Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi Exclusive AT to auto kompletne
2014-12-09 17:06
Przeczytaj także: Opel Meriva 1.6 CDTI Design Edition może się podobać
Pod elektrycznie otwieraną/zamykaną klapą kryje się naprawdę przyzwoita przestrzeń bagażowa. Gdy na pokładzie znajduje się 7 osób, do ich dyspozycji jest 170 litrów. W standardowej, 5-miejscowej konfiguracji pojemność zwiększa się do 704 litrów. Jeśli natomiast złożymy drugi rząd, będziemy mieć do dyspozycji aż 1843 litry. Warto dodać, że podłoga jest wtedy płaska. Nie bez znaczenia są także regularne kształty niski próg i szeroki otwór załadunku.
fot. mat. prasowe
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi Exclusive AT - bagażnik
Technologia
A co mieszka pod maską? Oczywiście 2-litrowy diesel z rodziny BlueHDi generujący 150 KM i 370 Nm momentu obrotowego. Mieliśmy już styczność z tą jednostką w Grand C4 Picasso, ale tym razem otrzymaliśmy egzemplarz z 6-biegową skrzynią automatyczną. W tym zestawie auto przyspiesza do setki w 11,5 sekundy i rozpędza się do 207 km/h. I są to osiągi zadowalające jak na prorodzinny statek ważący 1635 kilogramów. W tym przypadku najważniejsze jest jednak zużycie paliwa. Według producenta auto powinno konsumować średnio 4,6 litra w cyklu mieszanym na 100 km. No cóż, mistrz ecodrivingu pewnie osiągnąłby taki wynik, jednakże w normalnych warunkach normalny kierowca powinien zmieścić się w 5,7 litra – to dalej świetny rezultat.
Jako że jest to samochód rodzinny, bardzo ważne są kwestie związane z bezpieczeństwem. I w tej kategorii prezentowany Citroen również wiedzie prym. O takich elementach jak ABS, ESP i komplet poduszek nie trzeba nawet wspominać… Na uwagę zasługuje natomiast system kamer monitorujący całe otoczenie, ułatwiający manewrowanie po zatłoczonych parkingach. Wyposażenie obejmuje także tempomat i radar, który bada odległość od pojazdu znajdującego się przed nami. Gdy stwierdzi, że zbliżamy się za szybko, aktywuje sygnał dźwiękowy i dociśnie pasy do ciała. Z pasem bezpieczeństwa kierowcy związany jest również system monitorujący tor jazdy. Gdy zauważy, że przekraczamy linię (obojętnie czy ciągłą ,czy przerywaną) bez kierunkowskazu, zacznie delikatnie szarpać owym pasem, co ma ostrzec kierowcę.
Wrażenia z jazdy
Auto, choć wygląda kosmicznie, jeździ dość… ziemsko. Nie zaskakuje dziwnym zachowaniem, bardzo dobrze się prowadzi i nie można mieć do niego większych zastrzeżeń. Układ kierowniczy jest niezły, dzięki czemu łatwo wyczuć to, co dzieje się z kołami. Choć karoseria przechyla się na boki, zawieszenie utrzymuje auto na właściwym torze jazdy. Z kolei prezentowana jednostka wysokoprężna jest idealnym źródłem napędu. Ma wystarczająco dużo mocy i wyróżnia się wysoką kulturą pracy. Z 6-biegowym automatem tworzy zgrany duet, który zachęca do spokojnej, komfortowej podróży.
fot. mat. prasowe
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi Exclusive AT - widok z tyłu i boku
W mieście można odczuć gabaryty auta, ale wspomniany wyżej zestaw kamer i dobra widoczność na wszystkie strony umożliwiają zachowanie lakieru w oryginalnym stanie… W tym samym miejscu można również docenić zawieszenie – bez znaczenia jaką nierówność pokonuje, zawsze robi to cicho i z gracją. Grand C4 Picasso najlepiej czuje się oczywiście na trasie, gdzie pochwały zbiera nie tylko kultura pracy zestawu napędowego, ale także świetne wyciszenie. Nawet wielogodzinna jazda tym autem nie powinna stanowić problemu dla jakiegokolwiek organizmu.
Okiem przedsiębiorcy
Ceny Grand C4 Picasso startują od 67 000 zł. Topowa odmiana z najmocniejszym dieslem, automatem i najwyższym poziomem wyposażenia kosztuje 103 700 zł. Egzemplarz testowy, który był dodatkowo wyposażony praktycznie we wszystko, co Citroen oferuje do tego modelu, to wydatek ponad 130 tysięcy złotych. To sporo, ale po poznaniu tego auta, zrozumiemy skąd ta cena.
fot. mat. prasowe
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi Exclusive AT - widok z boku
Osoby zainteresowane zakupem tego auta mogą zdecydować się kredyt od 6 do 96 miesięcy z wpłatą własną od 10% (w PLN). Należy przy tym dodać, że Citroen Bank umożliwia finansowanie nie tylko nowych, ale i demonstracyjnych i używanych pojazdów. Z kolei dla przedsiębiorców został przygotowany leasing od 24 do 60 miesięcy, z czynszem inicjalnym od 0 do 45% (również w PLN).
Podsumowanie
Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi Exclusive AT to samochód kompletny. Ma wszystko to, czego możemy oczekiwać od minivana. A nawet jeszcze więcej… Z tym poziomem wyposażenia, zaawansowaną technologią i świetnym zestawem napędowym nie ma sobie równych w swojej klasie. Według mnie jest też pierwszą tego typu konstrukcją, którą można kupić nie tylko ze względów praktycznych, ale także emocjonalnych. Brawa dla inżynierów i stylistów Citroena!
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)