Nowy Ford Mondeo trafił do Polski
2014-11-25 12:54
Ford Mondeo © fot. mat. prasowe
No i doczekaliśmy się. Dwa lata po debiucie za Oceanem, do Polski trafił wreszcie nowy Ford Mondeo. To już piąta generacja flagowej limuzyny koncernu. Auto, jak zapewniają przedstawiciele Forda, ma wszystkie zalety poprzedników. A wad nie ma, bo i poprzednicy mieli ich niewiele. Z tym akurat polemizować nie zamierzamy. A co do zalet, to auto wywarło na nas spore wrażenie…
Przeczytaj także: Ford Mondeo - to już piąta generacja
Co się zmieniło? Przede wszystkim wygląd i gama silników. Na zewnątrz w oczy rzuca się nowy grill, który na pewno dodał autu atrakcyjności. Wyraźnie odświeżona, choć bez stylistycznych fajerwerków linia boczna auta. Nowe lampy, tylne światła. Trzeba powiedzieć, że całość wygląda stylowo i… premium.Nowe pod maską to cała gama odświeżonych silników benzynowych i diesli. Wśród jednostek napędowych zasilanych benzyną znajdą się 1,5- i 2-litrowe silniki oraz duma marki, laureat „International Engine of the Year” 1-litrowy EcoBoost. Standardowo, najważniejsze są jednak jednostki wysokopreżne. Po pierwsze, 2.0 TDCi z układem podwójnego, sekwencyjnego turbodoładowania. Silnik rozwija 210 KM i 450 Nm momentu obrotowego. Na rynku pojawi się również jednostka ECOnetic Technology o pojemności 1,6 litra. Szacowana emisja CO2 wyniesie 94 g/km, co będzie jednym z najlepszych wyników w klasie. Ofertę uzupełni 2.0 TDCi w dwóch warianatch mocy: 150 i 180 KM.
fot. mat. prasowe
Ford Mondeo - przód
fot. mat. prasowe
Ford Mondeo - tył
A że nie ma jutra bez… hybrydy, w gamie modelowej znajdzie się też czterodrzwiowy Ford Mondeo Hybrid. Auto napędzać będą specjalnie przygotowany silnik benzynowy o pojemności 2 litrów, silniki elektryczne oraz akumulator litowo-jonowy 1,4 kWh. Emisja CO2 będzie wynosiła w tym przypadku 99 g/km*.
Nowe Mondeo, w myśl zasady „One Ford”, powstało na nowej, globalnej platformie, na której powstawać będą wszystkie auta segmentu C i D. Samochód otrzymał również nowe, niezależne, zintegrowane zawieszenie wielowahaczowe z tyłu. Na szczęście, nowe zawieszenie nie popsuło legendarnego już, bliskiego perfekcji, prowadzenia auta.
fot. mat. prasowe
Ford Mondeo - widok z boku
Uzupełnieniem nowej płyty podłogowej i nowej struktury nadwozia jest elektryczne wspomaganie układu kierowniczego i poprawiony układ zapobiegania blokowaniu się kół podczas hamowania, który, według konstruktorów, pozwala skrócić drogę hamowania ze 100 km/h o ponad 1 metr.
fot. mat. prasowe
Ford Mondeo - wnętrze
W nowym Mondeo nie zabrakło elektronicznych zabawek. Auto jest jednym z pierwszych modeli Forda w Europie, w których połączono w pełni LED-owe reflektory o charakterystyce światła zbliżonej do dziennego oraz reflektory adaptacyjne dostosowujące kąt padania oraz natężenie wiązki światła do warunków panujących na drodze. System wybiera jedno z siedmiu ustawień w zależności od prędkości jazdy, warunków atmosferycznych, kąta skrętu kierownicy, odległości do auta jadącego z przodu oraz działania przednich wycieraczek.
Przeczytaj także:
Nowy Ford Edge
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)