Nietuzinkowy Fiat 500L 0.9 TwinAir Lounge
2015-04-21 16:01
Fiat 500L 0.9 TwinAir Lounge - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Ekstrawagancki Fiat 500L Living 1.6 M-Jet
Karoseria
Bordowy kolor karoserii, szare felgi, czarne osłony, biały dach i sporo chromu - taki trochę urodzinowy torcik z wisienką. Co ważne, również urodziwy. Fiat 500L to żywy dowód na to, że spore możliwości personalizacji dają potencjalnym nabywcom możliwość wyróżniania się z tłumu nawet w minivanie. Designerzy włoskiej marki nie zapomnieli także o detalach. Wystarczy tylko spojrzeć na wypełnienia lamp, czy ciekawie poprowadzoną linię szyb. Tak, ten model potrafi zwracać na siebie uwagę.
fot. mat. prasowe
Fiat 500L 0.9 TwinAir Lounge - widok z tyłu i boku
Wnętrze
Pierwsze wrażenie? Nietypowa kubatura wnętrza. Wydaje się wąsko i wysoko, ale to tylko złudzenie, które jest efektem sporej liczby „szkieł” wokół kierowcy i pasażerów. Jeśli chodzi o kokpit, to nie budzi on najmniejszych zastrzeżeń – wygląda nieźle i wszystko jest na swoim miejscu. Podobną opinię można wydać w przypadku materiałów oraz ich spasowania. Największą zaletą są jednak schowki, wnęki i półki, dzięki którym zmieścimy naprawdę wszystko, co niezbędne (i zbędne).
fot. mat. prasowe
Fiat 500L 0.9 TwinAir Lounge - wnętrze
Fotele… wyglądają bardzo dobrze. Włosi słyną z poczucia stylu, dlatego starają się akcentować ten fakt wszędzie, gdzie tylko się da. Wracając do kwestii praktycznych, siedziska i oparcia są odpowiednio wyprofilowane. Oczywiście nie są nastawione na sport, ale przecież nie muszą. Tylna kanapa to dużo miejsca na nogi i całkiem sporo na szerokość. Nawet 3 osoby normalnych gabarytów nie powinny narzekać. Ze względu na imponujący szklany dach, przestrzeń nad głowami jest troszkę ograniczona, ale nie na tyle, by pasażerowie średniego wzrostu mogli to odczuć. Na wielki plus zasługuje siedzisko – jego długość to prawdziwa ekstraklasa.
fot. mat. prasowe
Fiat 500L 0.9 TwinAir Lounge - przednie i tylne fotele
Przestronny przedział pasażerski nie odbił się na przestrzeni załadunkowej. Dokładnie 400 litrów to wystarczająco dużo, by spakować całą rodzinę. Istotne są również regularne kształty i szeroki otwór ułatwiający zapakowanie większych przedmiotów. No właśnie, jeśli pojawia się potrzeba przewiezienia czegoś o niestandardowych gabarytach, to zawsze można rozłożyć kanapę. Wtedy „kufer” zwiększa się do 1310 litrów.
fot. mat. prasowe
Fiat 500L 0.9 TwinAir Lounge - bagażnik
Technologia
Prezentowany Fiat jest wyjątkowy nie tylko ze względu na ciekawą stylistykę. Równie interesująco prezentuje się zestaw technologiczny, który kryje się pod karoserią. Sercem włoskiego minivana jest bowiem… 2-cylindrowa jednostka z rodziny TwinAir o pojemności 0,9 litra. Ten fakt może wzbudzać ironiczny uśmiech, ale tylko do czasu, kiedy nie zerkniemy na kolejne dane. Mały silnik pracujący pod maską generuje 105 KM i 145 Nm momentu obrotowego, co już tak źle nie wygląda. Bardzo fajnie, że inżynierowie zdecydowali się na integrację motoru z 6-biegową przekładnią. Tak skonfigurowany 500L przyspiesza do setki w 12,2 sekundy i osiąga 180 km/h. I są to rezultaty adekwatne do przeznaczenia auta. W konkurencjach ekonomicznych może być różnie. Niewielki silnik oznacza niewielkie zużycie paliwa, ale w ciężkim samochodzie jego pełny potencjał jest znacznie częściej wykorzystywany. Dlatego szybka jazda prezentowanym egzemplarzem może oznaczać nawet 8,5 litra na setkę. Z kolei oszczędne podróżowanie w trybie ECO pozwoli na osiągnięcie wyniku poniżej 6 litrów.
fot. mat. prasowe
Fiat 500L 0.9 TwinAir Lounge - silnik
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)