eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autDaewoo Lanos, czyli auto za grosze

Daewoo Lanos, czyli auto za grosze

2014-12-30 09:45

Przeczytaj także: MINI Cooper SD Paceman ALL4


Najmocniejsza wersja silnikowa również trochę rozczarowuje. 106 KM pod maską wystarcza do płynnej jazdy i tyle. 11,5 sekundy do „setki” i 185 km/h prędkości maksymalnej na papierze nie wygląda źle, ale w praktyce jest odczuwalne na zdecydowanie gorszym poziomie. Silnik jest bowiem bardzo mało elastyczny, a osiąganie prędkości wyższej niż 120 km/h grozi śmiercią lub kalectwem. Na nierównych polskich drogach ma się bowiem wrażenie, że samochód unosi się nad wertepami, i chyba faktycznie potrafi oderwać koło od asfaltu… Lanos z tą jednostką silnikową nie jest też ekonomiczny, czytaj – bardzo dużo pali, średnio w mieście ponad 11 litrów i w trasie nieco ponad 9. Dlatego większość egzemplarzy przerobiono na gaz (opisywany Lanos jeździ na Pb95). Myślę, że LPG w tym samochodzie nie powinno dziwić.

fot. mat. prasowe

Daewoo Lanos

Daewoo Lanos – kiedyś marzenie wielu Polaków, teraz samochód za grosze.


Kolejną wadą jest rdza egzemplarzy z pierwszych lat produkcji. W opisywanym Lanosie ruda wcina oba tylne błotniki i pomału tylną część progów. Podwozie i reszta część nadwozia są w dobrym stanie, ale z dachu i maski schodzi lakier bezbarwny. Pewna partia Lanosów miała z tym problem, często były też dużo taniej sprzedawane w salonach, ale ten do niej się nie zalicza. Jak widać przynajmniej teoretycznie.

Czas na podsumowanie. Gdyby przymknąć oko na wszystkie niedomagania i potraktować Lanosa jak samochód do normalnej jazdy, w którym nie liczy się przyjemność z pokonywania kolejnych kilometrów, ale to, że w ogóle dojeżdża do celu, można polecić to auto. To dość tania i – z instalacją LPG – ekonomiczna oferta. Ceny zaczynają się od około 2 tysięcy złotych, a zadbane egzemplarze, często od pierwszego właściciela, można kupić już za mniej, niż 5 tys. zł. Jednak stając się właścicielem Lanosa niestety musimy przyzwyczaić się do jednego, ale dość istotnego mankamentu. Jakiego? Ten samochód nie jest obiektem westchnień już chyba nikogo, a co za tym idzie – nie ma w sobie w ogóle prestiżu. Jeżdżąc po ulicach w tłumie innych, często starszych aut można poczuć się jak motoryzacyjny ignorant. Może przesadzam, ale ja czułem się bardzo źle…

Gdy jednak zapadnie decyzja, że właśnie takim samochodem będziecie przez najbliższy czas jeździć, warto rozejrzeć się za dobrze wyposażonym Lanosem – różnic w cenach między full, a „bieda” wersjami raczej nie ma. Wybór silnika – oferowano 1.4 8V 75 KM, 1.5 8V 86 KM, 1.5 15 V 100 KM i opisywany 1.6 16V 106 KM – to kwestia indywidualna i raczej patrzyłbym na stan oferowanej jednostki. Żaden z nich nie jest bowiem wystarczająco dynamiczny, a wszystkie – poza bazową 1.4 – są dość paliwożerne.

A jakieś pozytywy? Oczywiście, że są! Lanos rzadko odmawia posłuszeństwa na trasie, praktycznie zawsze dojeżdża co celu, a jego konstrukcja – poza wyeksploatowaniem – nie ma raczej słabych stron. Tylko czy są tacy, którym to wystarcza?

poprzednia  

1 2

oprac. : Adam Gieras / Motoryzacyjnie Pod Prąd Motoryzacyjnie Pod Prąd

Więcej na ten temat: Daewoo Lanos, Daewoo, auta, samochody, testy samochodów

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: