Urodziwa Mazda 2 SKYACTIV-G 90 KM 6AT SkyENERGY
2015-06-08 14:46
Przeczytaj także: Mazda 6 2.5 SKYACTIV-G 6AT i-ELOOP SkyPASSION jeździ tak jak wygląda
Technologia
Pod maską testowej Mazdy 2 pracował dziarsko 90-konny motor benzynowy w technologii SKYACTIV. Jednostka osiąga owe 90 KM przy 6000 obrotach, a maksymalny moment - 148 Nm - od 4000 obrotów. W sumie silnik jest jednak wystarczająco dynamiczny już od 2 tysięcy. To wszystko pozwala „zebrać się” do setki w 9,4 sekundy i bez żadnej zadyszki osiągać prędkość maksymalną wynoszącą 183 km/h. Warto dodać, że napęd na koła przednie przenosiła 6-stopniowa przekładnia automatyczna. Nie, nie była to skrzynia dwusprzęgłowa, ale dzięki możliwości zmiany sekwencyjnej, nie było problemu z dynamiką.
fot. mat. prasowe
Mazda 2 SKYACTIV-G 90 KM 6AT SkyENERGY - przednie i tylne fotele
Wrażenia z jazdy
Autem jeździ się bardzo przyjemnie. Mazda 2 gwarantuje niezłe osiągi. Bardzo podoba mi się charakterystyka jednostki napędowej (ze względu na łatwe wkręcanie się na wyższe obroty), a także bezpieczne, stabilne zachowanie auta na zakrętach.
fot. mat. prasowe
Mazda 2 SKYACTIV-G 90 KM 6AT SkyENERGY - przód
Zawieszenie japońskiej przedstawicielki segmentu B zostało całkowicie przekonstruowane. W mojej opinii, teraz układ jezdny „dwójki” sprawia, że auto prowadzi się tak pewnie, jak samochody o klasę większe. Na podobnym poziomie są również komfort resorowania i poziom hałasu wewnątrz. Ani praca zawieszenia, ani powietrze opływające karoserię nie zakłócają spokoju w kabinie.
fot. mat. prasowe
Mazda 2 SKYACTIV-G 90 KM 6AT SkyENERGY - bagażnik
Taki zestaw „napędowo-zawieszeniowy” powoduje, że miejska Mazda jest nie tylko pewna w prowadzeniu, ale też w miarę oszczędna. To znaczy, na papierze auto konsumuje 4,1 litra w trasie, 6,1 litra w mieście i około 4,8 litra średnio. W „realu” jest akceptowalnie więcej, czyli odpowiednio 5, 7 oraz 5,2 litra. W sumie, jak na „nieuturbiony” i „niedowsizingowy” motor, lepiej niż dobrze.
fot. mat. prasowe
Mazda 2 SKYACTIV-G 90 KM 6AT SkyENERGY - tył
Okiem przedsiębiorcy
„Dwójka” w zależności od poziomu wyposażenia i wersji silnikowej kosztuje od 51 do niemal 69 tysięcy złotych. Nie jest więc autem najtańszym. W prezentowanej wersji z tą samą technologią pod maską kosztuje 64 400 zł.
fot. mat. prasowe
Mazda 2 SKYACTIV-G 90 KM 6AT SkyENERGY - silnik
Poza zakupem za gotówkę, auta z Hiroszimy można zakupić w kredycie lub w leasingu. Mazda swoim klientom proponuje kredyt „Wygodna rata” lub leasing z możliwością finansowania od 0%, udzielany na okres od 24 do 60 miesięcy. Obie opcje finansowe realizowane się przy współpracy z Santander Consumer Multirent i Santander Consumer Bankiem.
Podsumowanie
Za dość wysoką cenę, Mazda proponuje atrakcyjny design, przestronne wnętrze, dobrą jakość wykonania i 4-cylindrowy, niewysilony przez downsizing motor. Nie bez znaczenia też są dobre osiągi. Czy to wystarczy, żeby przekonać do siebie klientów? Czas pokaże…
1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)