Nissan Qashqai dCi 110 Tekna bije na głowę poprzednika
2015-04-09 16:22
Nissan Qashqai dCi 110 Tekna - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Wyjątkowo udany Nissan Qashqai dCi 130 4x4 Tekna
Z zewnątrz…
Poprzednik był w mojej prywatnej opinii przykładem designerskiej entropii. Ktoś kiedyś wygląd Qashqaia pierwszej generacji spointował, jako ponury żart z Murano. Celne. Tym razem o spontanicznym designie mowy nie ma. Wszystko przemyślano i wyszło super. Teraz, kiedy na rynku pojawił się nowy X-Trail czy Pulsar, wiadomo że QII był prekursorem nowej linii stylistycznej. A do niej nawet nie zamierzam się przyczepiać. Dlaczego? Bo mi się podoba! Wyrazisty przód z ciekawym grillem i dynamicznie zarysowaną linią lamp nieźle komponują się z prostymi liniami nadwozia i niewyszukanym, za to „nieprzefajnionym” kuprem. Nowy Qashqai jest od swojego poprzednika nieco większy – mierzy 4380 mm (dłuższy od poprzednika o 450 mm). Pozostałe wymiary to: 1900 mm szerokości i 1590 mm wysokości i rozstaw osi 2646 mm.
fot. mat. prasowe
Nissan Qashqai dCi 110 Tekna - widok z przodu i boku
… i we wnętrzu
Wnętrze nie odstaje od tego, co na zewnątrz. Cały kokpit auta zaprojektowano na nowo. Nowe są więc niezłej jakości materiały i plastiki, zegary, strefa audio z panelem środkowym. Design konsoli centralnej może się podobać. Co więcej, ergonomia nie budzi najmniejszych zastrzeżeń.
fot. mat. prasowe
Nissan Qashqai dCi 110 Tekna - widok z przodu
Od nowa zaprojektowano również fotele i tylną kanapę. Wreszcie jest wygodnie i… przytulnie. Co istotne, miejsca na nogi i głowy nie brakuje w obu rzędach. Trzeba jednak pamiętać, że z tyłu, ze względu na kompaktową szerokość, najwygodniej będzie podróżować we dwójkę.
fot. mat. prasowe
Nissan Qashqai dCi 110 Tekna - widok z tyłu i boku
Przestrzeń bagażowa również zasługuje na pochwałę. Dokładnie 401 litrów, to tyle, ile trzeba, by spakować 4-osobową rodzinę na 2-tygodniowe wakacje. Załadunek ułatwia stosunkowo niski prób i szeroki otwór.
fot. mat. prasowe
Nissan Qashqai dCi 110 Tekna - widok z tyłu
Technologia
Gama jednostek napędowych dostępnych w Qashqaiu jest naprawdę spora. Tym razem w moje ręce trafiły kluczyki do egzemplarza ze 110-konnym dieslem o pojemności 1,5 litra. Jednostka pełną moc osiąga od 4 tysięcy, a maksymalne 260 Nm - w zakresie 1750-2500 obrotów. To w zupełności wystarcza do zapewnienia autu akceptowalnego przyspieszenia do pierwszej setki, które trwa 12,4 sekundy. Z kolei prędkość maksymalna to przyzwoite 180 km/h.
fot. mat. prasowe
Nissan Qashqai dCi 110 Tekna - wnętrze
W zakresie bezpieczeństwa, Nissan znów chce być pionierem na rynku. Świadczy o tym liczba dostępnych w tym aucie systemów zwiększających aktywną ochronę. Pakiet Nissan Safety Shield obejmuje elektryczny hamulec awaryjny, rozpoznawanie znaków drogowych, ostrzeganie o zmęczeniu kierowcy, niezamierzonej zmianie pasa ruchu, pojeździe w martwym polu i poruszających się obiektach oraz adaptacyjne światła drogowe. Ponadto Qashqai oferuje system aktywnej kontroli zawieszenia, inteligentny system parkowania prostopadłego i równoległego wraz z systemem kamer pokazujących widok auta z każdej strony.
fot. mat. prasowe
Nissan Qashqai dCi 110 Tekna - przednie i tylne fotele
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)