Fiat Fiorino 1.3 MultiJet Adventure, mały lecz pojemny
2015-03-23 18:41
Fiat Fiorino 1.3 MultiJet Adventure - widok z tyłu i boku © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Pojemny Fiat Fiorino Cargo Adventure 1.3 MultiJet
Karoseria
Samochody dostawcze mają tyle wspólnego z wyszukanym designem, co ja z baletem mongolskim, czyli… stosunkowo niewiele. Fiat Fiorino jest jednak na tyle niewielki, że jego pudełkowata sylwetka nie przytłacza. Co więcej, mamy do czynienia z wersją Adventure, którą wyróżniają szersze listwy boczne, osłony zderzaka i silnika, podwyższone zawieszenie oraz specjalnie dopasowane opony. Dopełnieniem całości jest żółty lakier, który podkreśla indywidualny charakter auta. Czy tak skonfigurowany dostawczak jest atrakcyjny? To chyba zbyt duże słowo, ale z pewnością może się podobać.
fot. mat. prasowe
Fiat Fiorino 1.3 MultiJet Adventure - widok z tyłu i boku
Wnętrze
W środku jest… użytkowo. Kokpit został wykonany z twardych plastików, z których łatwo „ściągać” wszelkiego rodzaju nieczystości. Co równie istotne, wszystkie tworzywa nie tak łatwo je porysować. Choć kabina jest niewielka, znaleziono w niej miejsce na wiele praktycznych schowków. Cieszy także wyposażenie obejmujące klimatyzację, wielofunkcyjną kierownicę, komputer pokładowy, elektryczne szyby i lusterka oraz naprawdę niezły zestaw audio (z gniazdem USB).
fot. mat. prasowe
Fiat Fiorino 1.3 MultiJet Adventure - przód
Ze względu na skromną szerokość, we wnętrzu wygospodarowano miejsce tylko na dwa fotele. Ich rozmiar nie budzi zastrzeżeń, jednakże metalowa przegroda ogranicza zakres regulacji oparcia. To oznacza, że „długonodzy” będą musieli podróżować w pozycji krzesełkowej… Taki już urok małych aut dostawczych!
fot. mat. prasowe
Fiat Fiorino 1.3 MultiJet Adventure - wnętrze
Teraz płynnie przejdźmy do najważniejszej części, czyli przestrzeni załadunkowej, której pojemność to przyzwoite 2,5 metra sześciennego. Ma 1523 mm długości, 1473 mm szerokości (1044 mm pomiędzy nadkolami) i 1205 mm wysokości. To naprawdę rozsądne wymiary umożliwiające przewóz sporych przedmiotów, które można zapakować zarówno przez tyle „wrota” jak i boczne drzwi przesuwne. Ponadto, ich załadunek ułatwi nisko umieszczony próg załadunku – 527 mm. Warto dodać, że dopuszczalna ładowność to ponad pół tony bez kierowcy.
fot. mat. prasowe
Fiat Fiorino 1.3 MultiJet Adventure - przednie fotele
Technologia
Co znajduje się pod maską? Z pewnością większość z Was spodziewa się 70-konnej jednostki wysokoprężnej. I rzeczywiście, sercem Fiorino jest diesel o pojemności 1,3 litra, ale znacznie mocniejszy, bo 95-konny. Dzięki niemu auto naprawdę sprawnie przyspiesza, choć producent nie podaje oficjalnych pomiarów do setki. Wiadomo jedynie, że osiąga 171 km/h , co jest dobrym rezultatem. W tego typu konstrukcjach istotniejsze jest jednak zużycie paliwa. I w tej dziedzinie dostawczy Fiat oczywiście nie zawodzi. Podczas testu, spalanie w mieście nigdy nie przekroczyło 6,8 litra. Na dystansie ponad 1100 km średnie zużycie na 100 km wyniosło 5,5 litra, a wcale nie próbowałem być mistrzem ekonomicznej jazdy. Kierowcy posiadający lżejsze prawe nogi zobaczą w podobnych warunkach czwórkę z przodu.
fot. mat. prasowe
Fiat Fiorino 1.3 MultiJet Adventure - tył
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)