Mercedes CLS 350 BlueTEC 7G-TRONIC PLUS 4MATIC - auto kompletne?
2015-01-12 09:49
Mercedes CLS 350 BlueTEC 7G-TRONIC PLUS 4MATIC © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Mercedes C250 BlueTec - nieziemski tylko z zewnątrz
Karoseria
Stwierdzić, że CLS jest ładny to zdecydowanie za mało. Jego design to wręcz esencja piękna dzisiejszej motoryzacji. Niezwykle płynnie poprowadzone linie, świetne proporcje i delikatne przetłoczenia – elegancja w najlepszym tego słowa znaczeniu. Ten model jest pierwszym czterodrzwiowym coupe klasy wyższej na naszej planecie, dlatego musi wyznaczać standardy w dziedzinie stylistyki. I jak widać, robi to znakomicie. Ostatni lifting to tylko kosmetyka, bo żaden poważny zabieg nie był potrzebny. Warto dodać, że z pakietem AMG prezentuje się jeszcze lepiej.
fot. mat. prasowe
Mercedes CLS 350 BlueTEC 7G-TRONIC PLUS 4MATIC - widok z tyłu i boku
Wnętrze
We wnętrzu panuje arystokratyczna atmosfera. Materiały są genialne, ich spasowanie także. Szukacie jakiegoś porównania? Hmm, do głowy przychodzi mi tylko… Licheń. Nie ma może złota, ale skóra, drewno i aluminium prezentują się tu równie szlachetnie. Kokpit to oczywiście wariacja na temat E-Klasy. Jest więc czytelnie, ergonomicznie i konserwatywnie. Tak, jak lubię. Nowością jest dotykowy wyświetlacz o przekątnej 20,3 cm, który został umieszczony centralnie. W większości Mercedesów dość wyraźnie odstaje, jednakże tu został wkomponowany w całość – dzięki temu prezentuje się znacznie lepiej. Jeśli chodzi o wyposażenie, to można by napisać dość grubą książkę. W tym samochodzie jest po prostu wszystko, łącznie z tunerem TV, Internetem, zestawem audio Bang & Olufsen i inteligentnymi fotelami.
fot. mat. prasowe
Mercedes CLS 350 BlueTEC 7G-TRONIC PLUS 4MATIC - wnętrze
No właśnie, fotele. To tak naprawdę osobna historia. Przyznam nieobiektywnie, że imponują mi pod każdym względem. Są podgrzewane, wentylowane, sterowane elektrycznie i posiadają funkcję masażu. To nie wszystko. Działają aktywnie, czyli podczas pokonywania zakrętu „pompują” odpowiedni boczek, by ciało nie podróżowało po całym siedzisku. Człowiek siedzi zatem na jednym, dużym komputerze. Ale bez obaw, jest znacznie wygodniej, niż na metalowej skrzynce. Ba! To wręcz ekstraklasa. Osobnik każdych rozmiarów zrozumie, co oznacza komfort w samochodzie. W testowanym egzemplarzu, drugi rząd siedzeń to dwa osobne fotele oddzielone tunelem, w który wkomponowano schowki. Miejsca wszerz i wzdłuż jest naprawdę sporo. Co ciekawe, opadająca linia dachu nie zabiera zbyt dużo przestrzeni nad głowami, dlatego wysocy pasażerowie również nie będą narzekać.
fot. mat. prasowe
Mercedes CLS 350 BlueTEC 7G-TRONIC PLUS 4MATIC - przednie i tylne fotele
Piękna sylwetka samochodu nie wpłynęła znacząco na pojemność bagażnika. Do dyspozycji podróżnych jest 475 litrów, czyli wystarczająco. Nikt bowiem w takim aucie nie będzie woził namiotów i survivalowego ekwipunku. Istotną sprawą jest możliwość złożenia tylnych oparć – na wypadek przewozu nieco dłuższych elementów.
fot. mat. prasowe
Mercedes CLS 350 BlueTEC 7G-TRONIC PLUS 4MATIC - bagażnik
Technologia
W moje ręce wpadła topowa odmiana wysokoprężna. To oznacza, że pod maską znajduje się 3-litrowa jednostka V6 generująca 252 KM i 620 Nm. Biedy nie ma… Moc trafia na wszystkie cztery koła (4MATIC) za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni automatycznej. Pewnie część z Was zastanawia się, dlaczego prezentowany Mercedes nie posiada przekładni 9-biegowej, którą już miałem okazję testować w E-Klasie. Otóż, jest ona dostępna jedynie z napędem na tył. Tak skonfigurowany CLS waży 1770 kg. Niby dużo, ale osiągi skutecznie to maskują. Sprint do setki trwa bowiem 6,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Te rezultaty nie budzą najmniejszych zastrzeżeń. Podobnie zresztą, jak zużycie paliwa. Oczywiście, dane producenta to jedno, a rzeczywistość to drugie, ale średnia na poziomie 7 litrów przy takim zestawie technologicznym to naprawdę bardzo dobry wynik.
fot. mat. prasowe
Mercedes CLS 350 BlueTEC 7G-TRONIC PLUS 4MATIC - silnik
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)