Audi A3 Limousine 1.8 TFSI robi wrażenie
2014-12-22 15:59
Audi A3 Limousine 1.8 TFSI - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Audi A3 Limousine 1.8 TFSI S-Tronic
Osobiście powiem, że nie dziwię się gapiom, którzy nie mogli od auta oderwać oczu. Działo się tak na parkingu, na ulicy, zarówno w dzień, jak i w nocy. Dlaczego? Ponieważ auto wygląda fenomenalnie. Dzięki ciekawym dodatkom trudno odróżnić zwykłą A3 Limousine od niedawno zaprezentowanej S3. Ponadto pomyłki mogą być większe, ponieważ podczas jazdy, gdy wyprzedzasz inne samochody nikt nie zorientuje się czym jedziesz i z łatwością pomyli A3 z większymi braćmi. Dla niektórych to spora zaleta, a dla mnie miła niespodzianka.fot. mat. prasowe
Audi A3 Limousine 1.8 TFSI - przednie fotele
Audi A3 Limousine o dziwo jest bardzo przestronnym samochodem nie tylko w stosunku do swojej standardowej odmiany. Jest to w pełni pięcioosobowy samochód zapewniający sporo miejsca każdemu z podróżujących. Dodatkowo bagażnik jest na tyle obszerny, że nie wymaga zamawiania kuriera do przewiezienia bagaży. Pojemność 425 litrów to wynik pozwalający zabrać sporo walizek nawet na dłuższy wyjazd.
fot. mat. prasowe
Audi A3 Limousine 1.8 TFSI - widok z tyłu i boku
Styliści i inżynierowie Audi upchali tak sporą ilość miejsca w piękną i agresywną sylwetkę samochodu, która prawie w każdym elemencie nadwozia posiada ostre rysy i załamania. Możemy je zauważyć na drzwiach, zderzakach a nawet bocznych progach. Wielki szacunek! Przednie reflektory ze światłami LED do jazdy dziennej to już znak rozpoznawczy Audi. To przymrużone spojrzenie wraz z szerokim, ciemnym grillem oraz sporymi wlotami powietrza bardzo dobrze komponuje się z wyrazistym kolorem lakieru. Połączenie czerni z czerwienią zauważymy również na dachu, który posiada przyciemnione okno dachowe. Sportowym akcentami są również podwójna końcówka układu wydechowego oraz 19-calowe pięcioramienne felgi wraz z niskoprofilowymi oponami, które wygląda świetnie, ale są zmorą kierowcy podczas jazdy na polskich drogach. Ich nieuszkodzenie podczas przejażdżki w gąszczu krawężników to nie lada wyczyn.
fot. mat. prasowe
Audi A3 Limousine 1.8 TFSI - wnętrze
Jeśli już wspomniałem o jeździe po polskich drogach to Audi A3 Limousine jest zbyt twardo zestrojonym samochodem by pokonywać trasy drogami niekrajowymi lub jeździć kilometrami w mieście takim jak Kraków. Każda nierówność przekazywana jest na osoby znajdujące się w kabinie pasażerskiej błyskawicznie, a zestawienie takich opon i felg nie polepsza sytuacji. Jedyne co ratuje samopoczucie kierowcy to sposób prowadzenia oraz niezły układ kierowniczy. Audi A3 Limousine stworzone jest do pokonywania szybkich zakrętów i daje dzięki temu sporo frajdy. Szkoda tylko, że muszą to być zakręty na terenie Włoch lub Hiszpanii, gdzie nie ma aż tylu dziur.
fot. mat. prasowe
Audi A3 Limousine 1.8 TFSI - bagażnik
Za pokonywanie krętych dróg z szybkimi prędkościami odpowiada oczywiście również sam silnik. W naszym testowanym egzemplarzu nie była to byle jaka jednostka, ponieważ 180 koni mechanicznych wykrzesanych z 1,8-litrowego silnika TFSI są do dyspozycji od zaraz i mają sporą moc. Nie wierzycie? Maksymalny moment obrotowy uzyskujemy już od 1250 obrotów na minutę. Dodam, że zawładnięcie tą mocą jest proste, ponieważ automatyczna skrzynia biegów S-tronic (7 przełożeń) powoduje, że naszym jedynym zadaniem jest manewrowanie prawą nogą oraz intuicyjne obracanie kierownicą. To zapewni nam prędkość maksymalną na poziomie 235 km/h oraz przyspieszenie do setki w 7,3 sekundy.
fot. mat. prasowe
Audi A3 Limousine 1.8 TFSI - silnik
Podany wyżej scenariusz to jedna z kilku opcji, którą Audi przygotowało swoim klientom. A3 Limousine, tak jak reszta gamy, posiada Audi Drive Select, dzięki któremu nasz samochód raz może być sportową bestią, a innym razem dostojną limuzyną. Do wyboru mamy aż 5 trybów pracy, które różnią się diametralnie. Największa odległość dzieli Efficiency (odpowiednik ekologicznej jazdy) oraz Dynamic (wciskasz gaz i odjeżdżasz). Pomiędzy znajdują się jeszcze tryby: auto, comfort oraz indyvidual. Przełączenie charakteru samochodu (reakcja na gaz, hamulec, sztywność zawieszenia, reakcja skrzyni biegów, dźwięk wydechu) wymaga przyciśnięcia tylko jednego guzika na kierownicy. Megawygodne rozwiązanie!
fot. mat. prasowe
Audi A3 Limousine 1.8 TFSI - panel sterowania
oprac. : Konrad Stopa / Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)