Coraz więcej chętnych na Maserati
2015-02-13 12:22
Przeczytaj także: Rynek dóbr luksusowych w Polsce wart ponad 42 mld zł na koniec 2023 roku
Polacy często postrzegają marki premium jako luksusowe
Zapytane o przykład marki luksusowego samochodu, osoby bogate (zarabiające powyżej 20 tys. zł brutto miesięcznie) najczęściej wymieniały Porsche, BMW i Bentley, natomiast osoby zamożne (zarabiające 7,1-10 tys. zł brutto) – Mercedes, BMW i Porsche. W zależności od zamożności inny jest także próg cenowy, od którego Polacy uznają samochód za luksusowy. Według osób zamożnych za luksusowy można uznać samochód o wartości minimum ok. 201 tys. zł. Dla osób bardzo zamożnych kwota ta jest niewiele wyższa – 206 tys. zł, a zdaniem bogatych ceny luksusowych aut zaczynają się od 292 tys. zł.
fot. mat. prasowe
Kwoty, od jakich samochód jest uznawany za luksusowy
Znacząca część zamożnych i bogatych Polaków deklaruje posiadanie luksusowego auta
Wraz ze wzrostem poziomu zamożności rośnie odsetek Polaków, którzy deklarują, że posiadają luksusowy samochód. W grupie osób zamożnych na pytanie o posiadanie luksusowego auta twierdząco odpowiedziało 41% respondentów, w grupie bardzo zamożnych było to 51%, a w grupie bogatych już 65%. Niezależnie od poziomu dochodów badanych większość nabywa luksusowe samochody w Polsce. Osoby, które zadeklarowały, że kupują luksusowe auta poza granicami kraju, najczęściej jako kraj zakupu wskazywały Niemcy. Największa część respondentów odpowiedziała, że nowy samochód nabywa raz na 3 lata.
Tak wysoki odsetek zamożnych i bogatych Polaków deklarujących posiadanie luksusowego samochodu wynika z kilku powodów. Po pierwsze, jak pokazuje badanie KPMG, część respondentów o ponadprzeciętnych dochodach dość nisko ustawia próg cenowy samochodu luksusowego. 31% osób zamożnych uważa, że kupno takiego auta to wydatek nie większy niż 100 tys. zł. Niejednokrotnie granica między tym, co jest produktem premium, a co luksusowym, jest płynna. Warto też zwrócić uwagę, że część segmentu samochodów luksusowych to nie zakupy prywatne, lecz korporacyjne. Użytkownicy takich aut mogą podświadomie deklarować, że posiadają luksusowy samochód – komentuje Tomasz Wiśniewski, partner w dziale doradztwa finansowego w KPMG w Polsce.
O RAPORCIE:
Raport „Samochody luksusowe i premium” jest aktualizacją i rozszerzeniem raportu KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Edycja 2014”. Dane dotyczące rejestracji samochodów luksusowych i premium pochodzą z PZPM/CEP. Dane dotyczące postrzegania samochodów luksusowych przez Polaków o ponadprzeciętnych dochodach pochodzą z raportu „Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Edycja 2014”.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)