Samochód służbowy: liczy się rozmiar, a nie marka
2015-03-24 13:07
Przeczytaj także: Samochód służbowy okiem kobiety
Rozmiar ma znaczenie
Znakomita większość przepytanych przez TNS kierowców flotowych reprezentujących 20 krajów zgodnie przyznaje, że najważniejszym kryterium wyboru nowego auta służbowego jest jego rozmiar. Są jednak i wyjątki - estetami, stawiającymi głównie na wygląd, są Brazylijczycy i Turcy. Dla Polaków liczą się kolejno:
- wielkość (83%),
- wygląd (79%),
- osiągi silnika (77%)
- marka (70%).
Badanie pokazało również, że nie wszyscy kierowcy flotowi mają wpływ na wybór marki auta służbowego. Na przeszkodzie stoją tu przepisy obowiązujące w poszczególnych przedsiębiorstwach. 41% użytkowników przyznało w badaniu, że wyboru auta musi dokonywać z ograniczonej listy marek. W 33% przypadków to firma podejmuje decyzje za użytkowników samochodów a w Polsce ten odsetek sięga aż 65%. Według badania LeasePlan MobilityMonitor jeden na czterech kierowców flotowych mógł wybrać dowolną markę auta. W Polsce dotyczy to tylko 3% użytkowników aut służbowych!
Zmiany cen paliwa i bardziej ekologiczne floty
LeasePlan MobilityMonitor pokazuje również, że większość kierowców flotowych zwraca uwagę na ceny paliw: prawie połowa (45%) badanych kierowców leasingowych zawsze jest świadoma ceny podczas tankowania, 27% przyznaje, że tylko czasami zwraca uwagę na ceny paliw. W Polsce 36% kierowców zawsze zwraca uwagę na cenę paliwa.
Coraz więcej kierowców flotowych deklaruje chęć jeżdżenia elektrycznymi autami ze względów ekologicznych. Respondenci LeasePlan MobilityMonitor przyznali, że głównymi powodami, które powstrzymują ich przed wyborem takiego auta jest ograniczony zasięg pojazdu i nie wystarczająco rozwinięta infrastruktura dla aut elektrycznych.
Według LeasePlan ostatnie zmiany cen paliw nie wpłyną natychmiastowo na rozwój proekologicznych flot.
"Głównym powodem, dla którego fleet managerów interesują auta z napędem hybrydowym i elektryczny jest kontrola kosztów oraz fakt, że firmy chcą zmniejszyć ilość spalin emitowanych przez ich floty. Ciągły wzrost cen paliw w przeszłości odegrał rolę w kształtowaniu się flot ekologicznych, jednak to lokalne ulgi podatkowe oraz przepisy Unii Europejskiej i USA, mające na celu obniżenie emisji CO2, były znacznie ważniejszym powodem do tworzenia flot przyjaznych środowisku. Innymi słowy, patrząc z perspektywy kosztów, spadek cen paliw jest istotny, ale ograniczony.” – mówi Sebastian Krzysztofik, Dyrektor ds. Zakupów, LeasePlan Polska.
fot. mat. prasowe
Kryteria wyboru auta firmowego
1 na 4 kierowców flotowych na świecie chciałby w przyszłości jeździć mniejszym samochodem
Chcemy wydawać mniej
Co 8 kierowca auta służbowego w Polsce deklaruje chęć wyboru mniejszego auta jako dobry sposób na ograniczenie kosztów użytkowania. Ku oszczędnościom zmierzają zresztą wszystkie rynki, ze szczególnym uwzględnieniem świata motoryzacyjnego. Tendencja minimalizowania kosztów, miniaturyzacji (choćby jednostek napędowych), ograniczenie emisji substancji szkodliwych, zmniejszenie zużycia paliwa, to już zjawiska nie budzące żadnego zdziwienia. Chcemy wydawać mniej i jeszcze przy tym zyskiwać. Chcemy być racjonalni. I chyba to przede wszystkim leży u podłoża zjawiska zaobserwowanego przez specjalistów z LeasePlan MobilityMonitor.
![Pracochłonna flota firmowa [© Yuri Bizgaimer - Fotolia.com ] Pracochłonna flota firmowa](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/flota-firmowa/Pracochlonna-flota-firmowa-207845-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)