Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi Titanium dla rodziny i biznesu
2015-02-12 16:23
Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi Titanium - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Rodzinny Ford Tourneo Courier
Z zewnątrz…
Po Conneccie to kolejny dostawczy Ford, który trafił na redakcyjny parking. Courier jest najmniejszy w rodzinie. Jego konstrukcję oparto (podobnie jak Forda B-MAX’a) na płycie podłogowej Fiesty. Jednak Tourneo Courier jest od dawcy "kręgosłupa" znacznie dłuższy, szerszy i wyższy (4157mm, 1764mm, 1747mm.). Oznacza to mniej więcej tyle, że jest zdecydowanie bardziej pojemny, co z kolei oznacza, że również pakowny...
Auto, konstrukcyjnie jest pozycjonowane pomiędzy kombivanami jak Citroen Nemo czy Fiat Qubo a kompaktami w stylu Fiat Doblo czy Peugeot Partner. Jest więc w sposób naturalny propozycją dla tzw. "small biznesu". Dzięki sporej pojemności (około 400 litrów do linii okien i 1656 litrów po złożeniu kanapy) przez 5 dni w tygodniu Courier może ciężko pracować. A w weekend, odpoczywać razem z właścicielem i jego rodziną.
fot. mat. prasowe
Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi Titanium - widok z tyłu i boku
… i we wnętrzu
Ponieważ auto bazuje na Fieście, nikogo zapewnie nie zdziwi, że układ wnętrza jest „Fiestopodobny”. Z innych modeli (np. Focusa) przeniesiono wiele elementów wyposażenia. Misz-masz się sprawdził. Wnętrze jest niebrzydkie, całkiem przytulne, a do tego ergonomiczne.
fot. mat. prasowe
Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi Titanium - wnętrze
Tworzywa i materiały, z których poskładano kokpit czy deskę wyglądają lepiej niż przyzwoicie. Plastiki są twarde, ale przyjemne w dotyku. Materiały tapicerskie, po prostu porządne. Ponieważ Tourneo Courier to mimo wszystko auto "z robotą" w genach, za kierownicą siedzimy nieco wyżej niż w samochodach segmentów B i C. W połączeniu z pokaźnych rozmiarów szybą czołową, przekłada się na dobrą widoczność. Minus? Owszem, jeden jest. Podczas manewrowania czy włączania się do ruchu widoczność ograniczają co najmniej "słusznych" rozmiarów słupki dachu.
fot. mat. prasowe
Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi Titanium - bagażnik
Bardzo regularna bryła nadwozia (wysokość i szerokość omalże identyczna) i krótki tylny zwis nadwozia ułatwiają „manewrówkę” i wpasowywanie się w luki na parkingach. Sporo uwagi poświęcono względom praktycznym. Jak przystało na auto o dostawczych korzeniach, w zasięgu ręki kierowcy jest sporo miejsc na istotne w podróży drobiazgi. Schowki, półki, kieszonki. Do tego wszystko w przemyślanych miejscach. Kolejny atut auta to przestrzeń. I to zarówno ta dla bagażu jak i dla pasażerów. Zwarzywszy, że Courier powstał na bazie Fiesty, aż trudno w to uwierzyć.
fot. mat. prasowe
Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi Titanium - zegary/kierownica
Technologia
Na polskim rynku auto można kupić w 3 wersjach silnikowych. Jest więc kilkakrotnie nagradzany benzynowy 1.0 EcoBoost o mocy 100 KM i dwa diesle. Mniejszy, 1.5 TDCi o mocy 75 KM i większy, 1,6 TDCi generujący 95 KM. I pewnie 95-konnego diesla lub 100-konną benzynę polecilibyśmy jako auto na co dzień i do wszystkiego.
fot. mat. prasowe
Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi Titanium - widok z boku
Ford proponuje Couriera również w trzech wersjach wyposażenia: Ambiente, Trend i Titanium. Oczywiście, to Titanium jest najlepiej wyposażona. W standardzie znajdziemy ABS, EBD, EBA, system wspomagania ruszania pod górę, system kontroli wywrócenia pojazdu, system stabilizacji przyczepy, rozbudowany system wspomagania kierowcy, Ford Easy Fuel, radio z Bluetooth i USB oraz 16-calowe koła ze stopów lekkich. Oczywiście, można dokupić więcej, ale więcej, znaczy drożej...
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)