Skoda Octavia combi 2.0 tdi 4x4 to dobry wybór
2015-04-22 18:40
Skoda Octavia combi 2.0 tdi 4x4 - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Skoda Octavia Combi 1.8 TSI DSG 4x4 Elegance pojemna jak Passat
Nasz testowy egzemplarz skonfigurowano niezmiernie ciekawie. Na redakcyjny parking zajechała Skoda Octavia w nadwoziu combi z mocnym turbodieslem i napędem na wszystkie łapy.Do widoku Octavii zdążyliście się już pewnie przyzwyczaić – na każdym parkingu znajdziecie w końcu przynajmniej jedną, a może nawet i więcej takich Skód. Czy to źle? Jeśli musicie się wyróżniać to owszem, ale tak naprawdę nie oznacza to, że Octavia jest brzydka. Nawet z kufrem projekt jest spójny i stonowany. W testowanym, grafitowym kolorze wyglądała zacnie, a przez pierwsze dni sądziłem nawet, że jest odporna na brud (niestety się myliłem).
fot. mat. prasowe
Skoda Octavia combi 2.0 tdi 4x4 - wnętrze
Pamiętajmy też o tym, że Skoda Octavia to spory samochód (o długości 4659 mm), więc tym bardziej trzeba podziękować projektantom za ich pracę. Rozstaw osi równy 2686 mm zapewnia ogrom miejsca dla całej piątki pasażerów, a nawet psa w bagażniku. Sam kufer ma aż 610 litrów bardzo foremnego kształtu. Zmieścicie tam bagaże, worki z piaskiem, małe AGD, a także mniejsze przedmioty, ponieważ siatek, haczyków i schowków nie brakuje. Warto wspomnieć, że bagażnik skrywa też dojazdówkę, a nie jakąś głupią chemię.
fot. mat. prasowe
Skoda Octavia combi 2.0 tdi 4x4 - przyciski
Samo wnętrze Octavii określiłbym jako spokojne i niezbyt ekstrawaganckie. Mimo iż materiały są dobrej jakości, a w wyposażeniu jest prawie wszystko co dusza zapragnie, to projekt deski rozdzielczej powinien być czymś więcej, niż tylko wyśmienitą ergonomią.
fot. mat. prasowe
Skoda Octavia combi 2.0 tdi 4x4 - widok z boku
Na plus odznaczają się fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, które dobrze trzymają kierowcę podczas jazdy. Pozytywnie określę również system multimedialny z nawigacją, który pamiętam z Golfa VII. Niestety wymaga on sporej dopłaty (6800 zł), ale piosenki z CD, USB, DVD, BLUETOOTH lub JUKEBOXA (HDD) puścicie z dobrym basem (system Canton z subwooferem w bagażniku).
fot. mat. prasowe
Skoda Octavia combi 2.0 tdi 4x4 - bagażnik
Przyciski we wnętrzu skrywają również takie funkcje jak podgrzewane siedzenia, dwustrefową klimatyzację, niezły asystent parkowania czy (uwaga!) podgrzewaną przednią szybę. Jest po prostu na bogato. Widnieje tam również magiczny przycisk MODE, który podobno zmienia tryb pracy samochodu. Do wyboru: Sport, Eco, Normal i Indyvidual. Teoretycznie modyfikacje dotyczą czułości układu kierowniczego, pedału gazu itd. – a praktycznie niczego…
fot. mat. prasowe
Skoda Octavia combi 2.0 tdi 4x4 - widok z przodu i boku, zdjęcie nr 2
Nie ma to jednak znaczenia, bo Skodą Octavią, nawet w takiej „budzie”, jeździ się wyśmienicie. Układ kierowniczy odpowiednio prowadzi samochód i słucha kierowcy. Dzięki miękko zestrojonemu zawieszeniu żaden uszczerbek drogi nie wpłynie na komfort naszej jazdy, a dynamiczny turbodiesel pozwala na wiele. Generuje on 150 KM z dwulitrowej pojemności. Co ciekawe oprócz tego, że pozwala na sprint do setki w 8,7 sekundy i prędkość maksymalną równą 213 km/h, to do tego przyjemnie mruczy. Aż tak bardzo, że przez moment myślałem, że dźwięk pojawia się z głośników – na szczęście nie.
oprac. : Konrad Stopa / Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)