Mitsubishi ASX 2.0 DI-D 4x4 RALLIART ma jedną wadę - cenę
2015-02-05 13:55
Przeczytaj także: Mitsubishi Eclipse Cross PHEV pełen sprzeczności
Technologia
Standardowe wyposażenie ASX-a obejmuje m.in.: ABS z EBD, ESP, siedem poduszek powietrznych, elektrycznie regulowane szyby i lusterka (także podgrzewane), klimatyzację, radio CD/MP3 z czterema głośnikami i złączami AUX, HSA, ASC, ESS, tylne lampy wykonane w technologii LED. W najbogatszej wersji wyposażenia testowany pojazd wyposażony jest również w system nawigacji satelitarnej, odtwarzacz DVD, panoramiczny dach, kamerę cofania, automatyczną klimatyzację, skórzaną tapicerkę i system bezkluczykowego uruchamiania silnika.
fot. mat. prasowe
Mitsubishi ASX 2.0 DI-D 4x4 RALLIART - widok z boku
Pod maską ASX-a pracował duży, 2,2-litrowy diesel o nieprzesadnej mocy 150 KM osiąganej przy 3500 obrotach. Maksymalny moment obrotowy to bardziej niż zadowalające 360 Nm, które są dostępne od 1500 do 2750 obrotów. To daje autu imponującą wprost dynamikę na wyższych biegach. Przyspieszenie od 0-100 km/h to jednak 10,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 190 km/h.
fot. mat. prasowe
Mitsubishi ASX 2.0 DI-D 4x4 RALLIART - przód
Wrażenia z jazdy
Większy diesel Mitsubishi osiągami przegrywa z tym mniejszym (1,8 litra). O sekundę wolniej rozpędza auto do setki i ma niższą prędkość maksymalną. Za to dzięki wyższemu momentowi obrotowemu, wyprzedza zdecydowanie dynamiczniej. I lepiej brzmi! Mimo wszystko, ASX RALLIART z tą jednostką to jeden z najbardziej żwawych kompaktowych crossoverów. A dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu, bardzo dobrze współpracuje z sześciobiegową przekładnią automatyczną. Automat płynnie zmienia przełożenia, żywiołowo reaguje też na ostrzejsze potraktowanie pedału gazu. Jadąc autem odnosimy wrażenie, że gdy ostro wdepniemy pedał gazu, ASX ciągnie tak długo, jak się da.
Wbrew pozorom, jego dynamika nie odbija się przesadnie na spalaniu. Testowy ASX konsumował w czasie testu około 6,2 litra oleju napędowego w cyklu mieszanym. W miesicie spalanie wzrastało do około 7,5 litra, a na trasie wynosiło 5 litrów. I to są naprawdę dobre wyniki.
fot. mat. prasowe
Mitsubishi ASX 2.0 DI-D 4x4 RALLIART - widok z tyłu i boku
Okiem przedsiębiorcy
Mitsubishi ASX to popularne w Polsce auto. Tak, jak popularny stał się segment kompaktowych SUV-ów czy może większych crossoverów. Ceny auta startują z poziomu 75 tysięcy, by dojść do 119 tys. złotych. Wersja specjalna jaką jest testowy RALLIART zamyka cennik.
Możliwości realizacji zakupu w systemie bezgotówkowym jest kilka. Generalny importer aut z trzema diamentami w logo, MMC Cars, oferuje korzystne warunki zakupu samochodów. Firma stworzyła specjalnie w tym celu Program Sprzedaży Flotowej, dzięki któremu zapewnia profesjonalną współpracę przy budowie i eksploatacji flot samochodowych. Warunki leasingowe dostosowywane są indywidualnie w zależności od potrzeb przedsiębiorcy. Z kolei dla klientów indywidualnych Mitsubishi przygotowało kredyt dostępny w trzech wariantach: 50/50, 3×33% i kredyt „niski %”.
Podsumowanie
ASX to udany crossover o naprawdę dobrych właściwościach trakcyjnych i atrakcyjnym wyglądzie. Ma tylko jedną wadę - cenę! Testowy RALLIART był wyceniony na 130 tys. złotych (z dodatkami). Za tę kwotę można kupić bez mała dwa ASX-y w wersji podstawowej! Czy cena zakupu jest adekwatna do prestiżu, wyposażenia, właściwości trakcyjnych czy wartości rezydualnej auta? No cóż, nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie. Tak, jak nie odpowiem na pytanie czy lepiej być bogatym i chorym czy biednym i zdrowym…
1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)