Sportowe Audi TT 2.0 TFSI quattro S tronic
2015-01-14 15:20
Przeczytaj także: Audi A3 Limousine 1.8 TFSI robi wrażenie
Wrażenia z jazdy
TT gwarantuje „gokartowe” wrażenia z jazdy. Mocny silnik, kompaktowy wygląd, nisko położony środek ciężkości i… 100% frajdy z jazdy. Ale do rzeczy. Silnik to dwulitrowa, doładowana jednostka TFSI generująca 230 KM i 370 Nm. dostępnych od 1600 do 4300 obrotów. Taką charakterystykę, niczym dobrego diesla, zapewnia wspomagająca wtrysk turbina. Dzięki imponującym parametrom uzyskanym z niewielkiej w sumie jednostki auto rozpędza się do 230 km/h, a pierwszą setkę osiąga w niewiele ponad 5 sekund. Tak, jazda TT to czysta przyjemność. Dzięki niskiej pozycji za kierownicą i bezpośredniemu układowi kierowniczemu, jedzie się nim trochę tak, jak gokartem. Tyle że na głowę nie pada…
fot. mat. prasowe
Audi TT 2.0 TFSI quattro S tronic - silnik
Olbrzymimi atutami są także: napęd quattro, zbudowany na najnowszym sprzęgle Haldex i skrzynia S-Tronic, czyli szybki, dwusprzęgłowy automat. Dodatkowo, na plus działa dość twardo, ale nie bez odrobiny komfortu zestrojone zawieszenie. Warto dodać, że niemieckie coupe, pomimo sportowych konotacji jest oszczędne. Producent deklaruje, że TT 2.0 TFSI ma „pobierać” w trasie 5,4 litra benzyny, w mieście 8,3 litra, a średnio 6,4. Mnie udało się zbliżyć do tych rezultatów, gdyż średnia z testu wyniosła 6,8 litra. Jeśli więc częściej ruszamy głową niż pedałem gazu, konsekwencje pod dystrybutorem nie wywołają w naszym portfelu tornada.
fot. mat. prasowe
Audi TT 2.0 TFSI quattro S tronic - przód
Okiem przedsiębiorcy
TT jest autem bardzo rozsądnie skalkulowanym. Ceny zaczynają się już od 159 tysięcy za najtańszą wersję 2.0 TFSI. Za dwulitrowego, 160-konnego diesla TDI ultra trzeba zapłacić co najmniej 160 tysięcy, natomiast topowa wersja quattro ze skrzynią S-tronic to wydatek ponad 183 tysięcy złotych. Do tego mogą dojść płatne opcje. Te z kolei mogą wywindować cenę auta omalże dwukrotnie. Zakup Audi TT jest możliwy w trzech rozwiązaniach finansowych realizowanych przez Audi Finance: AutoCredit, Kredyt Opłacalna Rata oraz Leasing z wysoką wartością końcową.
AutoCredit to produkt, dzięki któremu po trzech lub czterech latach z łatwością można wymienić auto na nowe. W przypadku gdy właściciel będzie chciał zwrócić samochód, Volkswagen Bank Polska gwarantuje jego odkup. Jeśli klient zdecyduje się na zachowanie samochodu, to może go zatrzymać w ramach spłaty jednorazowej lub rozłożonej na raty. Klienci mogą wybrać dogodny okres kredytowania (36 lub 48 miesięcy) oraz limit rocznego przebiegu (20 lub 30 tys. km rocznie). Oprocentowanie nominalne wynosi 4,99%. Klienci mogą również skorzystać z Kredytu Opłacalna Rata. Jest to klasyczny kredyt ratalny z oprocentowaniem 4,99%. Wysokość miesięcznych rat jest dostosowywana do potrzeb i możliwości klienta. Kredyt Opłacalna Rata może trwać od 12 aż do 84 miesięcy. Charakteryzuje się też indywidualnie ustalaną wysokością wkładu własnego (już od 0%).
fot. mat. prasowe
Audi TT 2.0 TFSI quattro S tronic - tył
Dla przedsiębiorców auto dostępne jest również w promocyjnej ofercie Audi Leasing. W ramach leasingu z wysoką wartością końcową, klienci mogą wybrać dogodny okres (od 24 do 60 miesięcy) oraz wysokość opłaty wstępnej (od 10% do 45%). Wartość wykupu samochodu wynosi od 28,6%.
Podsumowanie
Audi TT trzeciej generacji to świetnie dopracowane auto o sporych możliwościach. Na zwykłych drogach jeździ prawie komfortowo. Oczywiście, jak na samochód sportowy na 19-calowych kołach. Może jak tradycyjne auto przewozić pasażerów z punktu A do punktu B. Może też dać coś więcej niż namiastkę motorsportu…
Przeczytaj także:
Urokliwe Audi A7 Sportback 3.0 TDI S tronic quattro
1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)