Fiat 500X już (nie)dostępny
2015-05-12 15:12
Przeczytaj także: Nowy Fiat 500X w dwóch wersjach
500X oferuje „Mood Selector", który zmienia reakcję silnika, układu hamulcowego i kierowniczego oraz skrzyni biegów (w przypadku automatycznego napędu), udostępniając trzy różne tryby jazdy: Auto, Sport i All weather. W niektórych wersjach All weather jest zastąpiony funkcją „Traction”, która w przypadku wersji 4x4 przyspiesza przekazywanie momentu obrotowego na oś tylną. Natomiast w wersjach z napędem na przód, uruchamia system kontroli „Traction Plus”, który poprawia własności jezdne na śliskim podłożu poprzez elektroniczną blokadę dyferencjału.
fot. mat. prasowe
Fiat 500X - bagażnik
Włoski crossover nie jest największy w gamie. Auto mierzy 4250 lub 4270 mm długości, 1800 mm szerokości i 1600 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2570 mm. Pojemność bagażnika w konfiguracji 5 osobowej to 350 litrów.
Ceny, i to nie jest dobra informacja, zaczynają się od około 59 tysięcy za model City Look w wyposażeniu Pop do… 105 tysięcy za „Offroad” z wyposażeniem Cross Plus.
fot. mat. prasowe
Fiat 500X - tył
Jak jeździ auto? Świetnie, choć nie udało mi się przetestować wersji uterenowionej. Ale i City Look z systemem Mood Selector radzi sobie doskonale zarówno na śliskim, jak i na podjazdach oraz asfalcie. 500X doskonale przyspiesza i całkiem nieźle radzi sobie w ostrych zakrętach. Niestety, do końca krótkiego testu nie udało mi się dogadać z układem kierowniczym. Nie czułem go, wydał mi się zbyt nerwowy. Ale, powiedzmy to szczerze, kilkadziesiąt kilometrów to zbyt mało, żeby wypróbować Mood Selector i wszystkie jego ustawienia. Obiecuje, że w redakcyjnym teście zajmę się tym dokładniej.
fot. mat. prasowe
Fiat 500X - przód
A co nowego w koncernie FCA? Okazuje się, że całkiem sporo. I do tego, wszystkie informacje są dobre! Pomimo spadku produkcji Lancii Ypsilon i Forda Kaa, produkcja w tyskim zakładzie koncernu została zwiększona. Oznacza to, że mała „pięćsetka” tradycyjnie sprzedaje się świetnie. Szczególnie w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Włoszech. Włosko-amerykański koncern ma ambitne plany. Jeszcze w tym roku na rynku pojawi się nowy sedan. I wbrew pozorom, nie będzie to zeuropeizowany Dodge Dart. Poznamy też kolejną Alfę, a także nową „pięćsetkę”. W 2016 na rynek wejdą też następne auto segmentu C, pickup i zupełnie nowe Fiorino. Nowości zapowiada również Jeep, który pokaże Grand Wagoneera, a także Grand Cherokee i Compassa.
Rok 2015 ma być dla FCA rekordowy. Z taśm produkcyjnych koncernu zjedzie 5 milionów aut z czego 1 mln z zakładów Jeepa, a 314 tysięcy z polskich zakładów Fiata w Tychach. I właśnie tego koncernowi i Tychom życzymy!
Przeczytaj także:
Fiat 500X zadebiutował w Paryżu
1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)