Opel Insignia Country Tourer 2.0 SIDI 4x4 - ciekawy, lecz paliwożerny
2014-12-29 12:18

Opel Insignia Country Tourer 2.0 SIDI 4x4 - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo OPC Line jeździ i wygląda doskonale
Karoseria
Jak wspomniałem na wstępie, tego typu samochody wyróżniają dodatki, których celem jest podkreślenie „terenowego” charakteru. Nie inaczej jest w przypadku prezentowanej Insignii. Plastikowe osłony biegnące wokół całej karoserii wzbudzają odrobinę respektu, ale nikt patrząc na to auto nie pomyśli o off-roadzie. I, wbrew pozorom, to spora zaleta, bo dzięki ładnie narysowanej sylwetce, Country Tourer wygląda lepiej niż większość SUV-ów, których możliwości terenowe są równie skromne, tyle że nieco lepiej ukryte.
fot. mat. prasowe
Opel Insignia Country Tourer 2.0 SIDI 4x4 - widok z tyłu i boku
Plastikowe osłony biegnące wokół całej karoserii wzbudzają odrobinę respektu, ale nikt patrząc na to auto nie pomyśli o off-roadzie.
Wnętrze
W środku jest naprawdę przyjemnie. Wnętrze rozjaśnia brązowa tapicerka, do której jakości nie można mieć zastrzeżeń. Równie przyzwoite są materiały użyte do wykończenia kokpitu. Jeśli chodzi o ergonomię, to jest dużo lepiej niż w przypadku Insignii sprzed liftingu, ponieważ liczba przycisków została wyraźnie ograniczona. Wadą konsoli środkowej jest jednak panel klimatyzacji, a dokładniej regulacja temperatury za pośrednictwem tzw. przycisków „dotykowych” – nie działa, niestety, wystarczająco precyzyjnie. Na pochwałę zasługują natomiast świetnie leżąca w dłoniach kierownica i czytelny zestaw wskaźników, którego centralne miejsce zajmuje ekran o wysokiej rozdzielczości.
fot. mat. prasowe
Opel Insignia Country Tourer 2.0 SIDI 4x4 - wnętrze
Jeśli chodzi o ergonomię, to jest dużo lepiej niż w przypadku Insignii sprzed liftingu, ponieważ liczba przycisków została wyraźnie ograniczona.
Fotele to ukłon w stronę… podróżników. Są duże, dobrze wyprofilowane i posiadają funkcję podgrzewania. Wysokie osoby docenią także regulację długości siedziska. Dobranie odpowiedniej pozycji „za kółkiem” jest więc banalnie proste. Na tylnej kanapie miejsca jest sporo, ale nie tyle, ile spodziewałem się po aucie o długości 4920 mm. Mimo tego, dwie wysokie osoby nie powinny narzekać. Spory plus za dobry kąt pochylenia oparcia i wygodne zagłówki.
fot. mat. prasowe
Opel Insignia Country Tourer 2.0 SIDI 4x4 - fotele
Fotele są duże, dobrze wyprofilowane i posiadają funkcję podgrzewania
Pod elektrycznie otwieraną/zamykaną klapą kryje się naprawdę pokaźny bagażnik. 540 litrów to może nie rekord, ale wynik na tyle dobry, by bez wyrzeczeń udać się na wakacje z całą rodziną i jej ekwipunkiem. Insignia Country Tourer może również służyć jako mały „dostawczak”, ponieważ złożenie tylnej kanapy oznacza wzrost pojemności do 1530 litrów, co umożliwia przewóz pralki, zmywarki czy innych domowych pomocników. Bardzo istotne są także regularne kształty i niski próg, ułatwiające załadunek cięższych przedmiotów.
fot. mat. prasowe
Opel Insignia Country Tourer 2.0 SIDI 4x4 - bagażnik
Bagażnik posiada 540 litrów, złożenie tylnej kanapy oznacza wzrost pojemności do 1530 litrów.
Technologia
Do kombi klasy średniej najlepiej pasuje diesel. Bo rodzinne, bo oszczędne. I właśnie takiego wariantu się spodziewałem. Jak się okazało, nie zostanę dobrym wróżbitą. Do testu otrzymałem bowiem topową wersję silnikową, którą w ofercie Insignii CT pełni 250-konna jednostka benzynowa (oczywiście turbo) z rodziny SIDI. Za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej (w opcji jest też automat) moc trafia na wszystkie cztery koła. No właśnie, napęd. Jest adaptacyjny i sterowany elektronicznie, oparty na sprzęgle Haldex. Potrafi rozdzielać moment pomiędzy osiami, ale także tylnymi kołami, dzięki czemu umiejętnie dopasowuje się do panujących warunków.
fot. mat. prasowe
Opel Insignia Country Tourer 2.0 SIDI 4x4 - widok z boku
Country Tourer wygląda lepiej niż większość SUV-ów, których możliwości terenowe są równie skromne, tyle że nieco lepiej ukryte.

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)