Hyundai Elantra 1.6 MPI Style - wygodny i dobrze wyposażony
2014-12-19 10:34
Hyundai Elantra 1.6 MPI Style - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Hyundai Elantra
Karoseria
Możecie się śmiać lub nie, ale patrząc na profil Elantry, ma się wrażenie, że jest to modne, czterodrzwiowe coupe. Nie, to nie żart. Wszystko za sprawą wyraźnie opadającej linii dachu, która płynnie łączy się z klapą bagażnika. Dzięki temu koreańskie auto wygląda znacznie nowocześniej niż choćby Toyota Corolla. Przednia część karoserii też prezentuje się fajnie, co jest zasługą atrakcyjnie narysowanych reflektorów. Jak widać, nawet kompaktowe sedany mogą mieć w sobie odrobinę finezji!
fot. mat. prasowe
Hyundai Elantra 1.6 MPI Style - widok z tyłu i boku
Wnętrze
W środku jest naprawdę dobrze. Podoba mi się, że Hyundai nie poszedł na łatwiznę i nie „przekleił” kokpitu z i30. Oczywiście, pewne elementy są pokrewne, ale sam design konsoli centralnej to coś innego. I za to należą się słowa uznania, bo taki zabieg kosztuje. Na pochwałę zasługują także materiały wykończeniowe oraz ich spasowanie – niczym nie odbiegają od tych, które spotkamy u popularnych konkurentów ze Starego Kontynentu. Warto również wspomnieć o wyposażeniu, ponieważ mamy do czynienia z najbogatszą wersją, dzięki której na pokładzie znajdują się między innymi: podgrzewane fotele, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, dobry zestaw audio z gniazdem USB, Bluetooth, komputer pokładowy, wielofunkcyjna, podgrzewana kierownica oraz elektryka szyb i lusterek.
fot. mat. prasowe
Hyundai Elantra 1.6 MPI Style - wnętrze
Wspomniane wyżej fotele nie męczą ciała podczas dłuższej jazdy, aczkolwiek przydałyby się nieco dłuższe siedziska i skuteczniejsze podparcie boczne. Do zakresu regulacji i pozycji za kierownicą nie można mieć jednak zastrzeżeń. Na tylnej kanapie, mimo opadającej linii dachu, zmieszczą się dwie rosłe osoby, którym nie zabraknie przestrzeni ani przed nogami, ani nad głowami. Oczywiście „wciśnie” się też i trzeci pasażer, ale wtedy, ze względu na „kompaktową” szerokość nadwozia, nie można już liczyć na ten sam poziom wygody.
fot. mat. prasowe
Hyundai Elantra 1.6 MPI Style - przednie i tylne fotele
Bagażnik Elantry to z kolei kompilacja sprzeczności. Z jednej strony jest pojemny (485 litrów), długi i szeroki, a z drugiej jego wykorzystanie ograniczają zawiasy wnikające do środka i wąski otwór załadunkowy. Być może koreańska marka pójdzie z duchem czasu i następna Elantra będzie równie atrakcyjnym… liftbackiem?
fot. mat. prasowe
Hyundai Elantra 1.6 MPI Style - bagażnik
Technologia
Jeśli chodzi o paletę silników, to w przypadku Elantry… trzeba o niej zapomnieć. W ofercie jest tylko jedna jednostka napędowa. Na szczęście taka, która powinna zadowolić większość potencjalnych nabywców. To benzynowy motor o pojemności 1,6 litra generujący 132 KM i 158 Nm. W testowanym egzemplarzu współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną, która przekazuje moc na oś przednią. Choć koreański sedan jest duży, to wcale nie oznacza, że ciężki. Dzięki masie własnej wynoszącej jedynie 1161 kg, można liczyć na całkiem przyzwoite osiągi – przyspieszenie do 100 km/h trwa 10,1 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Co istotne, dobra dynamika idzie w parze z umiarkowanym zużyciem paliwa. Według producenta średnie spalanie w cyklu mieszanym powinno wynosić 6,5 litra. W teście na dystansie 800 km w zróżnicowanych warunkach samochód osiągnął wynik o 0,2 litra wyższy niż obiecują oficjalne dane. To już nie pierwszy Hyundai, którego rzeczywisty apetyt jest zbliżony do tego katalogowego, co dobrze świadczy o producencie.
fot. mat. prasowe
Hyundai Elantra 1.6 MPI Style - silnik
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)