Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi ma sporo atutów
2015-05-26 17:19
Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Peugeot 508 1.6 e-THP AT Allure jako auto flotowe?
Z zewnątrz…
508 RXH to duże, rodzinne kombi. Jeżeli dodamy do tego 184 mm prześwitu, nagle staje się też autem do jazdy w gorszych warunkach drogowych. Nie, to absolutnie nie jest samochód terenowy. 508 RXH nie ma takich ambicji. Szczególnie ten „poliftingowy”. Dlaczego? Może dlatego, że w odróżnieniu od poprzednika, nie ma napędu na obie osie…
Zmiany na zewnątrz są w zasadzie kosmetyczne. Ale jak najbardziej widoczne. Jest nowy pakiet listew ochronnych, nieco przestylizowany grill i całkiem nowe reflektory przednie. Doskonale prezentują się przednie LED-y do jazdy dziennej. Ich kształt nawiązuje do śladu lwich pazurów. Główne reflektory są oczywiście w pełni diodowe. Auto jest nieco wyższe od zwykłego kombi. Ma 1525 mm wysokości, 4828 mm długości i 1864 mm szerokości. Poza prześwitem, także kilka innych parametrów wskazuje na lekkie uterenowienie auta. Kąt natarcia wynosi 15,6, a zejścia prawie 20 stopni. Jak na rodzinne kombi, lepiej niż nieźle.
… i we wnętrzu
Wnętrze pozostało za to praktycznie bez zmian. Było eleganckie, wygodne i… takie też jest w poliftowej 508 RXH. Jedyną różnicą są okolice lewarka automatycznej skrzyni. Zniknęła jedna z dźwigienek. Konstruktorzy przesunęli też sterowanie sferą audio i info. Poza tym, standard. Czyli wygodne fotele i kanapa. Naprawdę dużo miejsca na nogi i głowy. A wszystko to zrobiono i spasowano po mistrzowsku. No cóż, elegancja Francja.
fot. mat. prasowe
Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi - wnętrze
A propos miejsca. Auto zyskało na pojemności. I to sporo. Bagażnik pozwala teraz na zapakowanie do linii okien aż 550 litrów. Po złożeniu foteli, 1588 litrów do wysokości dachu! I są to naprawdę świetne rezultaty.
fot. mat. prasowe
Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi - przednie fotele
Technologia
Poprzednik był autem hybrydowym. Dwulitrowy diesel (HDi) o mocy 163 KM współpracował z elektryczną jednostką generującą 37 KM. I na większości europejskich rynków auto nadal jest hybrydą. W Polsce, już nie. U nas zespól napędowy RXH stanowi dwulitrowy, 180-konny diesel BlueHDi. Motor jest bardzo elastyczny. Maksymalną moc osiąga od 3750 obrotów a pełnię momentu obrotowego - 400 Nm - od 2000 obrotów. To pozwala na sprint do 100 km/h w niewiele ponad 8 sekund i rozpędzenie się do 220 km/h.
fot. mat. prasowe
Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi - widok z tyłu i boku
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)