eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autSkoda Citigo 1.0 MPI Monte Carlo urzeka wyglądem

Skoda Citigo 1.0 MPI Monte Carlo urzeka wyglądem

2015-01-20 00:45

Skoda Citigo 1.0 MPI Monte Carlo urzeka wyglądem

Skoda Citigo 1.0 MPI Monte Carlo - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (11)

Edycje specjalne standardowych aut to zazwyczaj „creme de la creme” w gamie produktowej. Ciekawe dodatki, lepsze wykończenie, większy motor. Metod na wyróżnienie się jest kilka. Czesi wybrali tę najprostszą, a zarazem najskuteczniejszą. Skoda Citigo Monte Carlo wygląda urzekająco, ale także bardziej… sportowo. I choć możliwości trakcyjne nie poszły w parze z lookiem, najmniejsza ze Skód przyciąga uwagę.

Przeczytaj także: Skoda Citigo Monte Carlo to synonim luksusu

Karoseria


Citigo to miejskie auto typowej konstrukcji. Krótki przód skrywa mały, ale żwawy motor. Całość, co w koncernie VAG oczywiste nie jest, zaskakuje odważnym, ciągle świeżym designem. I jeszcze jedno spostrzeżenie. Zazwyczaj drugie drzwi psują linię auta. Pierwszym, który udowodnił, że to nie musi być prawdą objawioną był Peugeot (wspólnie z Toyotą i Citroenem). VW, Skoda i Seat poszli tą samą drogą. I była to doskonała decyzja. Powiem wprost, Citigo 5d wygląda równie świetnie jak 3d. I... już.

fot. mat. prasowe

Skoda Citigo 1.0 MPI Monte Carlo - przód

Krótki przód skrywa mały, ale żwawy motor.


Projektanci w „oldschoolowy” sposób poradzili sobie z otwieraniem tylnej szyby. Zamiast tradycyjnej korbki i szyby opadającej w drzwi jest zatrzask i zawiasy, pozwalające lekko uchylać okno. Taką konstrukcję wymusił kształt tylnych drzwi. Rozwiązanie tradycyjne ponoć nie sprawdziłoby się z racji konstrukcji. No cóż, nie jestem do końca przekonany. Może jednak lepsze byłyby szyba opadające tylko 5 cm w dół niż uchylana na zewnątrz. Psuje aerodynamikę, gorzej wygląda, a w modelu bez klimatyzacji, jest równie skuteczne, co ziółka dziurawca na „wstydliwą” chorobę.

fot. mat. prasowe

Skoda Citigo 1.0 MPI Monte Carlo - widok z boku

Skoda Citigo mierzy 3563 mm długości, 1478 mm wysokości i 1645 mm szerokości. Rozstaw osi wynosi aż 2420 mm.


I na koniec tego akapitu tradycyjnie nieco arytmetyki. Skoda Citigo mierzy 3563 mm długości, 1478 mm wysokości i 1645 mm szerokości. Rozstaw osi wynosi aż 2420 mm. To sprawia, że małe z pozoru auto jest zaskakująco obszerne.

Wnętrze


Wnętrze Skody Citigo zadziwia ilością miejsca, ale też wyposażeniem. Przestrzeń, jaką wygospodarowali w aucie projektanci jest zaskakująca. Dość powiedzieć, że od siedziska fotela do dachu jest prawie metr, a od siedziska kanapy – prawie 95 cm.. To tyle co w autach segmentu C albo D! Nie brakuje więc miejsca na głowy, nawet rosłym pasażerom. Nie brakuje go też na nogi, nawet na tylnej kanapie. Tu muszę jednak gwoli ścisłości dodać, że ani kierowca, ani pasażerowie w trakcie testu nie mierzyli ponad 175 cm.

fot. mat. prasowe

Skoda Citigo 1.0 MPI Monte Carlo - wnętrze

Wnętrze Skody Citigo zadziwia ilością miejsca, ale też wyposażeniem.


Na kolejny plus zasłużyły fotele. Są bardzo wygodne, zapewniają dobre trzymanie boczne a dodatkowo, idealnie wyprofilowane. A to docenimy nie tylko po kilku godzinach za kółkiem, ale także wtedy, gdy będziemy musieli w ciągu godziny czy dwóch kilka razy wysiąść i wsiąść do auta.
Także bagażnik nie rozczarował. 250 litrów do linii okien i 959 litrów po złożeniu tylnej kanapy to lepiej niż dobrze. Z drugiej jednak strony należy pamiętać, że auto projektowano głownie z myślą o pasażerach, a nie ich bagażu, który w mieście jest zazwyczaj mniejszy.

fot. mat. prasowe

Skoda Citigo 1.0 MPI Monte Carlo - przednie fotele

Są bardzo wygodne, zapewniają dobre trzymanie boczne a dodatkowo, idealnie wyprofilowane.


Wyposażenie auta dorównuje „wypasionym” (!) kompaktom. Elektryczne szyby i lusterka, niezłe nagłośnienie, system nawigacji wraz z komputerem pokładowym na demontowalnym panelu. Poza tym klimatyzacja, kontrola trakcji, ABS. Kolejny atut to materiały użyte do wykończenia wnętrza auta. Wprawdzie plastiki są dość twarde, za to dobór kolorów i jakość montażu zasługują na najwyższe uznanie. Tak samo jak tapicerki - dwukolorowe, z bardzo dobrych materiałów, gwarantują długie życie, ale także brak kłopotów przy czyszczeniu. Sprawdziliśmy, materiał nie odbarwia się i naprawdę bez problemów „oddaje” zabrudzenia.

fot. mat. prasowe

Skoda Citigo 1.0 MPI Monte Carlo - bagażnik

Bagażnik posiada 250 litrów do linii okien i 959 litrów po złożeniu tylnej kanapy to lepiej niż dobrze.


Technologia


Całą elektronikę w aucie obsługuje system Move&Fun. Firmowane przez Garmina urządzenie to nie tylko świetna, płynnie działająca i bogata w informacje nawigacja, ale też rozszerzenie funkcji komputera pokładowego. Parametry samochodu, które nie zmieściły się na minimalistycznej desce rozdzielczej (np. średnie spalanie, temperatura silnika) odnajdziemy właśnie na sporym wyświetlaczu nawigacji.

fot. mat. prasowe

Skoda Citigo 1.0 MPI Monte Carlo - widok z tyłu i boku

Projektanci w „oldschoolowy” sposób poradzili sobie z otwieraniem tylnej szyby. Zamiast tradycyjnej korbki i szyby opadającej w drzwi jest zatrzask i zawiasy, pozwalające lekko uchylać okno.


 

1 2

następna

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: Skoda Citigo, Skoda, testy samochodów, samochody, auta

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: