BMW X3 xDrive30d z genami sportowca
2015-02-11 15:40
BMW X3 xDrive30d - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: BMW E34 518 Touring ma sporo asów w rękawie
Karoseria
Nowe wcielenie X3 jest bez wątpienia urodziwym samochodem. Gdy jego karoserię wzbogaca pakiet M, prezentuje się wręcz imponująco. Duża liczba przetłoczeń, nakładki na progi i agresywnie narysowane zderzaki sprawiają, że wielu gapiów myli ten model z X5. I coś w tym jest. Bawarski SUV emanuje swą masywnością z każdej strony, co może się podobać. Do tego ten biały kolor… Nic dodać nic ująć.
fot. mat. prasowe
BMW X3 xDrive30d - widok z tyłu i boku
Wnętrze
Kokpit również cieszy oko, ale w inny sposób. Jest konserwatywny, zaprojektowany w bawarskim stylu. Można więc liczyć na bardzo dobre materiały, czytelną i elegancką fakturę oraz świetną ergonomię. Jak zwykle w przypadku BMW, pochwały należą się za klasyczne zegary i idealnie leżącą w dłoniach kierownicę. Oczywiście nie brakuje topowego wyposażenia i niezastąpionego iDrive’a (patrz: tunel środkowy), który nadal uchodzi za wzór systemu pokładowego w świecie motoryzacji.
fot. mat. prasowe
BMW X3 xDrive30d - wnętrze
Fotele w X3 także należą do ekstraklasy. Skutecznie podpierają ciało, ale też mają odpowiednią twardość, dzięki czemu pozwalają odpocząć podczas wielogodzinnej jazdy. Ponadto, podobają mi się siedziska z regulacją długości. A tylna kanapa? Jest. I to całkiem spora. Zarówno kąt pochylenia oparcia jak i rozmiar siedzeń nie budzą najmniejszych zastrzeżeń. Nad głową miejsca jest pod dostatkiem, ale bardzo wysokim osobom może brakować nieco przestrzeni na wysokości kolan. Dwóch pasażerów średniego wzrostu będzie tu jednak podróżować w nieprzyzwoicie dobrych warunkach.
fot. mat. prasowe
BMW X3 xDrive30d - przednie i tylne fotele
Pod elektrycznie sterowaną klapą kryje się spory bagażnik. Pojemność? Aż 550 litrów, czyli więcej niż większość rywali. Co istotne, zawiera on praktyczne rozwiązania takie jak wnęki na drobiazgi, szyny, haczyki i gumy mocujące. Zaletami są również niski próg załadunku i szeroki otwór. Najbardziej imponuje jednak jego wykończenie. Właśnie w ten sposób BMW pokazuje, że dba o każdy detal.
fot. mat. prasowe
BMW X3 xDrive30d - bagażnik
Technologia
Gama jednostek BMW jest bardzo duża. W testowanym X3 znalazła się jedna z najlepszych, czyli 3-litrowy diesel generujący 258 KM (przy 4000 obrotów) i 560 Nm (od 1500 do 3000 obrotów). Został on zintegrowany z 8-biegowym automatem, który przekazuje moc silnika na wszystkie cztery koła (xDrive). Przyznam, że trudno o lepszy zespół napędowy do tego auta. Przyspieszenie do setki trwa zaledwie 5,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 232 km/h. Start spod świateł może zatem zaskoczyć wielu kierowców zadziornych GTI… Zaskoczyć też może spotkanie przy dystrybutorze, ale tym razem już samego właściciela X3 xDrive30d. Według danych producenta, średnie zużycie paliwa powinno wynosić około 6 litrów w cyklu mieszanym. W teście auto zużywało dokładnie 1,2 litra więcej, co dalej jest wyjątkowo dobrym rezultatem.
fot. mat. prasowe
BMW X3 xDrive30d - silnik
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)