Ford Focus - sprawdziliśmy facelifting
2014-12-29 14:55
Przeczytaj także: Ford Focus po face liftingu
Biorąc pod uwagę jednostki napędowe dostępne w podretuszowanym Fordzie na pierwszy rzut oka zmieniło się niewiele. W dalszym ciągu dostępny jest wolnossący i mało skomplikowany silnik 1.6 Ti-VCT o mocy od 85 do 125 KM. Nie mogło również zabraknąć chwalonego i wielokrotnie nagradzanego silnika 1.0 EcoBOOST w wariantach 100 oraz 125-konnym. Jedną z nowości jest benzynowy silnik 1.5 EcoBOOST, który zastępuje jednostkę 1.6 EcoBOOST. Nowy, nieco mniejszy silnik benzynowy spełnia normy emisji spalin Euro VI i jest seryjnie wyposażony w system Start&Stop. Moc? 150 lub 182 KM.
fot. mat. prasowe
Ford Focus - widok z tyłu i boku
Oczywiście w ofercie znajdziemy również silniki wysokoprężne. Do znanego diesla 1.6 TDCi dołączył jego minimalnie mniejszy odpowiednik o pojemności 1.5 litra o mocy od 95 do 120 KM i seryjnym systemem Start&Stop. Na szczycie oferty Diesli stoi 2-litrowa jednostka legitymująca się mocą 150 KM.
W odświeżonym Focusie pojawiły się także całkiem nowe systemy mające wpłynąć na bezpieczeństwo jazdy. Wprowadzono wiec takie udoskonalcze jak: Active City Stop, Active Park Assist, Lane Keeping Alert czy adaptacyjne reflektory biksenonowe dbające o komfort oraz bezpieczeństwo podróżujących..
Na odbywających się w hiszpańskiej Maladze pierwszych jazdach odświeżonym Focusem miałem okazje sprawdzić jak sprawuje się 182-konna wersja 1.5 EcoBOOST oraz 2-litrowy 150-konny Diesel. Cechą wspólną obydwu tych silników było ich świetne wyciszenie. Niemalże niezależnie od stylu jazdy i prędkości, do kabiny docierały tylko niewielkie odgłosy pracującej pod maską jednostki napędowej. Silnik benzynowy pracował bardzo gładko, a kręcony pod czerwone pole obrotomierza wydawał z siebie miły dla ucha pomruk. "Ropniak" również był praktycznie nie słyszalny w kabinie, a reakcję na gaz i osiągi śmiało można uznać za dobre i w zupełności wystarczające do żwawej jazdy.
A propos jazdy. Fordy niemalże od zawsze słynęły z bardzo dobrych właściwości jezdnych oraz swego rodzaju nastawienia na kierowcę. Nowy Focus nie jest wyjątkiem od tej reguły. Jego zawieszenie pozwala na wiele, a samo auto jest łatwe do opanowania. Kręte i bardzo równe drogi Andaluzji nie robiły na kompaktowym Fordzie zbyt dużego wrażenia. Jedynie kierowca był nieco rozpraszany przez zapierające dech w piersiach widoki co i rusz przewijające się za oknem.
Zdecydowanie większej ilości szczegółów dotyczących wrażeń z jazdy, czy chociażby średniego spalania możecie spodziewać się już niebawem, kiedy to nowego Focusa sprawdzimy w mniej sterylnych warunkach polskich dróg.
Ceny za podstawowy wariant tego auta z 85-konnym silnikiem 1.6 startują z poziomu 57 990 zł.
Przeczytaj także:
Nowy Ford Edge
1 2
oprac. : Paweł Kaczor / Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)