Przeczytaj także: Mercedes-Benz Citan 111 CDi Mixto nie jest nudny
Wrażenia z jazdy
Vito Furgon prowadzi się całkiem nieźle. Układ kierowniczy jest wystarczająco precyzyjny, a zawieszenie – odpowiednio zestrojone. I to nie tylko pod ciężkie ładunki. Największym minusem jest dość przeciętne wyciszenie, które daje się we znaki podczas korzystania z wyższych obrotów. Sama jednostka nie pozostawia jednak wiele do życzenia. Nie wywołuje przesadnych wibracji i nie brak jej wigoru, nawet na drogach ekspresowych.
Manewrowanie Furgonem w mieście nie wymaga nawet najmniejszej siły, ale trzeba uważać podczas cofania, ponieważ widoczność do tyłu jest mocno ograniczona. Przydałaby się zatem kamera, która ułatwiłaby parkowanie w zatłoczonych ulicach. Duży plus za… duże lusterka boczne i reflektory, których wydajność można docenić po zmroku.
fot. mat. prasowe
Mercedes-Benz Vito Furgon 111 CDI - fotele
Auto dysponuje jednym, trzyosobowym rzędem siedzeń.
Podczas testu, miłym zaskoczeniem okazał się zestaw audio zintegrowany z jakże praktycznym gniazdem USB. Nie spodziewałem się tak dobrze „grających” głośników w samochodzie o charakterze użytkowym. I choć jest to mniej istotna zaleta, bez wątpienia pozytywnie wpływa na komfort jazdy podczas wielogodzinnej jazdy.
Okiem przedsiębiorcy
Vito Furgon to obiekt zainteresowania firm każdej wielkości. Zarówno mały, jak i duży przedsiębiorca doceni jego walory praktyczne i z pewnością będzie je w stanie wykorzystać. Podstawowa wersja silnikowa tej odmiany nadwoziowej (109 CDI) to wydatek 78 000 zł netto. Za wariant 111 CDI trzeba natomiast zapłacić 82 200 zł netto i tyle też kosztuje egzemplarz ze zdjęć.
fot. mat. prasowe
Mercedes-Benz Vito Furgon 111 CDI - widok z boku
Manewrowanie Furgonem w mieście nie wymaga nawet najmniejszej siły, ale trzeba uważać podczas cofania, ponieważ widoczność do tyłu jest mocno ograniczona.
Dla osób zainteresowanych kredytem Mercedes przygotował ofertę zarówno w złotówkach, jak i euro. Umowa może trwać od 12 do 72 miesięcy, przy ratach równych lub malejących – w zależności od potrzeb. Istnieje też możliwość stworzenia ostatniej raty balonowej jako jednorazowej spłaty. Dla przedsiębiorców niemiecka marka stworzyła leasing od 24 do 60 miesięcy (w przypadku aut używanych okres trwania umowy i wiek pojazdu nie może przekroczyć 10 lat).
Podsumowanie
Vito Furgon 111 CDI to rozsądna oferta dla przedsiębiorstw każdej wielkości. Jego walory praktyczne i ekonomiczne doceni praktycznie każda firma, która potrzebuje samochodu dostawczego. Warto również dodać, że Mercedes nie przesadził z wyceną, dlatego zainteresowanie tym modelem będzie utrzymywać się przez lata.
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)