Opony premium: 4 propozycje dla wymagających
2015-05-12 11:42
Bridgestone Potenza S001 © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Testy opon bez tajemnic
Michelin Pilot Super Sport
Są to jedne z najszybszych produkowanych seryjnie opon na świecie. Zastosowane w tym modelu innowacje zostały opracowane dzięki piętnastu z rzędu zwycięstwom w bardzo wymagającym, 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Specjalnie na jego potrzeby została stworzona technologia podwójnej mieszanki, tzw. Bi-Compound, która polega na rozmieszczeniu dwóch różnych mieszanek gumy po wewnętrznej i zewnętrznej stronie bieżnika. Na zewnętrznej stronie zastosowano wzmocniony sadzą elastomer, zapewniający wytrzymałość nawet na ostrych zakrętach. Natomiast elastomery po wewnętrznej stronie przylegają do najmniejszych nierówności powierzchni, zapewniając dobrą przyczepność.
Dobrą przyczepność przy gwałtownym przyspieszeniu na prostej i wchodzeniu w zakręty z dużą prędkością zapewni technologia Variable Contact Patch 2.0. Cel został osiągnięty dzięki temu, że opona zmienia kształt w zależności od toru jazdy. Kształt obszaru styku opony z nawierzchnią przy wchodzeniu w zakręt zmienia się, jednocześnie powierzchnia gumy stykająca się z podłożem pozostaje taka sama.
Większą stabilność opony przy dużych prędkościach zapewnia opasanie Twaron. Zastosowane włókno aramidowe o wysokiej gęstości jest bardzo wytrzymałe na rozciąganie. Wg producenta, próbka Twaronu jest pięciokrotnie bardziej wytrzymała od próbki stali o tej samej masie.
Opony Michelin Pilot Super Sport zostały wybrane na pierwsze wyposażenie m.in. do F12berlinetta – jednego z najnowszych modeli Ferrari oraz do Ferrari F458 Italia, Porsche TURBO S, Koenigsegg Agera czy BMW M5 i M6.
fot. mat. prasowe
Michelin Pilot Super Sport
Bridgestone Potenza S001
Opona zdecydowanie do mocnych samochodów o sportowym charakterze. Dużą zaletą tego modelu jest zaawansowany, asymetryczny wzór bieżnika, dzięki któremu opona ma dobre osiągi zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Dzięki specjalnie zaprojektowanym pochyłym rowkom jest odporna na aquaplaning. Zastosowano w niej klocki obwodowe dla optymalnego trzymania się drogi, hamowania i przyczepności przy pokonywaniu zakrętów. Dzięki zwiększeniu sztywności opony droga hamowania jest krótsza, a samochód lepiej się prowadzi, co szczególnie widać na zakrętkach.
Bridgestone Potenza S001 znajduje się na fabrycznym wyposażeniu np. w Ferrrari F458 Italia, Porshe Panamera czy Audi RS5.
fot. mat. prasowe
Bridgestone Potenza S001
Continental ContiSportContact Vmax
Continental ContiSportContact Vmax, będący następcą modelu ContiSportContact 2, to ogumienie do samochodów sportowych z silnikami o dużej mocy. To pierwsza na świecie opona drogowa, na której można osiągnąć prędkość do 360 km/h. Aby uniknąć przegrzewania się opony nieznacznie zmniejszono głębokość bieżnika i zwiększono ilość kanałów na jego wewnętrznej stronie. Zoptymalizowany pod kątem dużych prędkości kontur opasania oraz wzmocnione ściany boczne gwarantują precyzyjne prowadzenie nawet przy działaniu dużych sił odśrodkowych.
fot. mat. prasowe
Continental ContiSportContact Vmax
Dunlop SP Sport Maxx TT
W tym modelu zastosowano technologię DuPont Kevlar®. Ściany boczne zostały wzmocnione i usztywnione włóknem kewlarowym, co zwiększyło precyzję prowadzenia. Dzięki unikatowej mieszance bieżnika z dodatkiem nanocząsteczek specjalnej sadzy, stosowanej w oponach wyścigowych, łączonej z żywicami oraz polimerami, opona ma znakomitą przyczepność zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Dzięki tej innowacji Dunlop SP Sport Maxx TT wyróżnia także precyzyjne hamowanie i łagodne, równomierne zużycie. Technologia Dunlop Touch Technology zapewnia dobre czucie nawierzchni drogi.
Ten model jest montowany jako fabryczne wyposażenia m.in. dla BMW X3, Renault Megane - RS czy też Volkswagen Phaeton.
fot. mat. prasowe
Dunlop SP Sport Maxx TT
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)