Peugeot 308 1.6 THP – Miss Roku 2014
2015-03-06 00:55
Peugeot 308 1.6 THP - widok z przodu i tyłu © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Urzekający Peugeot 308 SW
Dokładnie rzec ujmując ma na myśli 308 drugiej generacji, ponieważ Peugeot musiał skończyć z kolejnymi numerkami w swoim nazewnictwie. Dlaczego? Ponieważ zatoczyło ono pewne koło, ponieważ 309 jest poprzednikiem 306…fot. mat. prasowe
Peugeot 308 1.6 THP – tył
Jakim cudem Peugeot 308 zdobył tytuł COTY? Na taki efekt składa się sporo czynników. Jedynym z nich jest na pewno design auta. Z zewnątrz 308 jest naprawdę atrakcyjnym samochodem. Między innymi to zasługa chromowanych wstawek, reflektorów z diodami w technologii LED, które są w pięknym kształcie. Diody te zastępują światła do jazdy dziennej.
fot. mat. prasowe
Peugeot 308 1.6 THP - widok z boku
Peugeot 308 tak jak każdy samochód z gamy francuskiej marki poznamy po podwójnym grillu i szerokim uśmiechu. To znak szczególny Peugeota. Znajdziemy w nim również napis z nazwą firmy, by nie pomylić 308 z innym autem. Nasz testowy egzemplarz jak wersję top, wyposażono w 18-calowe, aluminiowe felgi, które miały ciekawy wzór. Mimo tak sporych obręczy 308 nadal jeździła w sposób komfortowy, co zdradza bardzo miękkie zawieszenie Peugeota. Z tego jednak znana jest francuska marka. Aż strach pomyśleć jak auto zachowuje się na stalowych „15”.
fot. mat. prasowe
Peugeot 308 1.6 THP – widok z tyłu i przodu
Jednakże komisja COTY ocenia również inne aspekty, niż tylko wygląd. Chociażby, 308 nie ma się czego wstydzić także we wnętrzu auta. Projekt jest ponadczasowy, a minimalistyczna konsola środkowa (tylko 5 przycisków) z wielkim, dotykowym wyświetlaczem jest bardzo nowoczesna, ale też mało intuicyjna.
fot. mat. prasowe
Peugeot 308 1.6 THP - wnętrze
Osobiście nie miałem z nią problemów, aczkolwiek wielu konserwatystów oraz klientów starej daty będzie narzekać. W sumie nie ma się im co dziwić, ponieważ zmiana siły nawiewu, temperatury, głośności czy nawigacji jest możliwa jedynie za pomocą elektronicznego ekranu. Jest to nieco problematyczne, czasochłonne, a podczas jazdy nawet niebezpieczne.
fot. mat. prasowe
Peugeot 308 1.6 THP – przednie fotele
To nie koniec niespodzianek w środku 308. Kontrowersyjna jest też kierownica (mały wieniec koła) oraz układ zegarów (nad kierownicą), które wymagają przyzwyczajenia, ale nie są irytujące. Może i nie jestem fanem takiego rozwiązania, aczkolwiek po prostu wsiadając do Peugeota 308 po raz pierwszy doznałem kilka szoków i zanim ruszyłem w drogę, potrzebowałem kilku minut oswojenia się z pojazdem.
Niestety ultranowoczesny design wnętrza nie obfituje w ergonomiczne rozwiązania. Dlatego też w 308 liczba schowków nie powala. Pamiętajmy jednak, że to francuska szkoła, a nie niemieckie wychowanie.
fot. mat. prasowe
Peugeot 308 1.6 THP – przód
oprac. : Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)