eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autWyjątkowo udany Nissan Qashqai dCi 130 4x4 Tekna

Wyjątkowo udany Nissan Qashqai dCi 130 4x4 Tekna

2014-12-23 14:51

Przeczytaj także: Nissan Qashqai dCi 110 Tekna bije na głowę poprzednika


Technologia


Testowego Qashqaia napędzał silnik Diesla o pojemności 1,6 litra i mocy 130 KM osiąganej przy 4000 obrotach. 320 Nm momentu (od 1750 obrotów) zapewnia autu stosunkowo niezłe przyspieszenie w szerokim zakresie. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 10,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 190 km/h. Motor, według producenta powinien konsumować średnio 5,2 litra. Ale w „realu” aż tak dobrze nie było. W teście Nissan konsumował około 6 litrów w cyklu mieszanym. Owszem, więcej niż zakładał producent, ale w mojej opinii, to wyniki co najmniej dobry.

fot. mat. prasowe

Nissan Qashqai dCi 130 4x4 Tekna - przód

Tępą mordkę Mopsa po nieudanej operacji plastycznej zastąpiły wyjątkowo udany grill i ciekawie narysowane reflektory.


Jedyna uwaga, jaką zgłaszam dotyczy silnika, który powstał przy współpracy z Renault. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny od 1750 obrotów, ale tak naprawdę, poniżej 2 tysięcy obrotów wyczuwamy sporą turbodziurę. Do tego krótkie przełożenia skrzyni na pierwszych czterech biegach zmuszają do częstego „machania” lewarkiem. Także długa "piątka" i "szóstka", wymuszają redukcję podczas wyprzedzania.

fot. mat. prasowe

Nissan Qashqai dCi 130 4x4 Tekna - tył

Tył prezentuje się lepiej niż dobrze. Linia boczna auta, odmienna stylistycznie od poprzednika, przyciąga wzrok.


W zakresie bezpieczeństwa, Nissan znów chce być pionierem na rynku. Świadczy o tym liczba dostępnych w tym aucie systemów zwiększających aktywną ochronę. Pakiet Nissan Safety Shield obejmuje elektryczny hamulec awaryjny, rozpoznawanie znaków drogowych, ostrzeganie o zmęczeniu kierowcy, niezamierzonej zmianie pasa ruchu, pojeździe w martwym polu i poruszających się obiektach oraz adaptacyjne światła drogowe. Ponadto Qashqai oferuje system aktywnej kontroli zawieszenia, inteligentny system parkowania prostopadłego i równoległego wraz z systemem kamer pokazujących widok auta z każdej strony.

fot. mat. prasowe

Nissan Qashqai dCi 130 4x4 Tekna - widok z boku

Nowy Qashqai mierzy bowiem 4380 mm i jest dłuższy od poprzednika o 450 mm. Pozostałe wymiary to: 1900 mm szerokości i 1590 mm. Rozstaw osi wynosi natomiast 2646 mm.


Wrażenia z jazdy


Jak to wszystko „jeździ”? Otóż, całkiem nieźle. W kabinie jest wygodnie i w miarę cicho. Zawieszenie jest dość sztywne, ale nie pozbawione komfortu. Jego pracy praktycznie nie słychać Warunki akustyczne są lepiej niż niezłe – dopiero powyżej 130 km/h w środku robi się nieco za głośno. Hałasuje silnik i powietrze, które opływa nadwozie.

Zastrzeżenia mam do trochę zbyt „miękkiego” układu kierowniczego, który nawet po wybraniu sportowego trybu pracy pozwala kierownicy obracać się ze zbyt dużą lekkością. W sumie jednak, prowadzanie auta nie nastręcza problemów. Qashqai II dość łatwo wpisuje się nawet w ostre zakręty. I równie łatwo z nich wyjeżdża. Nie zauważyłem tendencji do nad- czy podsterowności. Innymi słowy, okiełznanie prezentowanego Nissana to żaden problem.

fot. mat. prasowe

Nissan Qashqai dCi 130 4x4 Tekna - widok z przodu i boku, zdjęcie nr 3

Podstawowy wariant (Visia) to wydatek co najmniej 75 tys. zł. Najbogatszą wersję (Tekna) wyceniono na minimum 106 tysięcy.


Okiem przedsiębiorcy


Nissan Qashqai nigdy nie był ulubieńcem flot. Zasadniczo, jest autem dla indywidualnego nabywcy. Podstawowy wariant (Visia) to wydatek co najmniej 75 tys. zł. Najbogatszą wersję (Tekna) wyceniono na minimum 106 tysięcy.
Oferta finansowa Nissana obejmuje zarówno kredyt jak i leasing. Ten pierwszy można otrzymać na nawet 96 miesięcy, przy równych miesięcznych ratach. Z kolei wariant leasingowy oferowany jest na okres od 24 do 64 miesięcy, z opłatą wstępną od 10% i równymi ratami leasingowymi oraz równocześnie zawartym ubezpieczeniem.

Podsumowanie


Jest ładniejszy od poprzednika, lepiej jeździ i zapewnia większy komfort. Minusy? Zdecydowanie cena. Poprzedni Qashqai „zmiótł” konkurencję stosunkiem jakości do ceny. Ten musi już przekonywać innymi argumentami.

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: