Mocno odświeżony Ford Focus 1.5 EcoBoost Titanium
2015-04-28 16:15
Ford Focus 1.5 EcoBoost Titanium - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Ford Focus Ecoboost na czwórkę z plusem
Z zewnątrz…
Z profilu, design pozostał bez nowości - ta sama linia boczna. W zasadzie, bez większych zmian pozostał też tył auta (poza lampami). Za to z przodu w oczy rzuca się nowy grill. Stylizowany nieco na ten z Astona Martina i taki sam, jak w nowym Mondeo. I trzeba przyznać, że teraz auto wygląda zdecydowanie lepiej. Nowa stylizacja twarzy w Focusie, to tak jakby powrót do najładniejszej chyba jak dotąd generacji tego auta, czyli „poliftowej” Mk.II. Wbrew pozorom, taki lifting to nie tylko poprawa urody. Wraz ze zmianami wyglądu, poprawiono własności aerodynamiczne. Poprzez nowe osłony pod spodem i aktywną przesłonę (grill) zmniejszył się opór powietrza. A to oznacza nie tylko mniejsze spalanie, ale też lepsze trzymanie się drogi.
fot. mat. prasowe
Ford Focus 1.5 EcoBoost Titanium - przód
Reasumując, poliftowy Focus jest teraz bardziej „Kinetic Design” i ma więcej z typowego DNA Forda. Wymiary w zasadzie pozostały bez zmian – auto mierzy 4360 mm długości, 1832 mm szerokości, 1469 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2648 mm.
fot. mat. prasowe
Ford Focus 1.5 EcoBoost Titanium - widok z boku
… i w środku
O tym, co stało się we wnętrzu nie można powiedzieć „ewolucja”. To już omalże nowe auto. Zniknęły znane z poprzednika guziki, guziczki i przyciski, od których aż roiło się w kokpicie poprzednika. Stara, niezbyt czytelna deska przeszła prawdziwą operację plastyczną. Zamiast natłoku wszystkiego, jest ład i porządek. A do tego, nieczytelny interfejs zastąpił nowy, prostszy i nareszcie intuicyjny. A to, czego nie zrozumiemy, wytłumaczą ideogramy. Krótko mówiąc, nareszcie…
fot. mat. prasowe
Ford Focus 1.5 EcoBoost Titanium - wnętrze
Auto oferuje też zdecydowanie lepszy komfort akustyczny od poprzednika. Od nowa wyciszono drzwi, nadkola, bagażnik. Są też nowe, grubsze szyby i dywaniki, które lepiej tłumią hałasy dobiegające z zewnątrz. Ergo, przeprojektowana kabina gwarantuje komfort akustyczny, ale także ciekawe doznania optyczne. Jeżeli o wnętrzu auta segmentu C można powiedzieć, że jest omalże dystyngowane, to właśnie to takie jest! Dodatkowo, zaprojektowane według wszelkich zasad ergonomii. Wygodnie siedzimy, bez trudu wsiadamy, do wszystkiego dosięgamy, dobrze widzimy i rozumiemy co do czego!
fot. mat. prasowe
Ford Focus 1.5 EcoBoost Titanium - przenie i tylne fotele
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)