Mercedes CLA 250 Sport 4MATIC robi wrażenie
2015-03-25 14:51
Mercedes CLA 250 Sport 4MATIC - widok z boku i przodu © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Mercedes Citan dla małej firmy
Karoseria
Poprawne politycznie morały niech Was nie zwiodą. Wygląd ma znaczenie! Koniec, kropka. CLA to bez wątpienia jedno z najatrakcyjniejszych aut w swoim segmencie. W teście bierze udział egzemplarz wzbogacony o pakiet stylizacyjny AMG, który sprawia, że jeszcze trudniej przejść obok niego obojętnie. Agresywnie narysowane zderzaki, zadziorne spojrzenie reflektorów – to po prostu musi się podobać. Warto również zwrócić uwagę na zestawienie barw. Czerwona karoseria kontrastująca z czarnymi felgami wieloramiennymi i kilkoma dodatkami to znakomite połączenie. Najważniejsza jest tu jednak piękna, płynna linia nadwozia będąca prawdziwym synonimem elegancji.
fot. mat. prasowe
Mercedes CLA 250 Sport 4MATIC - widok z boku i tyłu
Wnętrze
Jedno krótkie spojrzenie na kokpit i… już wiemy, że wszystko tu tworzy spójną całość. Konsolę centralną formują rozbudowane panele multimedialny i klimatyzacji. Nad nimi znalazły się trzy piękne dysze nawiewu i ekran, na którym wyświetlają się wszystkie informacje. Na tunelu środkowym znalazła się natomiast mała konsola z pokrętłem odpowiadająca za dostosowanie „funkcji życiowych” pojazdu. Na pochwałę zasługują piękne, sportowe zegary i świetnie leżąca w dłoniach kierownica. Do materiałów wykończeniowych, jak i spasowania także nie można mieć najmniejszych zastrzeżeń.
fot. mat. prasowe
Mercedes CLA 250 Sport 4MATIC - wnętrze
Fotele ze zintegrowanymi zagłówkami nie tylko imponująco wyglądają, ale też świetnie podpierają ciało – bez względu na gabaryty kierowcy i pasażera. Co równie istotne, mają odpowiednie twardość i zakres (elektrycznej) regulacji, dzięki czemu spisują się świetnie podczas wielogodzinnych podróży. Piękna sylwetka auta sprawiła, że dostanie się na tylną kanapę nie jest już jednak takie przyjemne (mocno opadającą linię dachu). Miejsca nad głowami jest tam niewiele, ale dwie osoby średniego wzrostu (do 180 cm) nie będą narzekać na brak przestrzeni. Zarówno siedzisko jak i kąt pochylenia oparcia są w sam raz.
fot. mat. prasowe
Mercedes CLA 250 Sport 4MATIC - przednie i tylne fotele
Wakacje z Mercedesem CLA? Jak najbardziej. Bagażnik o pojemności 470 litrów umożliwi zmieszczenie kilku sporych walizek i… kosmetyczek wybranki serca. Otwór załadunkowy może nie jest zbyt duży (pralki tu nie przewieziemy…), ale to i tak niewielka cena za idealnie skrojoną tylną część karoserii.
fot. mat. prasowe
Mercedes CLA 250 Sport 4MATIC - przód
Technologia
Design tego samochodu bardzo wiele obiecuje. I na szczęście nie są to czcze obietnice. Pod maską prezentowanego CLA pracuje bowiem 2-litrowa jednostka generująca 211 KM (przy 5500 obr./min.) i 350 Nm (w przedziale 1200-4400 obr./min.). To spore stado koni trafia na obie osie za pośrednictwem 7-biegowego automatu. W tym zestawie niemieckie, czterodrzwiowe coupe osiąga setkę w 6,6 sekundy i rozpędza się do 250 km/h. Genialne rezultaty, tym bardziej że waga testowanego Mercedesa to aż 1550 kg. Co więcej, mamy do czynienia z wersją Sport, którą dodatkowo wyróżniają wydajniejsze hamulce, obniżone zawieszenie i sportowy układ kierowniczy. To wszystko oznacza, że w próbach dynamicznych nie będzie żadnego problemu. A w przypadku tych… ekonomicznych? No cóż, świetne osiągi i spora masa własna nie oznaczają oszczędności. Mimo tego, nie taki diabeł straszny, jak go malują. Według producenta średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym to 6,6 litra na 100 km. W warunkach rzeczywistych trzeba dołożyć dodatkowe 1,5 litra, co i tak jest rozsądnym wynikiem.
fot. mat. prasowe
Mercedes CLA 250 Sport 4MATIC - widok z boku
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)