Fiat 500 1.3 MultiJet Lounge to prawdziwie włoska robota
2015-04-24 09:29
Fiat 500 1.3 MultiJet Lounge - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Zadziorny Fiat 500 0.9 TwinAir Sport
Z zewnątrz…
O Fiacie 500 napisano już omalże wszystko. Truizmem jest wspominać, że to wariacja na temat „pięćsetki” I generacji. Oba auta są do siebie bardzo podobne. Ale różnic jest równie dużo, jak podobieństw. Od 75 roku, kiedy ostatnie Fiaty 500 w pierwszym wcieleniu zjechały z taśm produkcyjnych, minęła cała epoka w rozwoju motoryzacji. Zmieniły się standardy jakości, materiały. My, staliśmy się wygodniejsi i bardziej wymagający. Efekt? Wielkość. Choć wydaje się, że oba auta mają zbliżone rozmiary, to różni je aż 60 cm. A to bardzo dużo.
fot. mat. prasowe
Fiat 500 1.3 MultiJet Lounge - widok z boku
Nowa 500-tka mierzy 3546 mm długości, 1627 mm szerokości i 1488 mm wysokości. Rozstaw osi to 2300 mm. Z kolei protoplasta miał 2970 mm długości, 1329 mm szerokości i 1335 mm wysokości. Rozstaw osi wynosił 1840 mm. Pointując, można stwierdzić, że przez 32 lata, od 1975 do 2007 roku, auto urosło prawie pól metra!
fot. mat. prasowe
Fiat 500 1.3 MultiJet Lounge - przód
… i we wnętrzu
Wnętrze auta jest po prostu piękne. Wiadomo, włoska robota. Deska to prawdziwy majstersztyk. Kilka współśrodkowych zegarów i wskaźników. Panel środkowy nawiązujący do „pięćsetki” I generacji. Wszystko czytelne, ergonomiczne i… po prostu bardzo ładne. Do tego fotele, które nieźle trzymają nawet bardzo obszernego kierowcę.
fot. mat. prasowe
Fiat 500 1.3 MultiJet Lounge - wnętrze
Komfortu we wnętrzu jest tyle, na ile pozwala 2,3-metrowy rozstaw osi. On bowiem tak naprawdę określa pojemność wnętrza. Pozycja kierowcy jest wygodna, ale wyższe osoby będą miały nieco problemu ze znalezieniem optymalnego ustawienia. Dźwignia zmiany biegów znajduje się na optymalnej wysokości, a nad głową jest na tyle miejsca, że raczej nikt nie powinien mieć powodów do narzekania. Fotele, jak wspomniałem wcześniej, są wygodne i zapewniają szeroki zakres regulacji. Nieco gorzej jest z tyłu. Jeżeli już wejdziemy na tylna kanapę (wbrew pozorom, nie sprawia to większego kłopotu), to ilość miejsca na nogi określą nam… gabaryty kierowcy. Ale tak to zazwyczaj bywa w trzydrzwiowych, miejskich maluchach. Po prostu, cudów nie ma!
fot. mat. prasowe
Fiat 500 1.3 MultiJet Lounge - przednie i tylne fotele
Bagażnik jest natomiast większy niż średnia segmentowa. 185 litrów pozwala na spokojne zapakowanie zakupów lub kreacji żony na krótki wypad „do wód”. Po rozłożeniu tylnej kanapy pojemność wzrasta do 520 litrów.
fot. mat. prasowe
Fiat 500 1.3 MultiJet Lounge - bagażnik
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)