Odmieniona Honda CR-V 2015
2015-01-03 00:20
Honda CR-V podczas jazdy © fot. mat. prasowe
Gruntownie przeprojektowana i unowocześniona Honda CR-V 2015 oferuje nowy silnik i nowe rozwiązania techniczne. Samochód zadebiutuje na rynku wiosną 2015 roku.
Przeczytaj także: Honda HR-V reinkarnacja
Eleganckie nadwozie tego modelu, uzupełnione o typowe dla Hondy elementy stylistyczne, odznacza się bardziej sportowym charakterem. Największe zmiany zaszły w przedniej części nadwozia. Przeprojektowano tu reflektory, które łączą się z nową osłoną chłodnicy, a nowy kształt zderzaka i osłony podzderzakowej optycznie poszerza nadwozie modelu i obniża jego środek ciężkości, podkreślając dużą stabilność auta. Z kolei w tylnym pasie nadwozia znalazły się nowe lampy zespolone LED, dodające mu trójwymiarowego wyglądu.fot. mat. prasowe
Honda CR-V
Projektanci dążyli do stworzenia bardziej oryginalnego i zarazem funkcjonalnego wnętrza przedziału pasażerskiego w popularnym SUVie Hondy. W tym celu przeprojektowali oni chromowaną listwę, która zdobi całą szerokość wnętrza, a na najważniejszych jego powierzchniach zastosowali wysokogatunkowe materiały wykończeniowe. Komfort pasażerów dodatkowo poprawia przesuwany o 60 mm w przód i w tył podłokietnik.
fot. mat. prasowe
Honda CR-V podczas jazdy
Nowe, bardziej wydajne silniki
Honda CR-V z napędem na cztery koła zostanie wyposażona w silnik wysokoprężny o podwyższonej mocy, a także nową, automatyczną skrzynię biegów o dziewięciu przełożeniach.
Nowoczesna, czterocylindrowa jednostka 1,6 litra i-DTEC z serii Earth Dreams Technology rozwija o wiele wyższą moc od swojego poprzednika, generując 160 KM mocy maksymalnej i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Silnik może współpracować z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach lub z nową, dziewięciobiegową przekładnią automatyczną, która pomoże wydobyć potencjał tkwiący w oszczędnej jednostce napędowej. W wersji z manualną skrzynią biegów auto emituje poniżej 130 gramów CO2 na kilometr, podczas gdy wersja z przekładnią automatyczną – poniżej 135 gramów CO2 na kilometr, czyli o 20 procent mniej w porównaniu z poprzednikiem wyposażonym w skrzynię o pięciu przełożeniach.
fot. mat. prasowe
Honda CR-V - skrzynia biegów
Honda CR-V z napędem na dwa koła, dostępna z przekładnią manualną, będzie nadal oferowana z silnikiem 1,6 litra i-DTEC o mocy 120 KM, emitującym zaledwie 115 gramów CO2 na kilometr, a także z silnikiem benzynowym 2,0 litra i-VTEC o mocy 155 KM, który spełnia teraz normę Euro 6.
Nowy system rozrywkowo-informacyjny
Nabywcy europejskiej wersji Hondy CR-V z rocznika 2015 jako pierwsi będą mogli poznać zalety innowacyjnego systemu rozrywkowo-informacyjnego Honda Connect, działającego w oparciu o aplikacje.
System należy do standardowego wyposażenia modelu CR-V począwszy od wersji wyposażeniowej Elegance. Oferuje on liczne udogodnienia oraz szereg przydatnych rozwiązań prezentowanych na siedmiocalowym ekranie dotykowym. Honda Connect daje osobom siedzącym z przodu szybki dostęp do takich funkcji, jak informacje o pojeździe, kamera cofania, system audio czy Bluetooth pozwalający podłączyć telefon komórkowy oraz aktywować technologię MirrorLink.
fot. mat. prasowe
Honda CR-V - ekran dotykowy
Ponadto, system oferuje dostęp do Internetu, dziewięć fabrycznie zainstalowanych aplikacji, usługę Honda App Center, opcjonalną nawigację satelitarną Garmin, system audio, radio AM/FM/DAB i internetowe, interface telefonu i łączność Bluetooth, kamerę cofania z dynamicznymi wskazówkami, a także komputer pokładowy pokazujący przebieg, zużycie paliwa i czas podróży.
Przeczytaj także:
Honda CR-V 1.6 i-DTEC Lifestyle to rozsądny wybór
oprac. : Moto Target
Więcej na ten temat:
Honda CR-V, Honda, nowe modele samochodów, samochody, auta, samochody osobowe, SUV
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)