eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autUrokliwe Audi A7 Sportback 3.0 TDI S tronic quattro

Urokliwe Audi A7 Sportback 3.0 TDI S tronic quattro

2015-02-24 15:10

Urokliwe Audi A7 Sportback 3.0 TDI S tronic quattro

Audi A7 Sportback 3.0 TDI S tronic quattro © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (14)

Producenci stopniowo zwiększają swoje gamy modelowe, tworząc tym samym przeróżne nisze. Jedne są bardziej udane, inne – zdecydowanie mniej. Coupe z dodatkową parą drzwi to jednak niewielka grupa samochodów , do której mam słabość. Sporą słabość… W doskonały sposób łączą ze sobą sprzeczności kreujące spójną całość. Konkretny przykład? A i owszem, Audi A7.

Przeczytaj także: Sportowe Audi TT 2.0 TFSI quattro S tronic

Karoseria


A7 to przede wszystkim znakomita sylwetka. Jest szerokie (1911 mm), niskie (1420 mm) i długie (4974 mm). Sprawia wrażenie wręcz przyklejonego do drogi. I ta opadająca linia dachu… Majstersztyk! Ponadto, niemiecka piękność przeszła niedawno kurację odmładzającą. Dzięki niej ma nowe reflektory, wypełnienia lamp, zderzaki, grill i końcówki wydechu. Te drobne modyfikacje sprawiły, że prezentuje się jeszcze lepiej. Każdy centymetr kwadratowy karoserii zdradza niezwykłą dbałość o szczegóły i szeroko pojętą konsekwencję. Delikatne przetłoczenia, kilka chromowanych listew, boczne szyby bez „ramek”, wysuwany spojler, a nawet rozświetlające się do zewnątrz LED-owe kierunkowskazy – te wszystkie detale naprawdę potrafią cieszyć wzrok. Dodam, że nie tylko właściciela…

fot. mat. prasowe

Audi A7 Sportback 3.0 TDI S tronic quattro - widok z tyłu i boku

Auto ma nowe reflektory, wypełnienia lamp, zderzaki, grill i końcówki wydechu.


Wnętrze


Urok, który rzuca design auta, podtrzymuje jego wnętrze. Kokpit, wykonany z naprawdę genialnych materiałów (równie genialnie spasowanych) ma atrakcyjną, nowoczesną fakturę. Wykończenie w postaci aluminium przyczynia się do tego, że jest jeszcze bardziej charakterny. Najważniejsze jest jednak to, że mimo rozbudowanej elektroniki, każdy z łatwością pojmie obsługę dosłownie wszystkiego, co znajduje się na pokładzie. Zarówno ergonomia, jak i czytelność stoją na najwyższym poziomie. Dwa duże plusy należą się także za świetnie leżącą w dłoniach, wielofunkcyjną kierownicę i klasyczne, ale jakże urodziwe zegary.

fot. mat. prasowe

Audi A7 Sportback 3.0 TDI S tronic quattro - wnętrze

Urok, który rzuca design auta, podtrzymuje jego wnętrze. Kokpit, wykonany z naprawdę genialnych materiałów ma atrakcyjną, nowoczesną fakturę.


Nisko osadzone fotele, to ukłon w stronę fanów dynamicznej jazdy. Są świetnie wyprofilowane, dlatego nie ma mowy o bezwładnym wypadaniu podczas gwałtownych zmian toru jazdy. Zabrzmi to jak reklama koszul w kratę, ale rzeczywiście pasują „do każdego ciała”, bez warunku na jego kształt czy wagę. Co równie istotne, ich zakres regulacji jest naprawdę duży, dlatego dobranie odpowiedniej pozycji nie stanowi żadnego problemu. Z kolei na tylnej kanapie mamy trzy miejsca i trzeba przyznać, że nawet na tym środkowym jest całkiem wygodnie. Akceptacji wymaga tylko wysoki tunel pomiędzy nogami pasażera – albo quattro, albo wcale… Przestrzeni nie brakuje ani wszerz, ani wzdłuż, a nawet na wysokość. Przydałby się jedynie nieco większy kąt pochylenia oparcia.

fot. mat. prasowe

Audi A7 Sportback 3.0 TDI S tronic quattro - przednie i tylne fotele

Nisko osadzone fotele, to ukłon w stronę fanów dynamicznej jazdy. Są świetnie wyprofilowane, dlatego nie ma mowy o bezwładnym wypadaniu podczas gwałtownych zmian toru jazdy.


Audi A7 jest naprawdę praktyczne. Potwierdza to nie tylko przestronna kabina, ale także spory bagażnik. 535 litrów z pewnością pozwoli na wakacyjny wyjazd. Jadąc we dwoje można dodatkowo położyć asymetrycznie dzielone oparcie – wtedy przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1390 litrów. Co więcej, wykorzystanie potencjału bagażnika ułatwia klapa, która unosi się wraz z szybą (jak w liftbacku). Jakby tego było mało, można też liczyć na haczyki, wnęki i siatkę mocującą.

fot. mat. prasowe

Audi A7 Sportback 3.0 TDI S tronic quattro - bagażnik

Bagażnik posiada 535 litrów, po złożeniu tylnych foteli przestrzeń wzrasta do 1390 litrów.


Technologia


Czego chcieć więcej? Oczywiście, że mocy. A tej w prezentowanym A7 nie brakuje. Pod maską testowanego egzemplarza pracuje bowiem 3-litrowa jednostka wysokoprężna z rodziny TDI generująca 272 KM (od 3500 obrotów) i 580 Nm (w przedziale 1250-3250 obrotów). Jak już wspominałem wyżej, moc trafia na wszystkie cztery koła (quattro) za pośrednictwem 7-biegowej przekładni S tronic. Teoretycznie, taka moc i masa na poziomie 1830 kg wcale nie muszą oznaczać dobrych osiągów. I rzeczywiście, nie są one dobre, tylko… bardzo dobre. A7 przyspiesza do pierwszej setki w 5,7 sekundy i rozpędza się do 250 km/h. Te rezultaty robią jeszcze większe wrażenie, jeśli kierowca zwróci uwagę na… zużycie paliwa. O ile średnia 5,2 litra w cyklu mieszanym podana przez producenta to raczej science fiction, o tyle 7 litrów w takich samych warunkach to rezultat w pełni realny. I co ważne, dalej godny. W mieście nie powinno być problemów ze zmieszczeniem się w 9 litrach.

fot. mat. prasowe

Audi A7 Sportback 3.0 TDI S tronic quattro - widok z boku

Jest szerokie (1911 mm), niskie (1420 mm) i długie (4974 mm).


 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: