eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autPeugeot 308 1.2 PureTech Active - nad wyraz żwawy

Peugeot 308 1.2 PureTech Active - nad wyraz żwawy

2015-04-07 08:05

Peugeot 308 1.2 PureTech Active - nad wyraz żwawy

Peugeot 308 1.2 PureTech Active - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (16)

Francuski kompakt już w chwili debiutu skradł serca wielu fanów motoryzacji, także moje. Tytuł Car Of The Year to tylko potwierdzenie tego faktu. Do tej pory testowałem jednak topowe wersje silnikowe zintegrowane z najbogatszym wyposażeniem. Jak zatem spisują się nieco słabsze i skromniejsze odmiany? Zapraszam na test 308 1.2 PureTech Acitve!

Przeczytaj także: Peugeot 308 1.6 THP – Miss Roku 2014

Karoseria


Z zewnątrz francuski kompakt w każdej wersji wygląda bardzo atrakcyjnie. Designerzy skutecznie połączyli nowoczesność z klasyką, dzięki czemu zarówno młodzi, jak i bardziej doświadczeni kierowcy mają na co popatrzeć. Zadziornie spoglądające reflektory, spory grill i zderzak zintegrowany z listwami LED-owymi to elementy tworzące urodziwy przód „TrzystaÓsemki”. Tylna część karoserii, dzięki ładnie narysowanym lampom, obłemu zderzakowi i wielu przetłoczeniom prezentuje się równie okazale. Te wszystkie zabiegi stylistyczne sprawiają, że testowany Peugeot należy do najlepiej wyglądających samochodów w swoim segmencie.

fot. mat. prasowe

Peugeot 308 1.2 PureTech Active - widok z tyłu i boku

Tylna część karoserii, dzięki ładnie narysowanym lampom, obłemu zderzakowi i wielu przetłoczeniom prezentuje się równie okazale.


Wnętrze


We wnętrzu jest minimalistycznie i futurystycznie zarazem. Kokpit został wykonany z wyjątkowo dobrych materiałów, które równie dobrze spasowano. To bez wątpienia czołówka w swojej klasie. Konsolę centralną tworzy dotykowy ekran multimedialny (pełniący rolę centrum dowodzenia) i kilka niezbędnych przycisków. Dzięki temu nie można mieć zastrzeżeń do ergonomii. Na pochwałę zasługuje mała, świetnie leżąca w dłoniach kierownica i ciekawe zegary, które powędrowały tuż pod szybę – wszystko po to, by nie odwracać wzroku od drogi. I trzeba przyznać, że takie rozwiązanie się sprawdza.

fot. mat. prasowe

Peugeot 308 1.2 PureTech Active - wnętrze

Kokpit został wykonany z wyjątkowo dobrych materiałów, które równie dobrze spasowano. To bez wątpienia czołówka w swojej klasie.


Fotele również nie budzą najmniejszych zastrzeżeń. Ich wielkość, wyprofilowanie, a także zakres regulacji umożliwiają dobranie idealnych pozycji. Dodam, że nie ma przy tym znaczenia, jakich gabarytów jest kierowca. Na tylnej kanapie, jak to w kompakcie, najwygodniej będzie dwóm osobom średniego wzrostu. Przestrzeni na nogi powinno być jednak nieco więcej.

fot. mat. prasowe

Peugeot 308 1.2 PureTech Active - przednie i tylne fotele

Fotele również nie budzą najmniejszych zastrzeżeń. Ich wielkość, wyprofilowanie, a także zakres regulacji umożliwiają dobranie idealnych pozycji.


Kolejnym istotnym plusem francuskiego samochodu jest spory bagażnik. Niemal 400 litrów (według normy VDA) to jeden z najlepszych wyników wśród wszystkich 5-drzwiowych hatchbacków segmentu C. Dodatkowo, można liczyć na regularne kształty, szeroki otwór i niski próg załadunku. Właśnie tak powinna wyglądać przestrzeń bagażowa w kompakcie.

fot. mat. prasowe

Peugeot 308 1.2 PureTech Active - przód

Zadziornie spoglądające reflektory, spory grill i zderzak zintegrowany z listwami LED-owymi to elementy tworzące urodziwy przód „TrzystaÓsemki”.


Technologia


Jak już wspomniałem na początku, pod maską testowanego egzemplarza nie znajdziemy topowego diesla czy benzyny. Mieszka tu jednak udana jednostka PureTech o pojemności 1,2 litra. Generuje ona 110 KM (przy 5500 obrotach) i 205 Nm (od 1500 obrotów). Moc trafia na oś przednią za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej. Tak skonfigurowana „TrzystaÓsemka” osiąga pierwszą setkę w 11,1 sekundy i rozpędza się do 188 km/h. I są to w pełni akceptowalne rezultaty. Takie samo zdanie mam na temat zużycia paliwa. Na dystansie ponad 1000 km, średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wyniosło 6,1 litra. Muszę od razu zaznaczyć, że nie starałem się aspirować do tytułu mistrza ekonomicznej jazdy…

fot. mat. prasowe

Peugeot 308 1.2 PureTech Active - tył

Za wersję Active ze 110-konną jednostką benzynową trzeba zapłacić 71 500 zł.


 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: Peugeot 308, Peugeot, testy samochodów, samochody, auta

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: