Peugeot 508 1.6 e-THP AT Allure jako auto flotowe?
2015-01-28 00:22
Przeczytaj także: Peugeot 2008 1,2 VTi Allure
Technologia
Do testu otrzymałem auto omalże „wszystko mające”. Dlatego omawianie listy wyposażenia, długiej niczym instrukcja „Jak zrozumieć kobietę”, po prostu sobie odpuszczę. Za to słów parę o sercu. Jeździłem egzemplarzem napędzanym przez benzynowy motor 1,6 e-THP o mocy 165 KM. To spore stado silnik osiąga dopiero przy 6000 obrotów. Myliłby się jednak ten, kto wątpiłby w niezłą dynamikę auta. Maksymalne 240 Nm. Peugeot 508 osiąga jak… diesle, czyli od 1400 obrotów. Może 9,2 sekundy od 0 do 100 km/h nie powala, ale mottem dla inżynierów Peugeota było… „spalanie głupcze”. I pomimo, a może dzięki skrzyni automatycznej (6 przełożeń, napęd na przód) udało się! PSA, jako jeden z pierwszych koncernów twierdzi, że auto segmentu D z automatem w ruchu miejskim pali mniej niż ze skrzynią manualną. Nie wiem, nie jeździłem 508 z manualem, ale z automatem testowy Peugeot spalił w mieście dokładnie tyle, ile założył producent, czyli około 7,6 litra. Na trasie nie osiągnąłem deklarowanych 4,8 litra, ale średnia z testu, czyli 6 litrów niewiele przekraczała tę z instrukcji obsługi (5,8).
fot. mat. prasowe
Peugeot 508 1.6 e-THP AT Allure - widok z przodu i boku
Peugeot 508 to rodzinny sedan, którym powinny zainteresować się floty.
Wrażenia z jazdy
Zasiadając za kierownicą Peugeota 508 z tyłu głowy mamy genealogię modelu. Otóż podwozie, a w zasadzie płyta główna pochodzi od Citroena C5. Pierwsza myśl? Kolejna kanapa na kołach. Ale nie! Peugeot połączył ogień z wodą. Jest komfortowo, jednakże na szczęście nie za miękko. Autem jedzie się doskonale. Śmiem twierdzić, że za kierownicą 508 czułem się lepiej niż w Passacie czy Mazdzie 6. Bardzo dobre zawieszenie współgra z bezpośrednim (ale bez przesady) układem kierowniczym.
Za przeniesienie napędu na przednią oś i zmianę przełożeń, jak wspominałem wyżej, odpowiadał 6-biegowy automat, wyposażony oczywiście w tryb manualny. Zmiana ręczna może odbywać się dzięki łopatkom lub lewarkowi. Skrzynia nie jest jednak pokazem możliwości technologicznych. Zarówno DSG jak i Powershift są szybsze. Francuska przekładnia potrzebuje na zmianę biegów nieco więcej czasu. Trzeba jednak oddać, że pracuje z wysoką kulturą. W trakcie testu, zmieniając biegi, nie szarpała ani nie wykazywała irytującego w niektórych automatach oznak niezdecydowania.
Okiem przedsiębiorcy
Peugeot 508 to rodzinny sedan, którym powinny zainteresować się floty. Auto ma bowiem sporo atutów. Rozsądna cena, dobre wyposażenie i co istotne, niezły wygląd. Ceny aut z silnikami e-THP zaczynają się od 81 tys. złotych. Wersja najbogatsza, bez wyposażenia opcjonalnego to wydatek rzędu 143 tys. Auto testowe, ze 165-konnym silnikiem benzynowym i skrzynią automatyczną kosztuje 111 tys. zł.
Peugeot przygotował jedną z najbogatszych ofert finansowych. Zainteresowani mają do wyboru 4 promocyjne warianty kredytowe: 50/50, 3×33%, 4×25% i Kredyt Komfort – każda opcja obejmuje pakiet ubezpieczenia 2,99%. Dla przedsiębiorców przygotowano natomiast promocyjny leasing 104% również pakietem ubezpieczenia 2,99% (na okres 24 miesięcy, z czynsz inicjalny 45%, wykup 19%).
Podsumowanie
Z autami koncernu PSA jest w Polsce jeden problem. Nabyliśmy dziwnego przekonania, że wszystko, co niemieckie jest super a to, co z Francji, już jakby mniej. I niewiele zmieniło tu kilka sporych wpadek Volkswagena, Opla, czy Forda. Auta na F (poza Fordem) nie odzyskały jeszcze dobrego imienia i należnej im na rynku pozycji. Czy mnie to dziwi? Otóż… nie. Skoro ciągle nabieramy się na 10-letnie niemieckie cuda techniki ze 150-tysięcznym (sic) przebiegiem i (oczywiście) absolutnie bezwypadkowe, to dlaczego mięlibyśmy wierzyć, że auto z Francji jest równie dobre, jeżeli nie lepsze od niemieckiego? Przecież Polak wie lepiej…
Przeczytaj także:
Peugeot 508 SW 1.5 BlueHDi EAT8 GT

1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)