Ford Mondeo - to już piąta generacja
2014-12-20 01:20
Ford Mondeo © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Nowy Ford Mondeo trafił do Polski
V czy jak kto woli IV generacja (II generacja była tak naprawdę głębokim liftingiem "jedynki") flagowego Forda została pokazana w 2012. Chwilę po tym wydarzeniu klienci z USA mogli zamawiać nowego Mondeo, który na amerykańskim rynku krył się pod nazwą Fusion. Po 2 latach od premiery, nowe Mondeo oficjalnie trafia pod europejskie strzechy.Zgodnie z panującym trendem najnowsze wcielenie prezentowanego auta urosło względem swojego poprzednika. Teraz długość wersji liftback wynosi 4871 mm, szerokość 1852 mm, a wysokość 1482 mm. Nie zmienił się natomiast rozstaw osi - 2850 mm.
fot. mat. prasowe
Ford Mondeo - widok z tyłu i boku
Jako, że klasyczne liftbacki lub sedany przynależące do klasy średniej nie lubią drastycznych i nachalnych zmian stylistycznych nadwozia, design najnowszego Forda Mondeo jest rozwinięciem myśli projektowej poprzednika. Co prawda auto zyskało wiele nowych elementów, przetłoczeń i smaczków stylistycznych, ale ciężko tu mówić o dużej rewolucji. Nie zmienia to faktu, że nadwozie najnowszego wcielenia Forda klasy średniej prezentuje się dynamicznie i świeżo. Szczególnie w wersji liftback łagodnie opadający ku tyłowi dach dodaje nieco sportu w ogólnym wizerunku auta. Z przodu znajdziemy natomiast charakterystyczny dla wielu nowych Fordów grill kojarzący się z autami marki Aston Martin oraz przymrużone reflektory niemalże żywcem wyjęte z nowego Mustanga.
fot. mat. prasowe
Ford Mondeo - zegary
Nieco spokojniej wygląda wersja kombi, chociaż w jej przypadku również znajdziemy agresywny i masywny przód oraz spokojny i typowy dla tego rodzaju nadwozia tył. W ofercie nadwoziowej Mondeo w dalszym ciągu pozostaje sedan. Jednak ze względu na małe zainteresowanie klientów, nie wróżymy mu dużej popularności na tle liftbacka oraz kombi.
fot. mat. prasowe
Ford Mondeo - przednie fotele
O ile zmiany stylistyczne na zewnątrz nie są gruntowną rewolucją, o tyle wnętrze najnowszego Mondeo przeszło totalną metamorfozę. Na panelu środkowym trudno szukać niezliczonej liczby przycisków utrudniających obsługę wszystkiego co powinno umilać podróż. Centralne miejsce zajmuje duży, czytelny oraz dotykowy wyświetlacz systemu SYNC (dokładnie taki sam jak w Focusie po ostatnim liftingu). Sam system opracowany wspólnie z firmą Microsoft ma być prawdziwym centrum dowodzenia i służyć do zarządzania wszystkimi opcjami auta. W praktyce jego działanie należy ocenić na mocną 4, ze względu na niezbyt intuicyjną nawigację, która momentami potrafiła się zgubić na krętych drogach hiszpańskiej Malagi.
fot. mat. prasowe
Ford Mondeo - bagażnik
Również to co znajduje się na wprost wzroku kierowcy zostało poważnie odświeżone. Zegary są częścią jednego, dużego ekranu ciekłokrystalicznego, który oprócz prędkościomierza oraz obrotomierza może wyświetlać niezliczoną wręcz listę opcji. Gdyby nie fakt, iż ów wyświetlacz nie jest dotykowy, można by go stawiać na równi z nowoczesnymi tabletami.
fot. mat. prasowe
Ford Mondeo - przedni reflektor
W przypadku kabiny nowego Forda nie zmieniła się zauważalnie ilość przestrzeni. Nie należy odbierać tego w sposób negatywny ponieważ zarówno na przednich siedzeniach jak i na tylnej kanapie miejsca jest pod dostatkiem nawet dla lepiej zbudowanych i wyższych osób. Również bagażnik pozostał praktycznie niezmieniony. 541 litrów pojemności jest wynikiem o… 1 litr lepszym od tego, jaki mógł pochwalić się poprzednik.
oprac. : Paweł Kaczor / Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)