Opel Corsa OPC: ponad 200 KM w miejskim aucie
2015-02-06 09:36
Przeczytaj także: Nowy Opel Corsa debiutuje w Polsce
1.6 Turbo ECOTEC: 207 KM i nawet 280 Nm
Pod maską nowej generacji Corsy OPC znajduje się turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 152 kW/207 KM, który tylko czeka na sygnał do dynamicznej jazdy. Silnik 1.6 OPC rozwija maksymalny moment obrotowy 245 Nm w przedziale 1900–5800 obr./min. Wartość tę można chwilowo zwiększyć o 35 Nm dzięki funkcji overboost. Wiele uwagi poświęcono szybkiemu przyrostowi momentu obrotowego oraz wydłużeniu płaskiego odcinka krzywej momentu w porównaniu z modelem poprzedniej generacji (w ekskluzywnej Nürburgring Edition maksymalny moment był dostępny dopiero od 2250 obr./min), dzięki czemu samochód stał się dużo bardziej elastyczny przy niskiej prędkości obrotowej. Moc w Corsie OPC jest przekazywana na koła przednie za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni sterowanej precyzyjnie działającą dźwignią o krótkim skoku. Nowa Corsa OPC rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,8 sekundy. Samochód rozwija prędkość maksymalną 230 km/h. Mimo sportowych osiągów zużycie paliwa jest umiarkowane i wynosi 7,5 l/100 km w cyklu mieszanym (przy emisji CO2 na poziomie 174 g/km).
fot. mat. prasowe
Opel Corsa OPC - wnętrze
Sportowe zawieszenie FSD: zawsze odpowiednia częstotliwość tłumienia
W celu zapewnienia optymalnego przeniesienia mocy na drogę inżynierowie firmy Opel nawiązali współpracę ze specjalistami z firmy Koni, aby zaprojektować zawieszenie o odpowiedniej charakterystyce resorowania. Nowa technologia Frequency Selective Damping (FSD) umożliwia dopasowanie charakterystyki resorowania do częstotliwości przechyłów nadwozia i pozwala na uzyskanie równowagi między bezkompromisową sportową twardością, a wysokim komfortem jazdy. Odpowiednio skalibrowano także inne elementy zawieszenia. W porównaniu z mniej „drapieżnymi” wersjami modelu, Corsa OPC jest zawieszona o 10 mm niżej. Najnowsze systemy elektronicznego sterowania umożliwiają wybór różnych trybów pracy elektronicznego programu stabilizacji (ESP) i systemu kontroli trakcji (TC). W trybie „Competition” kontrola trakcji jest wyłączona, a ESP pozwala na bardziej ekstremalną jazdę. Doświadczony kierowca może nawet całkowicie wyłączyć ESP, ale wtedy musi się liczyć z utratą przyczepności do nawierzchni toru wyścigowego.
Zoptymalizowano również charakterystykę układu kierowniczego. Bardziej precyzyjny i bezpośredni układ przekazuje kierowcy więcej informacji za pośrednictwem kierownicy. Standardowe opony Michelin 215/45 R17 o wyczynowych parametrach gwarantują doskonałą przyczepność. W układzie hamulcowym, dostosowanym do potrzeb OPC, zastosowano tarcze o średnicy 308 mm na przedniej osi.
Pakiet wyczynowy: wrażenia z jazdy samochodem wyścigowym po zwykłych drogach
Kierowcy oczekujący jeszcze więcej sportowych emocji mogą zamówić Corsę OPC z pakietem wyczynowym. Obejmuje on mechaniczną blokadę wielotarczowego mechanizmu różnicowego Drexler, 18‑calowe koła z zapewniającymi doskonałą przyczepność oponami Michelin i jeszcze bardziej sportową charakterystykę zawieszenia. W skład pakietu wchodzą także wyczynowe hamulce Brembo z tarczami o średnicy 330 mm na przedniej osi, gwarantującymi optymalną skuteczność hamowania. Pakiet wyczynowy sprawia, że Corsa OPC staje się prawdziwym sportowcem, który poradzi sobie zarówno w miejskiej dżungli, jak i na torze wyścigowym. Konstruktorzy modelu zdawali sobie sprawę, że Corsa OPC będzie użytkowana także w ruchu miejskim, ale w trakcie standardowych testów OPC na Nürburgring Nordschleife przekonali się, że sprosta ona wyzwaniom najtrudniejszego toru na świecie.
Przeczytaj także:
Opel Astra Sports Tourer: czas na premierę
1 2
oprac. : Moto Target
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)