Świetnie skrojony Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline
2015-03-03 15:39
Przeczytaj także: Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI 4MOTION Highline dla ceniących bezpieczeństwo
Technologia
Testową „siódemkę” napędzała jednostka wysokoprężna o pojemności 2 litrów, generująca 150KM i 340 Nm. momentu obrotowego dostępnego od 1750 do 3000 obr./min. Połączono ją z manualną, 6-biegową przekładnią, która przekazuje całą moc na oś przednią. Ten zestaw zapewnia autu całkiem niezłą dynamikę. Sprint do 100km/h twa 8,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 216km/h. Nieźle jak na ważące prawie 1400 kilogramów auto. W teście prezentowany Golf spalił średnio 5,6 litra na 100 km w cyklu mieszanym. Jeżdżąc po mieście wartość ta wzrastała do 6,5 litra, natomiast na trasie spadała do niewiele ponad 4 litrów. Chociaż producent podaje dane o około pół litra wyższe, to i tak testowe wyniki należy uznać za bardzo dobre.
Lista dodatkowego wyposażenia dostępnego w Golfie jest niezwykle długa. Prezentowany egzemplarz zawierał większość pozycji z listy opcji płatnych, dlatego należy wspomnieć o kilku najważniejszych. Pierwsza z nich to Lane Assist – asystent utrzymywania pasa ruchu. Dzięki kamerze monitorującej obszar przed autem ma zadanie utrzymać naszą jazdę na jednym pasie. Kiedy kierowca zbliży się do linii jezdni bez kierunkowskazu, ten sam naprowadzi auto na środek pasa którym auto się porusza. Kolejny z listy to Park Assist. Po naciśnięciu przycisku obok lewarka zmiany biegów auto za pomocą czujników samo wybierze lukę parkingową, w którą samodzielnie wjedzie. Należy wtedy się zatrzymać, włączyć kierunkowskaz i oddać się elektronice, która ustawi auto w wybranym przez siebie miejscu. Do naszych zadań należy tylko wprowadzenie auta w ruch i zahamowanie. Wspomnieć należy również o ACC. To innowacyjny, aktywny tempomat, który za pomocą radaru umieszczonego w centralnej części przedniego zderzaka, może zachować odpowiednią prędkość oraz utrzymywać się w bezpiecznej odległości od pojazdu jadącego przed nami. Kiedy jednak niespodziewanie auto z przodu zacznie hamować, system ACC sam wyhamuje nasz samochód, zapobiegając kolizji.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline - bagażnik
Wrażenia z jazdy
Autem jeździło się rewelacyjnie. Świetnie dobrany silnik i skrzynia biegów zapewniały pewność podczas wyprzedzania, a dzięki trybom jazdy (do wyboru są cztery: Comfort, Normal, Individual, Sport) można było dopasować charakterystykę zestawu napędowego i zawieszenia do własnych potrzeb. No właśnie, zawieszenie. Jak w większości aut koncernu Volkswagena, jest trochę twarde. Dodatkowo „utwardziły” je 18-calowe felgi i niski profil opon. Ale zawsze jest coś za coś. W tym przypadku, wygląd za komfort.
Warto dodać, że Golf nie tylko sprawdzał się na dłuższych trasach, ale także w zatłoczonych miastach, gdzie można było docenić świetną widoczność i szereg „wspomagaczy”. Równie istotną kwestią jest przyzwoita zwrotność, która sprawia, że manewrowanie tym autem to czynność równie przyjemna, co prosta. Na pochwałę zasługuje również świetnie wyciszenie kabiny – lepsze niż u większości konkurentów.
Okiem przedsiębiorcy
Za Golfa z 2-litrowym dieslem w wersji Highline trzeba zapłacić co najmniej 96 310 zł. Prezentowany egzemplarz, wyposażony w szereg dodatków to wydatek około 125 tysięcy zł. Nie jest to mało, ale pamiętajmy, że mamy do czynienia z topowym wariantem wyposażenia i najlepiej dobraną do tego modelu jednostką.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline - widok z boku
Zakup Golfa można zrealizować na różne sposoby. Poza gotówką, wachlarz finansowy Volkswagena przewiduje kredyt. Pierwszy z nich to Kredyt Volkswagen 1%. Polega on na tym, że wpłacamy 50% wartości auta, a drugie 50% rozkładane jest na raty 1%. Druga możliwość to natomiast Auto Kredyt z oprocentowaniem 5,55%. Jego zaletą jest nabycie auta bez żadnego wkładu finansowego. Raty są rozkładane na okres 36 lub 48 miesięcy. Operację tę możemy zakończyć poprzez zwrot auta do dilera lub spłatę reszty w ratach czy też jednorazowo. Trzeci wariant to Kredyt Niska Rata. W tym przypadku wkład własny wynosi od 0 do 50%, a reszta jest spłacana od 12 do 86 miesięcy. Oprocentowanie w tym przypadku wynosi 4,99%. Dla przedsiębiorców proponowany jest także leasing polegający z opłatą wstępną od 10 do 45%. Okres spłaty może trwać od 24 do 60 miesięcy, a wartość końcowa wynosi od 1 do 25% wartości auta.
Podsumowanie
Siódma generacja ikony Volkswagena to świetnie „skrojone” auto. I pomimo tego, że jest „typowym” Golfem, nieźle prezentuje się na drodze. Niestety, wersja z silnikiem 2.0 TDI jest dedykowana fanom niemieckiego auta z obszerniejszym portfelem. Wysoka cena nie jest wprawdzie zaporowa, ale niektórych może skutecznie zniechęcić…
Przeczytaj także:
Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline - superklasyk?
1 2
oprac. : Łukasz Gleń / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)