PZWLP i Masterlease: CFM w 2014
2015-02-06 13:38
Samochody © joey333 - Fotolia.com
Przeczytaj także: PZWLP i Masterlease: CFM w III kw. 2014
W minionym roku bardzo wyraźnie zaznaczył się wpływ Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów kondycję całego rynku motoryzacyjnego w naszym kraju. Statystyki pokazują, że łączne zakupy nowych samochodów firm należących do PZWLP, a więc zarówno na potrzeby oferowanego klientom leasingu operacyjnego z pełną lub częściową obsługą floty, jak i leasingu finansowego, wygenerowały w 2014 r. prawie 1/3 (32,2%) całkowitej sprzedaży nowych samochodów osobowych na REGON w Polsce. Członkowie organizacji zakupili ponad 64 tys. nowych aut osobowych.Wynajem długoterminowy coraz ważniejszą formą finansowania aut służbowych
Ubiegły rok był bardzo udany dla branży CFM w kraju. Łączna flota 16 należących obecnie do PZWLP firm wyniosła na koniec 2014 roku prawie 126 tys. (125.876) samochodów wynajmowanych długoterminowo. Branża urosła o 10,3% w stosunku do stanu na koniec grudnia 2013r. Oznacza to, że dynamika rozwoju wynajmu długoterminowego aut w naszym kraju utrzymuje się od kilku lat na niezmiennie bardzo wysokim poziomie, oscylującym w granicach 10-12% w skali roku. Najwyższy wzrost kwartalny, na poziomie 3,6%, został odnotowany w ostatnich 3 miesiącach roku. Na potrzeby usług wynajmu długoterminowego, branża zakupiła w ubiegłym roku łącznie ponad 42,2 tys. nowych samochodów osobowych. Zdecydowana większość z nich została nabyta przez członków PZWLP, organizacji reprezentującej ok. 80% całego rynku CFM w Polsce.
fot. mat. prasowe
Statystyki firm członkowskich PZWLP po IV kwartale 2014 r.
Wynajem długoterminowy samochodów służbowych, od momentu pojawienia się w Polsce ok. 20 lat temu, rozwija się bardzo szybko, co powoduje, że obecnie stanowi już znaczną część nie tylko leasingowanych pojazdów flotowych, ale również wszystkich kupowanych w kraju nowych samochodów osobowych na REGON – mówi Marek Małachowski, Prezes Zarządu PZWLP, Dyrektor Zarządzający ALD Automotive Polska. – Rynek wynajmu długoterminowego jeszcze 10 lat temu był ok. 3-krotnie mniejszy, niż obecnie, a samochody firmowe użytkowane w ten sposób stanowiły znikomą część nowych aut kupowanych przez przedsiębiorców.
W 2014 roku już więcej niż co piąta firma w Polsce zdecydowała się na użytkowanie swojej floty w formule wynajmu długoterminowego. Wśród przedsiębiorców korzystających z leasingu pojazdów, stanowiących ogółem w Polsce aż 2/3 kupujących nowe auta osobowe do firm, co trzeci decydował się na taki sposób finansowania i zarządzania pojazdów. Usługi CFM zaczynają w naszym kraju już powoli zastępować inne formy finansowania floty, takie jak zakup za gotówkę, kredyt, czy leasing finansowy. Jesteśmy pewni, że w kolejnych latach, znaczenie wynajmu długoterminowego dla rynku flotowego w Polsce oraz kondycji całej branży motoryzacyjnej, będzie się nadal zwiększało. Nasz kraj upodabnia się do rynków zachodnioeuropejskich, gdzie w wynajmie długoterminowym znajduje się zdecydowana większość leasingowanych samochodów służbowych – nawet 70-80%.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)