Volkswagen Polo 1.2 TSI wysoko wśród klasowych konkurentów
2015-04-30 00:20
Przeczytaj także: Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline sprawdzi się w mieście
Z tyłu pasażerowie również nie będą mieli co począć ze swoimi rękami bliżej środka nadwozia, ale za to nie powinni narzekać na ilość miejsca (nawet ci dorośli) pod warunkiem podróży dwóch osób. Na nogi jest sporo miejsca na wysokości kolan, a stopy swobodnie można wsunąć pod przednie fotele. Stonowana i raczej pudełkowata bryła nadwozia przekłada się też na ogrom miejsca nad głowami. Co cieszy, również Volkswagen projektując tylne boczki drzwiowe nie pominął schowków.
Kufer ma typową dla tego segmentu objętość oscylującą w okolicach 300 litrów. Dokładnie ten w Polo mieści 280 litrów. Na szczęście mamy tutaj podwójną podłogę organizującą lepiej przestrzeń ładunkową, a także regularne kształty.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Polo 1.2 TSI - bagażnik
Kufer ma typową dla tego segmentu objętość oscylującą w okolicach 300 litrów
Czytając do tej pory tekst raczej nie spodziewacie się pewnie niczego szczególnego związanego z jazdą "nowym" Polo. Tutaj czeka mała niespodzianka, bo zarówno silnik jak i reszta podzespołów odpowiedzialna za poruszanie się sprawia świetne wrażenie. Ale po kolei.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Polo 1.2 TSI - widok z boku
Ceny zaczynają się ok. 46 000 zł za odmianę pięciodrzwiową z dychawicznym silnikiem 1.0 i mocą 60 KM.
Motor to jednostka 1.2 TSI, ta mocniejsza, legitymująca się mocą 110 KM i momentem obrotowym 175 Nm. W mieście porusza się wyjątkowo żwawo za sprawą wysokiego momentu w dolnym zakresie obrotów i niskiej masy wynoszącej 1060 kg. Z tym silnikiem Polo osiąga pierwszą setkę w zaledwie 9.3 s, a najszybciej pojedzie 196 km/h. W warunkach jazdy pozamiejskiej sprawdzi się na równie dobrze, natomiast przyzwyczajenia wymaga charakterystyka w górnym zakresie obrotów może nie podobna do diesla, lecz przy obrotach dochodzących blisko czerwonej skali ciąg silnika słabnie. Zużycie paliwa jest przy normalnym cyklu użytkowania powinno oscylować poniżej 7l/ 100 km w mieście, a wycieczki poza miasto obniżą tą wartość o 1.5-2 l/100 km w zależności od stylu jazdy.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Polo 1.2 TSI - silnik
Polo osiąga pierwszą setkę w zaledwie 9.3 s, a najszybciej pojedzie 196 km/h.
Właściwościami jezdnymi Polo zaskakuje przypominając większego Golfa, pewnie pokonując wszelkie dziury, krzywizny czy też łuki dróg przejeżdżane ze znacznymi prędkościami. Pomaga tu również precyzyjny układ kierowniczy informujący nas na bieżąco o sytuacji w jakiej znalazła się przednia oś. Szybsza jazda odsłania jedną niewielką wadę, a mianowicie prowadzenie lewarka skrzyni biegów potrafiącego zaprotestować zgrzytem. Lekarstwem jest wolniejsze zmienianie przełożeń, co ostudza zapędy wariowania małym Polo.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Polo 1.2 TSI - tył
Właściwościami jezdnymi Polo zaskakuje przypominając większego Golfa.
Ceny zaczynają się ok. 46 000 zł za odmianę pięciodrzwiową z dychawicznym silnikiem 1.0 i mocą 60 KM. Konkurencja wypada taniej w konfrontacji z testowanym Polo niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z golasem czy też z mocno doposażonym egzemplarzem. Wybór zatem jest szeroki, lecz propozycje od Volkswagena stawiam wysoko wśród klasowych konkurentów.

1 2
oprac. : Krzysztof Kunzek / Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)