Hyundai Elantra 1.6 MPI Style - wygodny i dobrze wyposażony
2014-12-19 10:34
Przeczytaj także: Hyundai Elantra
Wrażenia z jazdy
Elantra jeździ bardzo przewidywalnie. Zachowuje się dokładnie tak, jak można było przypuszczać. Nie zachęca do szybkiej jazdy ani ostrego pokonywania zakrętów. Ma lekkie tendencje do podsterowności, ale taki już urok prawie każdego auto przednionapędowego. Układ kierowniczy jest jednak wystarczająco precyzyjny, a zawieszenie – sprężyste. No właśnie, zawieszenie. Choć mamy do czynienia z popularnym zestawem (kolumny MacPhersona z przodu i belka skrętna z tyłu), nie można mówić o kiepskim tłumieniu nierówności. Oczywiście, nie jest tak wygodnie jak we francuskiej limuzynie, ale narzekać nie sposób, szczególnie z przodu.
fot. mat. prasowe
Hyundai Elantra 1.6 MPI Style - widok z boku
Warto również zwrócić uwagę na kulturę jednostki napędowej. Podczas postoju jest niemal niesłyszalna i nie ma mowy o jakichkolwiek wibracjach. Duży plus dla inżynierów. Oczywiście, wyprzedzanie wymaga wykorzystania górnego zakresu obrotów (silnik bez turbo ma swoje wady), ale nawet wtedy w kabinie nie jest przesadnie głośno. Osobną historią jest skrzynia biegów. Jej praca nie budzi zastrzeżeń – jest precyzyjna i dobrze zestopniowana. Przydałyby się jedynie nieco krótsze skoki lewarka.
Okiem przedsiębiorcy
Elantra to propozycja przede wszystkim dla klientów indywidualnych. Przedsiębiorcy znacznie częściej sięgają po i30. Jej ceny rozpoczynają się od 64 100 zł (za wersję Classic Plus). Egzemplarz testowy kosztuje natomiast 80 100 zł. I jest to cena adekwatna do tego, co klient otrzymuje w zamian, dlatego warto przemyśleć tę ofertę.
fot. mat. prasowe
Hyundai Elantra 1.6 MPI Style - widok z przodu i boku, zdjęcie nr 2
Osoby zainteresowane zakupem koreańskiego sedana mogą zdecydować się na jedną z trzech opcji kredytowych: 3×33, 50/50 lub Kredyt Rok Bez Rat (wpłata 30%, a spłata zaczyna się dopiero po 12 miesiącach od uruchomienia kredytu). Oferta Hyundaia obejmuje także leasing finansowy (od 12 do 60 miesięcy) i leasing operacyjny (od 24 do 60 miesięcy) z wpłatą początkową od 0%.
Podsumowanie
Elantra jest dowodem na to, że kompaktowe sedany mogą być nie tylko ładne, ale także wygodne i dobrze wyposażone. Nie jest to auto przyspieszające bicie serca, ale ze swoich zadań wywiązuje się lepiej niż dobrze. Jeśli więc nie musisz wozić dużych przedmiotów w bagażniku, a szukasz ciekawego przedstawiciela segmentu C, to koreański sedan będzie dobrym wyborem!
Przeczytaj także:
Hyundai Elantra 1.6 MPI Executive - wypełnia niszę, ale czy dobrze?
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)