boku

Koreański SUV to wydatek co najmniej 99 000 zł.


 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: