Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD Lifestyle - prawie ideał
2014-12-15 15:05
Przeczytaj także: Honda CR-V 1.6 i-DTEC vs 2.2 i-DTEC
CR-V 1.6 i-DTEC jest wyposażona identycznie jaki jej 2,2-litrowy brat. Ba, to ta sama technologia, tylko mniejszy motor. I to w zasadzie jedyna, obok wagi, różnica pomiędzy tymi autami. Warto przypomnieć, że japoński SUV z prezentowanym dieslem schudł o 116 kg w porównaniu do wspomnianego wyżej wariantu silnikowego. Mniejsza masa wpłynęła na mniejsze spalanie i zaskakująco dobre przyspieszenie.
fot. mat. prasowe
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD Lifestyle - widok z boku
Wrażenia z jazdy
Jak prowadzi się ta wersja CR-V? Świetnie. Owszem, czuć że jednostka jest mniejsza. Wszak 1,6 to nie 2,2 litra, ale… bez przesady. W mieście większy motor to większe spalanie. I w zasadzie brak możliwości wykorzystania kilkudziesięciu dodatkowych koni. Tu, w zamian za konie, które Japończycy wypuścili wolno, dostajemy sporo mniejsze zużycie paliwa. Przy podobnych właściwościach trakcyjnych. Na trasie, jest trochę gorzej. Czasem można odczuć niedostatki KM i Nm. Ale, jeżeli umiejętnie posługujemy się gazem, auto daje sobie radę zaskakująco dobrze z silniejszymi z pozoru konkurentami.
Okiem przedsiębiorcy
Prezentowana Honda w założeniu miało być sporo tańsza od 2-litrowej benzyny i 2,2-litrowego diesla. I jest. Ale nie aż tak tanio… Przed premierą zapewniano nas, że cena nie przekroczy 100 tys. złotych. Ale… przekroczyła.
fot. mat. prasowe
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD Lifestyle - przednie fotele
Jak kupić Hondę CR-V 1.6 i-DTEC? Najłatwiej poprzez sieć dealerską. Honda daje możliwość kredytowania (do 84 miesięcy) lub leasingowania (od 24 do 60 miesięcy) samochodu. Wszelkie formalności realizowane są przez Honda Finance w salonach sprzedaży. Gwarancja to standardowo 3 lata lub 100 tys. kilometrów, 3 lata gwarancji na powłokę lakierniczą, 5 lat na układ wydechu, 12 lat na perforację blach i 10 lat na podwozie. Dodatkowo u dealera w systemie Honda Plus można dokupić bonusowe 2 lata gwarancji (chroniące auto nawet do 300 tys. kilometrów) w całej Unii Europejskiej.
Podsumowanie
Duży SUV z małym, bo zaledwie 120-konnym silnikiem – to nie brzmi zachęcająco. Ale Japończykom się udało. Auto naprawdę dobrze jeździ, a do tego wyjątkowo mało pali. Ideał? Może jeszcze nie ideał, ale już prawie…
Przeczytaj także:
Honda CR-V 1.6 i-DTEC Lifestyle to rozsądny wybór
1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)