Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 Outdoor robi wrażenie
2015-02-23 00:55
Przeczytaj także: Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 DSG Elegance
Wrażenia z jazdy
Yeti prowadzi się… zaskakująco. Większość konkurentów skręca dość leniwie, przechylając się wyraźnie na boki. Z kolei czeski SUV potrafi dać całkiem dużo frajdy z jazdy. Układ kierowniczy pracuje naprawdę precyzyjnie, a zawieszenie utrzymuje auto niemal „w pionie” nawet podczas gwałtownej zmiany toru jazdy.
Jednostka napędowa oraz skrzynia biegów nie budzą najmniejszych zastrzeżeń. Wystarczająca moc umożliwia sprawne wyprzedzanie przy każdej dozwolonej prędkości, a precyzyjna przekładnia pozwala na pełne wykorzystanie potencjału silnika. Warto również zaznaczyć, że kultura jego pracy jest bardzo wysoka, nawet „na zimno”.
fot. mat. prasowe
Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 Outdoor - przód
Designerzy usunęli okrągłe reflektory, a także zmienili grill, znaczek i zderzaki. Dzięki tym zabiegom auto wygląda znacznie bardziej elegancko.
Co ciekawe, Yeti potrafi poradzić sobie nawet poza asfaltem. Spory prześwit, napęd 4x4 i krótkie zwisy karoserii ułatwiają jazdę po leśnych duktach, polach i drogach gruntowych. Wspomniany napęd przydaje się także na śliskich nawierzchniach, kiedy to przednionapędówki mają problem ze złapaniem odpowiedniej przyczepności. Równie istotna jest przydatność auta w mieście. Pokonywanie wysokich krawężników nie rodzi żadnych trudności, a dobra widoczność na wszystkie strony ułatwia parkowanie i manewrowanie w zatłoczonych miejscach.
Okiem przedsiębiorcy
Niestety za te wszystkie zalety trzeba sporo zapłacić. Outdoor w podstawie (1.2 TSI 4x2 Easy) kosztuje 68 000 zł. I jest to cena adekwatna, do tego, co oferuje. Egzemplarz testowy z topowym dieslem, napędem na obie osie i najbogatszym wyposażeniem to jednak wydatek co najmniej 113 550 zł, co jest już naprawdę dużą kwotą. Na pocieszenie mogę dodać, że konkurenci nie są wcale lepiej wycenieni.
fot. mat. prasowe
Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 Outdoor - widok z boku
Pudełkowata sylwetka Yeti sprawia, że dostęp do bagażnika jest wzorcowy.
Na szczęście czeska marka ma w Polsce sporą ofertę finansową, którą można dostosować do własnych potrzeb. Osoby zainteresowane kredytem mogą wybrać jedną z trzech opcji: Kredyt Niskich Rat (36 lub 48 miesięcy, oprocentowanie 3,99%, prowizja bankowa 5%, wkład własny od 0%), Kredyt 3,99% (od 12 do 84 miesięcy, wkład własny od 0%, raty równe lub malejące, oprocentowanie nominalne 3,99%, prowizja bankowa wliczona w kwotę kredytu 5%), Kredyt 0% (36 miesięcy, wkład własny 50%, raty stałe, miesięczne, oprocentowanie nominalne 0%, prowizja bankowa wliczona w kwotę kredytu 5%). Skoda to także królowa flot, dlatego dla przedsiębiorców przygotowano odpowiednie warunki leasingowe: wkład własny od 10 do 45%, okres spłaty 24, 36, 48 lub 60 miesięcy, a na koniec zwrot lub wykup auta.
Podsumowanie
Yeti Outdoor w prezentowanej konfiguracji to propozycja dla tych, którzy szukają ciekawego, bezpiecznego i dobrze wyposażonego SUV-a. Mimo kilku lat na karku, to dalej jedna z najlepiej dopracowanych konstrukcji. Jego cena nie jest jednak okazją sezonu, dlatego warto przemyśleć zakup nieco słabszych i gorzej wyposażonych wersji.

1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)