eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autOpel Adam 1.4 Glam - bojowy słodziak

Opel Adam 1.4 Glam - bojowy słodziak

2015-04-03 11:49

Opel Adam 1.4 Glam - bojowy słodziak

Opel Adam 1.4 Glam - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (13)

Imię Adam jest dla Opla równie ważne, jak Alec dla Mini czy Giovanni dla Fiata. Dlaczego więc otrzymał je najmniejszy z Opli? To proste, Adam to prekursor. Po pierwsze, powstał na płycie nowej Corsy. Po wtóre, zapowiada nową linię stylistyczną w niemieckiej części koncernu GM.

Przeczytaj także: Bardzo stylowy Opel Adam

Z zewnątrz…


Można zaryzykować stwierdzenie, że Adam wygląda (taki malutki paradoks) i słodko, i bojowo. Uśmiechnięta mordka z żabimi oczkami, zwarty, zgrabny tyłeczek i kontrastowy dach niczym czapka paryskiego gawrosza. Opel znalazł trzecią drogę i zbudował auto, które choć nie ma protoplastów w przeszłości, jest nowoczesne i „oldskulowe”. I jeżeli o małym autku segmentu A można powiedzieć, że prezentuje się okazale, to właśnie Adam prezentuje się okazale. Nie, nie z racji wielkości, tylko tak „w ogóle”. A propos w ogóle, Adam mierzy 3698 mm długości, 1720 mm szerokości, 1484 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2311 mm.

fot. mat. prasowe

Opel Adam 1.4 Glam - widok z tyłu i boku

Jeżeli o małym autku segmentu A można powiedzieć, że prezentuje się okazale, to właśnie Adam prezentuje się okazale.


… i w środku


Wnętrze auta to kolejny majstersztyk. Z tego, co znamy ułożono coś, co wygląda na wskroś nowocześnie. Przede wszystkim, całość jest ergonomiczna i prosta w obsłudze. Styl wykonania to fuzja sportu i komfortu, elegancji i lifestylu. Zaskoczenia? Całkiem sporo. Na plus zasługuje wykończenie. W autach segmentu A, nieczęsto zdarza się aby plastiki były miękkie i wielokolorowe – tu są. Owszem, za to wszystko trzeba zapłacić, ale, czy naprawdę aż tak dużo?

fot. mat. prasowe

Opel Adam 1.4 Glam - wnętrze

Wnętrze wygląda na wskroś nowocześnie. Przede wszystkim, całość jest ergonomiczna i prosta w obsłudze.


Kabina, pod względem ilości miejsca – standard. Wygodnie jest tylko z przodu. W drugim rzędzie siedzeń nie jest już tak wesoło. W mojej opinii miejsca jest mniej niż w Fiacie 500. A wsiadanie i wysiadanie jest mocno utrudnione. Zaskoczenie na minus? Bagażnik. Ten w Adamie jest wręcz symboliczny. Mieści zaledwie 170 litrów. Dopiero po rozłożeniu tylnej kanapy powiększa się do akceptowalnych 660 litrów.

fot. mat. prasowe

Opel Adam 1.4 Glam - bagażnik

Mieści zaledwie 170 litrów. Dopiero po rozłożeniu tylnej kanapy powiększa się do akceptowalnych 660 litrów.


Technologia


Adama, co nie jest specjalnym zaskoczeniem, napędzają tylko motory benzynowe. Pod maskę tego sympatycznego „jeździdełka” może trafić silnik o pojemności 1,2 lub 1,4 litra oraz mocy od 70, poprzez 87, 100 i od niedawna do 150 KM. Optymalną, naszym zdaniem jest ta, rozwijająca 100 KM (przy 6000 obrotów) i 130 Nm. (od 4000 obrotów). Napęd, na koła przednie przenosi 6-biegowa przekładnia manualna. Do jej pracy nie można się przyczepić. Działa lekko, precyzyjnie i bardzo pomaga w optymalnym wykorzystaniu w sumie niemałej mocy silnika.

fot. mat. prasowe

Opel Adam 1.4 Glam - przód

Uśmiechnięta mordka z żabimi oczkami, zwarty, zgrabny tyłeczek i kontrastowy dach niczym czapka paryskiego gawrosza.


 

1 2

następna

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: