Opel Adam 1.4 Glam - bojowy słodziak
2015-04-03 11:49
Opel Adam 1.4 Glam - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Bardzo stylowy Opel Adam
Z zewnątrz…
Można zaryzykować stwierdzenie, że Adam wygląda (taki malutki paradoks) i słodko, i bojowo. Uśmiechnięta mordka z żabimi oczkami, zwarty, zgrabny tyłeczek i kontrastowy dach niczym czapka paryskiego gawrosza. Opel znalazł trzecią drogę i zbudował auto, które choć nie ma protoplastów w przeszłości, jest nowoczesne i „oldskulowe”. I jeżeli o małym autku segmentu A można powiedzieć, że prezentuje się okazale, to właśnie Adam prezentuje się okazale. Nie, nie z racji wielkości, tylko tak „w ogóle”. A propos w ogóle, Adam mierzy 3698 mm długości, 1720 mm szerokości, 1484 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2311 mm.
fot. mat. prasowe
Opel Adam 1.4 Glam - widok z tyłu i boku
… i w środku
Wnętrze auta to kolejny majstersztyk. Z tego, co znamy ułożono coś, co wygląda na wskroś nowocześnie. Przede wszystkim, całość jest ergonomiczna i prosta w obsłudze. Styl wykonania to fuzja sportu i komfortu, elegancji i lifestylu. Zaskoczenia? Całkiem sporo. Na plus zasługuje wykończenie. W autach segmentu A, nieczęsto zdarza się aby plastiki były miękkie i wielokolorowe – tu są. Owszem, za to wszystko trzeba zapłacić, ale, czy naprawdę aż tak dużo?
fot. mat. prasowe
Opel Adam 1.4 Glam - wnętrze
Kabina, pod względem ilości miejsca – standard. Wygodnie jest tylko z przodu. W drugim rzędzie siedzeń nie jest już tak wesoło. W mojej opinii miejsca jest mniej niż w Fiacie 500. A wsiadanie i wysiadanie jest mocno utrudnione. Zaskoczenie na minus? Bagażnik. Ten w Adamie jest wręcz symboliczny. Mieści zaledwie 170 litrów. Dopiero po rozłożeniu tylnej kanapy powiększa się do akceptowalnych 660 litrów.
fot. mat. prasowe
Opel Adam 1.4 Glam - bagażnik
Technologia
Adama, co nie jest specjalnym zaskoczeniem, napędzają tylko motory benzynowe. Pod maskę tego sympatycznego „jeździdełka” może trafić silnik o pojemności 1,2 lub 1,4 litra oraz mocy od 70, poprzez 87, 100 i od niedawna do 150 KM. Optymalną, naszym zdaniem jest ta, rozwijająca 100 KM (przy 6000 obrotów) i 130 Nm. (od 4000 obrotów). Napęd, na koła przednie przenosi 6-biegowa przekładnia manualna. Do jej pracy nie można się przyczepić. Działa lekko, precyzyjnie i bardzo pomaga w optymalnym wykorzystaniu w sumie niemałej mocy silnika.
fot. mat. prasowe
Opel Adam 1.4 Glam - przód
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)