eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autSuzuki sx4 s-cross, niezłe choć bez ducha

Suzuki sx4 s-cross, niezłe choć bez ducha

2015-03-04 16:00

Przeczytaj także: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT ALLGRIP Premium dla aktywnych


I w tym miejscu zaczynają się schody. Niestety dla S-Crossa, jego test w moich rękach przypadł po raz drugi po teście Dacii Duster z napędem na cztery koła, a pech chciał, że modnego Japończyka zabrałem dokładnie w tę samą trudną podwarszawską trasę, w której tydzień wcześniej towarzyszyła mi rumuńska „przyjaciółka”. Najpierw była więc długa błotnista droga, po której jeżdżą głównie traktory. Ustawiłem pokrętło w trybie Snow-Mud i nacisnąłem przycisk Lock. Samochód bez większych problemów przejechał całą trasę, ale sterowalność podczas próby ominięcia przeszkód była praktycznie żadna. Tam, gdzie Duster chętnie, mimo oklejonych kół błotem, dawał się prowadzić, SX4 po prostu jechało, a każdy obrót kierownicą w żaden sposób nie wpływał na kierunek jazdy. Mimo wszystko próbę SX4 zaliczył, bo dojechał do naszego celu. A była nim piaszczysta górka o nachyleniu ok. 15 stopni, długa na niecałe 15 metrów. Duster wdrapał się na nią za pierwszym razem. SX4, mimo 4 prób, poległo na ok. 3 metrze…

fot. mat. prasowe

Suzuki sx4 s-cross - widok z boku

Suzuki – SX4 prowadzi się jak po szynach i wcale nie przeszkadza mu położony trochę wyżej, niż w kompaktach środek ciężkości.


Pisałem już o tym wcześniej, dodam po raz drugi – SX4 S-Cross to król miasta, zaśnieżonych dróg i słabej jakości asfaltu. Jego zawieszenie sprawdza się również tam, gdzie Duster wysiada, czyli na autostradach. Tu wielkie słowa uznania należą się bowiem inżynierom Suzuki – SX4 prowadzi się jak po szynach i wcale nie przeszkadza mu położony trochę wyżej, niż w kompaktach środek ciężkości. Układ kierowniczy nie jest „przewspomagany”, a pewnie leżąca w rękach kierownica chętnie przekazuje komendy na koła. Przy prędkościach autostradowych, nawet na ostrzejszych zakrętach, nie czuje się więc żadnego zagrożenia, a i hamulce w razie konieczności potrafią szybko zatrzymać ważące 1305 kg auto.

Jak podsumowuje drugie spotkanie z SX4 S-Cross? Pozytywnie, choć wszystkim tym, którzy wiążą nadzieję z legendarnym napędem Suzuki radzę zmienić swoją postawę życiową. S-Cross to bowiem typowe auto bulwarowe – modne, nieźle wyglądające, dobrze wykończone (choć znajdą się w środku pewne niedoróbki), naprawdę świetnie się prowadzące, które nie powinno nastręczać właścicielowi specjalnych problemów. Nie ma w nim ducha prawdziwego Suzuki, ale takie mamy czasy, że każda marka pomału go traci…

poprzednia  

1 2

oprac. : Konrad Stopa / Motoryzacyjnie Pod Prąd Motoryzacyjnie Pod Prąd

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: