Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD Lifestyle - prawie ideał
2014-12-15 15:05
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD Lifestyle - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Honda CR-V 1.6 i-DTEC vs 2.2 i-DTEC
Z zewnątrz…
Czwarta generacja Hondy CR-V debiutowała w 2012 roku. Już wtedy Japończycy zapowiedzieli, że wkrótce na rynku pojawi się także przednionapędowa odmiana z silnikiem diesla o pojemności 1,6 litra. I pojawiła się. Od razu zyskała spore grono fanów. Nie różni się bowiem zewnętrznie od swoich czteronapędowych kuzynów. To, co ją mimo wszystko odróżnia, to mniejsza jednostka napędowa i mniejsza waga. Poza tym, wszystkie wymiary i gabaryty pozostały niezmienione. Mierzy więc 4570 mm długości, 1820 mm szerokości i 1685 mm wysokości. Z kolei rozstaw osi to 2650 mm.
fot. mat. prasowe
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD Lifestyle - widok z tyłu i boku
… i w środku
We wnętrzu nie znajdziemy fajerwerków. Jest porządnie, elegancko, bez stylistycznej dezynwoltury. Honda, znana z dbałości o ergonomię, dość wysoko postawiła poprzeczkę swoim konstruktorom. Dzięki temu miejsce pracy kierowcy jest wyjątkowo przyjemne i… poukładane. W CR-V III generacji nieco rozczarowywała średnia jakość plastików. Tym razem Japończycy nie powtórzyli błędu. Elementy, którymi wykończono wnętrze są bardzo dobrej jakości, co gwarantuje, że za kilka lat nie będą funkcjonować tak zwanym kabinowym życiem alternatywnym, irytując skrzypieniem i innymi tajemniczymi odgłosami.
fot. mat. prasowe
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD Lifestyle - wnętrze
W nowej Hondzie CR-V jest też obszerniej niż w poprzedniej generacji. Bagażnik jest ogromny. Do linii okien mierzy prawie 600 litrów. Do dachu 1140 litrów, a po położeniu siedzeń – 1669 litrów . Ciekawostką jest nowy, bardzo wygodny system składania kanapy. Tylne siedzenia mają system tasiemek, które pomagają w szybkim położeniu oparć, które nota bene tworzą po złożeniu płaska podłogę.
fot. mat. prasowe
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD Lifestyle - bagażnik
Technologia
To, co w przednionapędowej Hondzie CR-V jest najważniejsze, to nowy silnik. Mały w porównaniu ze swoim 2,2-litrowym bratem diesel o pojemności 1,6 litra jest zaskakująco dynamiczny. 120 KM (dostępne przy 4000 obrotach) i 300 Nm. (od 2000 obrotów), zapewniają autu przyspieszenie do 100 km/h w około 11 sekund. I to jest naprawdę nieźle. Mały silnik to mniejsze zużycie paliwa. I to w przypadku Hondy sprawdziło się w praktyce. W trakcie testu, w czasie którego pokonaliśmy 1600 km, auto konsumowało średnio 5,5 oleju napędowego na 100 km. W mieście, spalanie rosło o około 1,5 litra. Jak na auto tych gabarytów, wynik jest rewelacyjny.
fot. mat. prasowe
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD Lifestyle - przód
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)