Smart ForFour 1.0 Proxy, gdy rozmiar ma znaczenie
2015-02-26 13:20
Smart ForFour 1.0 Proxy - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: MINI Cooper SD Paceman ALL4
Karoseria
Kiedyś Forfour różnił się od Fortwo każdym elementem karoserii. Dziś sprawia wrażenie przedłużonej wersji tego drugiego. Czy to wada? Oczywiście, że nie. Najnowsze Smarty prezentują się bardzo okazale. Z każdej strony emanują nowoczesnością i ciekawymi detalami stylistycznymi. Pierwsze, co rzuca się w oczy, to dwukolorowe malowanie. W tym przypadku niebiesko-białe. Dobre wrażenie robią zarówno przednie reflektory, jak i tylne lampy z nowoczesnymi, diodowymi wypełnieniami. Atrakcyjnym uzupełnieniem całości są 5-ramienne felgi aluminiowe. Tak skonfigurowany Forfour rzuca się w oczy, jak mało który mieszczuch!
fot. mat. prasowe
Smart ForFour 1.0 Proxy - widok z tyłu i boku
Wnętrze
W środku panuje zabawkowy klimat. Śmiem twierdzić, że wersja Proxy spodobałaby się nawet… Neptunowi. Kolory są tak żywe, że wnętrze wygląda niczym stworzone na indywidualne zamówienie. Wszechobecna biel ma jednak pewną wadę, oczywiście tę praktyczną – szybko się brudzi, dlatego robotnikom po pracy wstęp wzbroniony. To auto nie zostało jednak stworzone dla nich. Wszelkiego rodzaju przetłoczenia, półki, schowki, lusterka i pozostałe smaczki stylistyczne zdradzają, że tak skonfigurowany ForFour spodoba się przede wszystkim płci pięknej. Ergonomia? Bez zarzutu. Zarówno dotykowy ekran multimedialny (znany z Renault), jak i panel klimatyzacji są czytelne i wygodne w obsłudze. Wszystko jest tam, gdzie być powinno. W miejskich samochodach dominują twarde plastiki, dlatego cieszy także wykończenie górnej części kokpitu tkaniną.
fot. mat. prasowe
Smart ForFour 1.0 Proxy - wnętrze
Osoby jadące z przodu nie powinny narzekać na brak przestrzeni. Miejsca jest pod dostatkiem. Dużym zaskoczeniem są fotele o słusznych gabarytach. Poza tym, skutecznie podpierają ciało i nie męczą podczas dłuższej jazdy. Co ciekawe, na tylnej kanapie też nie jest źle. Dwójka podróżnych średniego wzrostu zmieści się tu bez problemu wtedy, gdy z przodu będą podróżować równie wysokie osobistości. Pochwała należy się również za odpowiedni kąt pochylenia oparcia, który w tym segmencie jest sporym wyzwaniem dla projektantów. Warto dodać, że w prezentowanej wersji mamy do czynienia z dwoma oknami dachowymi, które nieco ograniczają przestrzeń nad głowami z tyłu, ale nie na tyle, by chcieć z nich zrezygnować…
fot. mat. prasowe
Smart ForFour 1.0 Proxy - przednie i tylne fotele
A bagażnik? Jest, ale skromny – 185 litrów wystarczy na tygodniowe zakupy, ale wakacyjna podróż w komplecie jest raczej możliwa tylko w środowisku nudystów. Jego praktyczność zwiększają jednak szeroki otwór załadunkowy i składane oparcie, dzięki któremu pojemność wzrasta do 975 litrów. Na bardzo duży plus zasługuje wykończenie. Żaden maluch nie może pochwalić się tak wysoką jakością.
fot. mat. prasowe
Smart ForFour 1.0 Proxy - bagażnik
Technologia
Niech Was nie zwiedzie nietypowo otwarta maska na zdjęciu. Zaglądanie pod nią będzie potrzebne głównie wtedy, gdy zabraknie płynu do spryskiwaczy. Silnik zamontowano bowiem z tyłu, pod wspomnianym wyżej bagażnikiem. Ze skromnego litra pojemności uzyskano 71 KM i 95 Nm. Moc przekazywana jest na koła tylne za pośrednictwem 5-biegowej przekładni manualnej. Taki sam zestaw technologiczny zastosowano w Renault Twingo, które jest bliźniaczą konstrukcją. Osiągi nie powalają, ale nie są one najistotniejsze. Sprint do setki trwa 15,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 151 km/h. To dość naciągana teoria, ale tym Smartem można spokojnie złamać wszystkie ograniczenia prędkości obowiązujące w Polsce… Pytanie tylko, ile kierowca ma czasu… Ważniejszą kwestią jest jednak zużycie paliwa. Według producenta auto powinno zużywać średnio 4,2 litra w cyklu mieszanym. No cóż, takiego wyniku nie uzyskałem, ale 5,5 litra na 100 km to dalej świetna wartość, tym bardziej że auto pokonało większość dystansu w mieście.
fot. mat. prasowe
Smart ForFour 1.0 Proxy - silnik
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)