Opel Corsa OPC: ponad 200 KM w miejskim aucie
2015-02-06 09:36
Opel Corsa OPC © fot. mat. prasowe
Tor wyścigowy czy miejska dżungla - nowy Opel Corsa OPC radzi sobie doskonale w każdych warunkach. Najszybsza wersja Corsy nowej generacji łączy bezkompromisowy styl sportowca ze znakomitym przystosowaniem do codziennego użytkowania.
Przeczytaj także: Nowy Opel Corsa debiutuje w Polsce
Ten samochód, mierzący około czterech metrów długości, imponuje turbodoładowanym silnikiem 1.6 o mocy 207 KM z wysokim momentem obrotowym, zwrotnością i właściwościami jezdnymi, a także sportowym wyglądem. Jednocześnie jest przestronny i komfortowy. Corsa OPC to sportowiec w rodzinie małych samochodów. Jej światowa premiera będzie miała miejsce na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie (5–15 marca 2015 r.).fot. mat. prasowe
Opel Corsa OPC z tyłu
„Wersje OPC są dynamicznymi wizytówkami modeli z oferty firmy Opel. Odzwierciedlają sportowe tradycje marki, są kwintesencją niemieckiej myśli technicznej i działającej na emocje stylistyki oraz gwarantują przyjemność z dynamicznej jazdy. Projektując nową Corsę OPC, nasi inżynierowie bardzo wysoko zawiesili poprzeczkę w segmencie małych samochodów sportowych. O możliwościach modelu można w pełni przekonać się na krętych górskich drogach, a nawet na torze wyścigowym. Jazda tym modelem daje tyle radości, że nie chce się z niego wysiadać. To typowe dla OPC — po prostu czysta przyjemność” — dr Karl-Thomas Neumann, dyrektor generalny Grupy Opel, z entuzjazmem opisywał swoje wrażenia po ostatnich okrążeniach kalibracyjnych nową Corsą OPC na torze ośrodka testowego firmy Opel w Dudenhofen.
fot. mat. prasowe
Opel Corsa OPC z boku
Stylistyka OPC: muskularny wygląd
Zgodnie z tradycją OPC, flagową wersję Corsy można natychmiast rozpoznać jako samochód firmowany przez Opel Performance Center. Wyczynowa Corsa wyróżnia się nowym, zarezerwowanym wyłącznie dla wersji OPC jaskrawoniebieskim kolorem, a także nowo zaprojektowanym przodem z dużymi wlotami powietrza. Otoczone aluminiowymi obwódkami otwory pod reflektorami nawiązują do estetyki większej sportowej krewniaczki Corsy, czyli Astry OPC. Przetłoczenie z przodu na wyraźnie zarysowanej masce optycznie podkreśla muskularność sylwetki auta. Dynamicznie wyprofilowane nadkola współgrają z odważnie zaprojektowanymi nakładkami na progi, które z kolei płynnie łączą się z tylną częścią samochodu.
Również z tyłu uwagę przyciąga bezkompromisowy sportowy styl Corsy OPC. Spojler zamontowany na klapie bagażnika jest dostępny w dwóch wariantach: jako standardowy, subtelny element tyłu nadwozia lub w bardziej ekstrawaganckiej wersji, która wytwarza jeszcze większą siłę dociskającą tylną oś pojazdu. Tłumik Remus z podwójną końcówką oraz otaczający go dyfuzor to kolejne sportowe detale, które pełnią zarówno funkcję estetyczną, jak i akustyczną, zwłaszcza po wciśnięciu pedału przyspieszenia.
fot. mat. prasowe
Opel Corsa OPC z tyłu i boku
Sportowy klimat panuje również we wnętrzu pojazdu. Uwagę zwracają zwłaszcza wyczynowe fotele Recaro, zapewniające odpowiednie podparcie tułowia nawet w trakcie bardzo dynamicznej jazdy krętą drogą. Całości dopełniają takie detale, jak pokryta skórą kierownica, dźwignia zmiany biegów OPC oraz sportowe nakładki na pedały i charakterystyczny zestaw wskaźników z motywami OPC. Nie mogło oczywiście zabraknąć bogatego wyposażenia z zakresu łączności. System multimedialny IntelliLink firmy Opel będzie dostępny jako opcja. Ułatwia on korzystanie ze smartfonów, w tym z urządzeń z systemami Apple iOS i Android, na pokładzie Corsy OPC.
fot. mat. prasowe
Opel Corsa OPC - fotele
Przeczytaj także:
Opel Astra Sports Tourer: czas na premierę
oprac. : Moto Target
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)