eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autStylowy Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT6 Allure

Stylowy Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT6 Allure

2015-05-18 00:44

Przeczytaj także: Urzekający Peugeot 308 SW


Technologia


Czy rodzinne kombi powinno mieć pod maską diesla? Niekoniecznie. Sercem prezentowanego egzemplarza jest niewielka jednostka benzynowa o pojemności 1,2 litra, która generuje 130 KM (przy 5500 obr./min) i 230 Nm (od 1750 obrotów). Współpracuje ona z nową, sześciobiegową przekładnią automatyczną. Nie jest to jednak dwusprzęgłowa konstrukcja, a dopracowany, klasyczny automat z układem zmiany przełożeń Quickshift. Tak skonfigurowane 308 SW przyspiesza do setki w 9,5 sekundy i rozpędza się do ponad 200 km/h. Co ciekawe, niezłe osiągi idą w parze z umiarkowanym apetytem. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym to według producenta 5,2 litra. No cóż, być może, ale warunkach wyjątkowo sprzyjających. W moich rękach spalanie na dystansie ponad 1000 km wyniosło 6,5 litra na 100 km, co dalej jest świetnym wynikiem, który poddaje pod wątpliwość sens zakupu egzemplarza z silnikiem wysokoprężnym.

fot. mat. prasowe

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT6 Allure - bagażnik

Bagażnik francuskiego kombi to kolejny ważny rozdział. W standardzie oferuje 565 litrów.


Wrażenia z jazdy


Francuskie kombi prowadzi się… zaskakująco. Dodam, że zaskakująco dobrze. Inżynierowie wykonali świetną pracę, czego efektem są bardzo przyzwoite właściwości jezdne. Układ kierowniczy szybko reaguje na sygnały wysyłane przez kierowcę. Ponadto, podczas szybkich zmian toru jazdy zawieszenie trzyma karoserię we właściwej pozycji, likwidując tym samym przesadne przechyły. Co więcej, 308 SW wcale nie jest podsterowne. Tylko wyjątkowo gwałtowne manewry mogą ujawnić „przedni ciężar” auta, jednakże tak skrajne sytuacje należą do rzadkości. A co z komfortem? Całkiem niezły. Nie jest to poziom topowych limuzyn, ale podwozie skutecznie tłumi wszelkiego rodzaju nierówności.

fot. mat. prasowe

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT6 Allure - przód

Stylistom francuskiej marki udało się stworzyć atrakcyjną sylwetkę, która skrywa wszechstronne wnętrze.


Warto poświęcić kilka słów nowej, automatycznej skrzyni biegów. Jeśli mam być szczery, to nie oczekiwałem zbyt wiele. Przecież konkurenci mają już dwa sprzęgła… Okazuje się jednak, że więcej nie zawsze oznacza… więcej. Konstrukcja francuskiej marki jest bowiem wyjątkowo wydajna. To bez wątpienia najlepszy, klasyczny automat, z którym przyszło mi współpracować. Bardzo dobre zestopniowanie, szybka reakcja na gaz i płynna zmiana biegów. Co więcej, mam wrażenie, że w wielu sytuacjach, także w trybie manualnym (obsługa za pomocą łopatek przy kierownicy) reaguje szybciej niż część dwusprzęgłowych konkurentów. Warto także zaznaczyć, że podczas testu ani razu się nie zgubiła, co zdarza się nawet teoretycznie bardziej innowacyjnym konkurentom. Peugeot pokazał więc, że można wybrać inną, prawdopodobnie trwalszą drogę…

fot. mat. prasowe

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT6 Allure - tył

Tylna część karoserii prezentuje się równie okazale co przednia.


Okiem przedsiębiorcy


Jak widać, 308 SW łączy walory praktyczne ze świetnymi właściwościami jezdnymi. A jak wyglądają ceny? Otóż, francuskie kombi w podstawie (1.2 PureTech 110 KM, wersja Access) kosztuje 70 500 zł. Wariant 130-konny z automatem jest jednak dostępny tylko z topowym wyposażeniem. A to oznacza wydatek co najmniej 89 300 zł. Egzemplarz testowy, który miał na pokładzie już praktycznie wszystko, kosztuje około 100 000 zł.

fot. mat. prasowe

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT6 Allure - silnik

308 SW przyspiesza do setki w 9,5 sekundy i rozpędza się do ponad 200 km/h.


Gama modelowa francuskiej marki jest szeroka i zróżnicowana, dlatego ważne są usługi finansowe. Jeśli chodzi o kredyt, to klient ma do wyboru pięć ciekawych opcji: 50/50 (wpłata wstępna 50%, okres kredytowania 12 miesięcy, jednorazowa spłata kwoty kredytu po roku), 3x33% (wpłata wstępna 33%, okres kredytowania 24 miesiące, spłata w dwóch ratach po upływie 12 i 24 miesięcy), 4x25% (wpłata wstępna 25%, okres kredytowania 36 miesięcy, spłata w trzech ratach po upływie 12, 24 i 36 miesięcy), Kredyt Komfort (wpłata wstępna od 10%, okres finansowania od 12 do 84 miesięcy)oraz Prawdziwe 0% (minimalna wpłata własna 65%, okres kredytowania 12 lub 24 miesiące, spłata w miesięcznych ratach). Z kolei leasing może trwać od 24 do 60 miesięcy, przy wartości wykupu od 1 do 35% i ratach dostosowanych do indywidualnych potrzeb klienta. Coraz większym zainteresowaniem cieszy się także wynajem długoterminowy, który nie należy do najtańszych rozwiązań, ale ułatwia i upraszcza użytkowanie pojazdu.

fot. mat. prasowe

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT6 Allure - widok z przodu i boku, zdjęcie nr 2

Francuskie kombi w podstawie (1.2 PureTech 110 KM, wersja Access) kosztuje 70 500 zł.


Podsumowanie


Peugeot 308 SW to bardzo dopracowane kombi. W prezentowanej wersji wyróżnia się wydajnym dieslem, świetnym automatem i bardzo bogatym wyposażeniem. Do listy zalet dochodzą także walory praktyczne, którymi zawstydza większą część konkurencji. Czy ktoś jeszcze chce kompaktowego SUV-a…?

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: